het duurt maar een paar maanden.....grrrrrrrr

Hoi Petra,

Wat lijkt me dat ontzettend moeilijk zeg! Ik heb hier gelukkig zelf geen ervaring mee maar wilde je in ieder geval heel veel sterkte wensen bij deze puzzeltocht.
Ik vind mezelf een verwende mama, met een dochter die bijna niet huilt en als ze dan eens een huilt uurtje heeft vind ik dat best moeilijk .... Maar jij hebt dat dus hele dagen, dan mag je best een beetje  'zeurpieten'  en volgens mij hou ik me lang niet zo strikt aan de 3 r-en als jij...
Een vriendin van me haar zoontje heeft ook heel erg last van krampjes gehad en na een bezoek aan de osteopaat ging dat ineens een stuk beter, misschien is dat wat?!

Succes! En hou ons op de hoogte

Liefs,
Anne

Ik herken zoveel in je verhaal.
Omdat Nik de eerste 4 weken zo ontzettend onrustig was, ben ik overgestapt naar de fles. Dit leek in eerste instantie te helpen. Bovendien wikkelde ik hem als hij op bed ging in 2 hydrofielluiers, zodat hij wat tot rust kon komen. Na een week ben ik gestopt met het inwikkelen en ik moet zeggen dat we hem daarmee wel in zijn eigen bedje hebben gekregen. ( Voor die tijd sliep hij alleen als hij bij mij lag, niemand anders kreeg hem rustig). Toch begon Nik beetje bij beetje weer meer te huilen. Na wat experimenter met voeding heb ik Friso comfort gehaald, dé voeding bij spugen en krampjes, dus dacht ik mooi 2 vliegen in één klap te hebben. Nou, poepen kan die, soms wel 6 keer op een dag, en niet een beetje, nee, echte volle luiers. Bovendien houdt hij kramp. Cinababy helpt wel, maar we zitten bijna iedere dag aan het max aantal druppels.
Ik ga straks met hem naar de huisarts, want hij begint ook uit zijn mond te stinken. Misschien dat er iets met zijn maag is of dat we toch andere voeding moeten hebben.
Ik laat wel even weten wat de huisarts er van zegt.

Groetjes,

Suus

Ik ben geloof ik niet de enige die zo aan het rommelen is (gelukkig, want ik begon echt aan mezelf te twijfelen). Ik heb as woensdag een afspraak bij de osteopaat. Ik  heb even op internet gespit, en we voldoen aan best aardig wat criteria. Ik ben snel bevallen, Navara had de eerste twee dagen bijna geen zuigreflex, en haar hartslag daalde tijdens de bevalling ineens heel erg. Ik heb hier dus goede hoop voor.
Koemelkallergie wordt de volgende stap. Navara heeft helemaal geen uitslag, maar als de rest niet werkt dan ga ik gewoon de speciale voeding proberen. We moeten alleen nog minimaal 1 week verder met de Omneo, dan zou het ondertussen echt resultaat moeten hebben.

@ zuster-suus: als ze uit hun mondje gaan ruiken, kunnen ze wel eens (verborgen)reflux hebben!! Ik zou het even ter sprake brengen, want huisartsen weten af en toe ook van voren niet dat ze van achteren leven hihihi.

groetjes Petra

Meiden, wat vervelend dat jullie kindjes zo'n last hebben van krampjes/spugen. Hopelijk hebt de speciale voeding en kan de osteopaat jullie verder helpen Petra!

Sterkte ermee!

Groetjes,
Nelly.

Vanochtend weer heel wat wijzer geworden, dus niet......
Vlgs de ha huilt Nik nu wat meer omdat hij verkouden is en daardoor druk op de trommelvliezen heeft. Ook is zijn keel wat opgezet, waardoor hij uit zijn mond begint te ruiken. Nik heeft geen koorts en drinkt verder goed.
Natuurlijk ben ik blij dat er niks ernstig lijkt te zijn, maar ik wil heeel erg graag dat het huilen nu afneemt. Dat er iets is dat helpt. Nee dus. Misschien dat ze deze week op het cb nog wat tips hebben.
IK heb nog gevraagd of het koemelkeiwotalleergie kon zijn, maar vlgs de ha huilen ze dan vooral na de voeding. Nik huilt niet echt op een vast moment. Zal er toch eens extra
op gaan letten.

