Het echte leven is weer begonnen...

Ja hoor me eerste werkdag zit er op.
Het viel me reuzen mee ook het wegbrengen.Had het woensdagavond wel even moeilijk maar het viel echt mee. Ik ben wel erg moe maar dat hoort erbij geloof ik... Olivia heeft het super maar is ook erg moe door alle indrukken. Ze is net tijdens het spelen in haar wipper in slaap gevallen.
valt het jullie ook allemaal mee?

gr Ilonka

Hallo Ilonka en alle anderen,

Fijn dat het is meegevallen.
Ik heb er ondertussen alweer 6 wkn werken opzitten en zit al helemaal in het ritme. Ben ondertussen ook wel weer aan vakantie toe, nog 2 wkn voordat het paasvakantie is ;-) Voordeel van in het onderwijs werken!

Gijs vindt het trouwens allemaal prima, we hebben een lieve oppas aan huis die hier al komt sinds hij een week of 6 was dus hij weet niet beter.

Groeten uit zonnig Nairobi

Ik was als 1 van de eerste weer aan het werk en ben al helemaal gewend. Ik werk 2 dagen en dat is goed te doen, al ben ik wel iedere avond versleten. Of ik nou gewerkt heb of niet. Daarbij waren er deze week 2 rapportavonden. En dan is het wel echt zwaar. Maar ook hier nog 2 weken en dan heerlijk 2 weken vakantie.
Kan ik ook mijn huis eens schoonmaken, want dat schiet er nog wel eens bij in.
Mijn vader past op de meiden als ik werk en dat gaat super goed. Net als haar zussen is ook Lotte dol op opa, een grote lach als ze hem ziet. Ze is bij mijn vader ook helemaal gewend en dat is wel heel fijn werken.

Ik werk nu 1 dag en vanaf mei weer 2 dagen.
Ik moet er qua werk weer helemaal inkomen, er is zoveel veranderd! Vooral administratief gezien.

En thuis, ben heel mijn ritme kwijt. Nu doe ik er ook thuis iets aan soort van eigen bedrijfje dus sommige weken errug druk. Ben blij weer eens alle was weg gewerkt te hebben.
Maar Pepijn gaat op woensdag naar oma en vind het heerlijk.
Volgende week gaat Pepijn wennen op kdv, juffies zijn nu al helemaal weg van hem dus dat komt wel goed :)

Liefs

hier alweer bijna een maand aan het werk. het valt me reuze mee. maar dat komt ook omdat er op het werk bijna niks veranderd is. en ook omdat of de meiden slapen bij opa en oma of de oppas komt ze 's morgens bij ons ophalen. dus ik hoef ze niet eerst klaar te maken voordat ik naar mijn werk moet.

ben soms wel moe na een hele dag werken en om dan het huishouden er dan nog even bij te doen komt er niet altijd van.

Ik heb 1,5 week gewerkt, vond het heerlijk om weer even iets anders te zijn dan alleen maar mama. Aan de ene kant was het ook alsof ik niet weg geweest was, maar sommige administratieve dingen moest ik weer helemaal inkomen.
Nu zit ik sinds woensdag weer thuis ivm een galblaasoperatie. Ik mag nu 1,5 week niet werken. Heel vreemd, begon er juist net weer een beetje in te komen.

Ik vond het trouwens 's morgens wel heel erg druk om op tijd klaar te zijn. En 's avonds zijn we nu ook echt nog een tijd bezig om alles aan kant te krijgen. Daarnaast zijn we ook nog met een verbouwing bezig (het meeste laten we doen), dus iedere avond moet ik ook nog dweilen en schoonmaken. Het is dus erg druk!

Ik heb wat dat betreft veel geluk. Een groot voordeel vh wonen in Kenia is dat huishoudelijke hulp heel normaal en goedkoop is. Wij hebben dus twee ochtenden in de week iemand die schoonmaakt en daarnaast drie dgn in de week oppas aan huis voor Gijs en zij zet het eten voor ons klaar en licht huishoudelijk werk. Super fijn!
Wel vind ik vier dgn in de week werken veel nu Gijs er is, maar hetvis niet anders.

Dat is zeker een geluk inderdaad! Mijn tante had ook allerlei hulp toen ze in Mombassa/Quagadougou woonde. Je doet de mensen er ook een hoop goed mee.

Ik ben al sinds begin maart aan het werk, ik was er weer aan toe. Alsof ik nooit was weggeweest, maar ik werd wel behoorlijk gemist. Beetje jammer dat je gewoon 4 maanden kunt wachten met het bestellen van materiaal en opruimen van het lab tot ik er weer ben en het allemaal voor die mannen doe (ben de enige vrouw op het moment). Het ochtendritme hadden we zo te pakken, dat loopt prima en gelukkig hoef ik niet stipt om 8 uur in te klokken o.i.d. alles wat ik doe is meegenomen.
Ideaal...maar waarom ben ik dan zo moe 's avonds? Na 2 dagen werken ben ik op, en dan moet ik nog een halve dag. Langzaam gaat het beter, maar met sporten wacht ik nog even tot ik daar ook geen last meer van heb.

Terug
Bovenaan