Het consultatiebureau

Hallo allemaal,

Vorige week maandag naar het CB geweest. Micah was toen 12 weken en 4 dagen.
Hij woog 5710 gram en was 60,9 cm lang.
Hij zit met zijn gewicht wat onder het gemiddelde en met zijn lengte op het gemiddelde.
Voor de rest alles prima in orde. Hij heeft ook weer 2 spuitjes gehad! ZIELIG!

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Owja..

Micah woog bij de geboorte 3584 gram en was 52 cm.
Na 1 maand woog hij 4070 gram en was 54 cm.
Bij 2 maanden woog hij 4930 gram en was 57,8 cm.

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Vandaag met Lucas geweest, hij is van 17 mei, dus nu 3 maanden.
Bij de geboorte was hij 4130 gram en 54 cm.
Bij 1 maand was hij 4130 gram en 58 cm (gewichtsafname door ziekte/operatie)
bij 2 maanden was hij 5950 gram en 61 cm
Vandaag (3 mnd dus) was hij 7625 gram en 66 cm.

Hij zit dus ruim boven de bovenste lijn van het cb voor zowel lengte als gewicht :) Mijn dochter (nu 2,5) was 24 weken toen ze deze lengte en dit gewicht had, wat een verschil. En dat terwijl ze ook geen kleintje is, ze is ook langer dan gemiddeld. Nu 94 cm en 14 kilo.

Heey

Wij hebben gelukkig een leuk CB, erg relaxt.
Maandag was onze kleine man 4610 gram en 53,5 cm.
Met 9 weken.
Hij is enorm gegroeid, aangezien hij bij de geboorte 2375 gram was en 46 cm.
Hij is echt even aan het inhalen.
Ook woensdag de eerste inentingen, ooh wat zielig en dan 39.4 in de avond..
tja.. het hoort erbij, maar het is wel erg zielig voor zón kleintje.

Hej!
Vandaag met onze Linde naar ons BVC (Barnavårdcentralen) geweest. Het werkt net zo als de NL consultatiebureaus. Linde is morgen 14 weken (ze is van 17 mei) en heeft vanmorgen haar eerste enting gehad. Zo zielig he, ik had klotsende oksels van het zweet, die naald bleef er zo lang in zitten... pfff. ik mocht haar wel direct aanleggen, dus ze dronk zich helemaal moe en viel in slaap. Nu ligt ze nog te slapen. Ik heb even een vloeibare koortswerende drank gekocht voor de medicijnenkast zeg maar. Ik ben meestal niet zo snel met medicijnen, omdat ik vind dat het lichaam ook de kans moet krijgen om te werken. Maar mocht ze echt hoge koorts krijgen, dan heb ik het in elk geval bij de hand! Ik weet niet of ze momenteel verhoging heeft, misschien wel wat. Ik ben er helemaal klaar voor hoor!! Als ze ziek zou worden kan ik echt tijd voor haar nemen om met haar te gaan zitten. Ik was om half 6 al wakker, en hier zijn de scholen weer begonnen dus ik heb er al wat uurtjes werk opzitten, ha,ha,ha. Ze is gevaccineerd voor DKTP en hersenvliesontsteking type B-streptokokken.
Verder was ze goed gegroeid: nu 5590 gram (jammer dat ik niet voor die tijd gevoed had, ha,ha, ha). Ze is nu 61,5 cm lang. Hoofdje 40,2. De wijkv. was erg tevreden. Linde is gelukkig weer op haar curve terug. De arts vond haar een maand geleden wat te dunne bovenarmen hebben en wilde meer gewichtscontrole. Nou het viel erg mee en ook de wijk vond het allemaal wat overdreven. Gelukkig maar. Liefs Pippi

Jemig he, als ik dat van jullie lees denk ik, wat een bonken van een baby's allemaal. Maar dat is natuurlijk ook niet gek. Fenna was bij de geboorte 1560 gram en 43 cm lang, dat was bij een zwangerschapsduur van 32 weken. Toen ze naar huis mocht woog ze 2200 gram ( 6 weken oud) en droeg ze maatje 44. Dat zat nog ruim.
Deze week ( 9 weken ) weegt ze alweer 2940 gram en zit maatje 44 toch echt te krap. Maatje 50 zit goed maar dan moet het niet te groot vallen.
Ik had laatst mijn  schoonzusje op bezoek met mijn neefje. Die  was 2 weken oud en woog ruim 4 kilo. Toen ze naast elkaar  in de box lagen  moest ik wel lachen. Fenna was 2 keer zo klein en ruim een maand ouder.   Ben benieuwd of ze het ook gaat inhalen of wat aan de kleine kant zal blijven

Ik ben met Tijn voor t laatst geweest toen hij 7 weken was, hij is nu 12 weken. Ik moet pas 1 september weer, vind dat er toch wel lang tussen zit eigenlijk hoor! Ik ben erg benieuwd hoeveel hij gegroeid is, want hij heeft een periode gehad dat hij slecht dronk. Ik denk dat hij wel goed gegroeid is, begin het echt wel te merken aan zijn kleertjes nu. Maatje 56 wordt echt krapjes nu namelijk, haha.
1 september krijgt hij ook weer prikjes, de vorige keer heeft hij er weinig last van gehad, maar het blijft zielig.

Gisteren voor het eerst met Stef naar het cb geweest. Bij de geboorte was hij 50 cm en 3450 gram. Hij is nu 4.5 wk en 53 cm en 4050 gram. De arts was zeer tevreden. Ze kon alleen 1 oogje niet goed beoordelen. Mijn man heeft aangeboren staar en ze twijfelde nu bij het linkeroogje van stef of ze oplichtende sliertjes zag. Het kunnen ook tranen zijn geweest. Gezien de achtergrond van mijn man kijkt de arts de volgende keer nog eens naar zijn oogjes en bij twijfel worden we doorgestuurd naar de oogarts. Dat is dus wel even een beetje spannend.

Hier hebben wij een geweldig cb. Wij gaan er altijd met plezier naar toe. Onze oudste zoon moest gisteren voor de 2 jaar controle. Hij werd als intelligent bestempeld. Is natuurlijk altijd leuk om te horen, maar het zegt nu natuurlijk nog niet zoveel. Alleen dat hij zich nu heel snel ontwikkeld. Hij werkte ook heel goed mee, wat natuurlijk altijd fijn is. Ze kijken hier in elk geval ook naar het kind en of het goed met hem gaat. Ze worden hier niet in een hokje gepropt en ze geven richtlijnen en adviezen.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan