Het (ff) niet meer zien zitten...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik weet niet waar ik moet beginnen, want er schieten 1000-en dingen door mn hoofd, dus teveel om in 1x op te schrijven. Ik zal dus waarschijnlijk ook wel dingen gaan vergeten, maar goed... Ik ga een poging wagen.

Ik zit de laatste weken met mezelf in de knoop heb ik het idee. Drm dus onze relatie. Mijn man merkt dat er wat aan de hand is, maar wat vraagt ie dan??

Ik ben van mezelf al onzeker, en nu met deze zwangerschap (ookal ben ik nog maar een halve kg aangekomen), is het nog erger geworden.
Het is eigenlijk een beetje begonnen op de verjaardag van het nichtje van mijn man. Er zat daar een vrouw binnen, harstikke vriendelijk hoor, zeg ik nix van. Maar vond eigenlijk dat ze een aanhankelijk naar mijn was. Maar goed... Ik wil dat niet de jaloerse echtgenooot uithangen, dus heb ik er nix van gezegd. Totdat we een xtje bij mijn ouders zaten, en we het kregen over exen die ons terug zouden willen.    
Ja, zegt mijn man... Ik heb ook een ex die mij graag terug zou willen. Ik zeg: Oooohh???  Wie dan?? Ja, die de vorige x bij mn zus zat. Ik zeg: Is da een ex van je dan?? Nou, dat is dus het geval, maar ze zijn niet ver gegaan ofzo (kwa sex), omdat haar ouders ertussen zaten, maar anders had het echt wel wat kunnen worden, heeft hij mij later verteld. Nou, das leuk om te horen toch???  Ergst is nog, dat mijn schoonzus het tegen mijn man heeft verteld, dat zijn ex (das een vriendin van mijn schoonzus), heeft gezegd dat zij, mijn man graag terug zou willen. Dan vraag ik mezelf af: Wat heb je eraan om dat te zeggen. Ik bedoel: We zijn getrouwd, hebben 1 kindje, en de 2e is onderweg.
Nou ja... Snap dat het voor mijn man best leuk is om te horen dat iemand hem terugwilt.
En ohja... Aan het eind van die middag gingen we afscheid nemen (op mijn nichtjes verjaardag), en toen hoorde ik mijn man zeggen tegen haar: Ja, maar dat weet zij niet.
Wist toen dus nog niet dat het een ex van hem was hé?
Toen ik dat wist heb ik gevraagd wat hij met die zin bedoelde, maar hij weet niet eens meer dat hij het gezegd heeft... Ja, das lekker makkelijk! Dan ga ik ook iedere x op verjaardagen maar drinken, zodat ik er onderuit kan komen.
Maar goed... Goed over gepraat, en ons gezin is alles voor mijn man, en dat glf ik ook wel van hem, maar toch.. die ex zit me niet lekker. Ze had trouwens een vriend.. Ja... HAD een vriend!
Paar weekjes terug op vakantie geweest. Omdat we in de buurt van mijn schoonfamilie waren, hadden we besloten een rondje schoonfamilie te gaan doen. Dan hebben we dat gehad. Dus het was tijd om naar mijn schoonzus te gaan. Vonden ze harstikke leuk!! Wij ook, want dan ziet Dylano zijn nichtjes weer  Maar ik had al een raar voorgevoel. En ja hoor... Mijn voorgevoel was waar. Toen we daar binnenstapte zat zijn ex daar binnen, en huilde tranen met tuiten. Het was uit met dr vriend, omdat hij vreemdgeweest zou zijn. Ja, heel erg voor haar tuurlijk, maar goed... Ik zag de bui alweer hangen. Dan laat mijn man me vervolgens ook nog eens met mn schoonzus en die ex alleen zitten, en vervolgens is ze daar blijven eten... Nou leuk hoor! Heb ik gegeten met de ex van mijn man. Maar goed... Ik heb me er toen overheen weten te zetten, en de eer aan mezelf gelaten (was moeilijk hoor meiden).
Maar savonds toen we terug op de camping kwamen, en Dylano op bed lag, kregen we het weer over haar. Hij begon erover trouwens. Hij vond het lullig dat ze (zijn ex) zo verdrietig was, maar voorderest deed het hem nix. Wrm begin je erover dan, dacht ik.
Ik ben toen best boos geworden, dat hij anders maar naar haar moest gaan! Tuurlijk wil ik dat niet, maar als je boos bent zeg je dingen die je niet meent.
Nou, dat hebben we uitgepraat. Toen gingen we terug naar huis van de vakantie, maar moesten we ff iets ophalen bij mn schoonzus. Ik zeg tegen mijn man: Ja, laat ze naar beneden komen dan, want ik wil gelijk door, want moeten een beetje rekening met Dylano houden.
Nou, ik ga wel alleen ff naar binnen dan. Nou, dat zag ik echt niet zitten! Ik zat het horror-scenario al helemaal voor me. Dat zij daar dan weer zat, en dat ze aan de praat raken oid, en vul de rest zelf maar in
Heb gezegd dat ik dat niet leuk vond, maar hij vond dat ik me niet zo aan moest stellen. Hij snaptte me wel zei tie, maar ik moet niet zo bang zijn, was zijn antw.
Trouwens... Tussen die 2 is het nou nog steeds uit... En meiden, ik hou haar hyves in de gaten hoor, erg hé?! Jeetje, ik moet mezelf doodschamen dat ik dat doe! Zo ben ik eigenlijk helemaal niet!