Maar weer even afwachten..........

Hallo dames,

Helaas herken ik het verhaal van "huilen". Mijn dochter van nu inmiddels alweer 3,5 jaar was een huilbaby. Het was geen huilen meer maar krijsen en dat kon ze 23 uur per dag 16 weken lang. En iedereen maar zeggen: elke baby huilt nou eenmaal. Ja dat zal best maar toch geen 23 uur per dag.  Er zat haar blijkbaar wat dwars, maar wat. We hadden alles geprobeert maar ze bleef maar huilen, ik ben zelfs met een foto van haar naar iemand toe gegaan om te kijken wat ze zou hebben (paranormaal iemand). Je weet gewoon niet meer waar je het zoeken moet. En altijd die mensen die het weer beter weten. Gelukkig stond ze nog onder toezicht van de  kinderarts in het ziekenhuis omdat er complicaties waren opgetreden tijdens de bevalling. De kinderarts nam haar dan ook op met 6 weken. Hier in Weert is namelijk ook een kinderarts geweest die zelf een huilbaby had, dus hier werd heel serieus op ingegaan. Ze werd in 1 week tijd binneste buiten gekeerd maar konden eigenlijk niets vinden. Achteraf had ze koemelk allergie en astma.

Zij had ook geen uitslag, ze huilde alleen de hele dag waardoor ze iedere keer maar 10 minuutjes sliep en dan weer wakker werd.

Ik weet dat het nu niet helpt maar het houd inderdaad een keertje op. Bij Kaylee was het echt 1 op de andere dag voorbij. Maar als je het niet volhoud of even rust wilt hebben dan kun je haar altijd even naar het ziekenhuis brengen. Dit heeft mijn huisarts verteld toen ze 1 week oud was en toen al vast stond dat ze een huilbaby was. Je kunt beter 1x teveel aan de bel trekken zei hij dan 1x te weinig en dan in de krant komen.

Dus meid, probeer toch een beetje rust te vinden. Ja het is makkelijker gezegd als gedaan, maar je hebt het af en toe nodig. Toen zij die week in het ziekenhuis lag, was dat echt een opluchting. Ik werd serieus genomen en heb zelfs een videoband gezien waaraan je een huilbaby kunt herkennen. En alleen die bevestiging is alleen al fijn. Laat die andere mensen maar zanniken, jij moet doen wat jou het beste lijkt.

Liefs Margret

Ik ben net terug van de osteopaat. Navara had wel wat spanning op haar borstbeen en hoofdje, maar het meest op haar heiligbeen (bij je stuitje). Dat zou de krampjes kunnen verklaren.
De osteopaat was met Navara bezig, en je kon gewoon zien dat Navara helemaal ontspannen werd. Ze ging zelfs slapen terwijl het eigenlijk tijd was voor haar flesje!!!
Ik weet natuurlijk nog niet of het voor de krampjes geholpen heeft, maar raad iedereen dit aan. Navara's houding en manier van doen is al helemaal anders, veel meer ontspannen!!!
In principe hoeven we niet meer terug voor een vervolgbehandeling, maar als we twijfelen mag dit natuurlijk wel. Ook voor prijs viel me harstikke mee, € 70,- voor 3 kwartier. En mijn verzekering vergoed 100%.

Wat mij betreft tip van de week. (je kunt er ook preventief naar toe gaan, er hoeven niet perse klachten te zijn)

groetjes Petra

whahaha, ik ging net Navara verschonen en ze had een hele mooie verrassing voor me!!
De grootst, volste poepbroek die ik ooit gezien heb. En dat zonder krijsen, huilen en 12 uur persen!!

Blijkbaar heeft de osteopaat goed haar werk gedaan!

groetjes
hele blije petra

Terug
Bovenaan