Maar ik zeg het wel eerlijk tegen hem, als ik op haar Hyves ben geweest. Ik ken nix verborgen houden voor hem, want dat knaagt aan me. Hij vind dat ik mag kijken, maar vind dat ik me af moet vragen wat ik eraan heb om te gaan kijken.

Nou, onderwerp "ex" eruit.
Nu het volgende:

Hadden gister een verjaardag van mijn ma, die is 50 geworden van de week, en vierde het in een zaaltje gister. Was erg gezellig!! Maar mijn man ging wel veel de zus van mijn zwager om. DIe kunnen het steeds beter vinden met elkaar. Als ze allebei wat gedronken hebben, worden ze losser, en kunnen ze uren lachen met elkaar. En ik zit daar als zwangere NUCHTERE vrouw bij. Ooohhh, mn bloed kookt alweer. Ben ik mn vent kwijt, komt ie vervolgens uit de WC met haar!! Zal wel nix gebeurd zijn hoor, maar toch... En maar lachen, gieren, brullen met haar, pfffff!!! Gingen ze weg, zij en haar ouders, maar ze hadden niet echt gedag gezegd tegen ons. Dus ik zie mijn man naar buiten lopen, om haar gedag te  zeggen, dus denk: Ik loop erachteraan  Staan ze bij elkaar, en zegt mijn man tegen haar: Heb je al tegen Deb gezegd dat je een xtje langskomt bij ons? Nee, nog niet gezegd, maar dan weet je het Debke!!  Nou is zij wel een oud klasgenootje van mij, en heb er leuke tijden mee gehad, maar ik vind niet dat het aan mijn man was om haar uit te nodigen!! Dat heeft hij dus wel gedaan! Toen zei tie nog in de auto (voor de grap): Ja, dan komt ze een paar x langs, en vervolgens gaan we met zn 3en naar boven!! Nou meiden... Hij trok in 1x mn hart eruit! Hij kan het dan wel niet gemeend hebben, maar het deed me echt pijn!  Hij heeft zovaak gezegd (andere keren ook) dat hij haar echt een hele spontane meid vind, en dat hij echt kan lachen met haar. Uhm... En ikke dan???? Ben ik niet spontaan, en kun je niet meer lachen met mij?? Daarbij komt ook nog kijken dat het wel zijn type kan zijn.
Ohja ze waren ook nog naar de speeltuin geweest (feesje was op een camping). Ik zag mijn man achter haar aanlopen, en er waren nog 2 meiden daar. Ze waren van de kabelbaan afgeweest, die meiden dan, en mijn man moest iemands schoenen vasthouden, hij weet niet meer van wie, maar hij wist wel dat die meid waar het om ging, laarzen aanhad. Dat wist hij beter als! En ik was nuchter!!
Ik kon van de adrealine niet slapen, en we gingen dus ook pas om 6.00 naar bed. Ik ben eruit gegaan voor Dylano, en papa is net beneden met een zware kater!! Eige schuld, dikke bult. Wat ben ik erg hé?!
Maar goed... ik ga zometeen lekker terug naar bed, ben helemaal gebroken, en voel mezelf klote!!

Wou dit toch ff voorleggen aan jullie, want soms denk ik weleens van: Wrm ben je dan met mij getrouwd?!?! Maar het zullen ook wel hormonen zijn, daar houd ik wel rekening mee hoor.

Wat is jullie mening.
Moet nu gauw kappen, wil niet dat hij het leest

Liefs Debby.

Hoi hoi,

ik zie dat mijn verhaal aan de lange kant is geworden. Ik hoop niet dat dit jullie afschrikt, en jullie de moeite willen doen om het te lezen.

Liefs  Debby.

Hoi Debby,

Ik vind het een beetje moeilijk om je een zinnig antwoord te geven. Je moet er inderdaad rekening mee houden dat je last hebt van je hormonen. Daardoor wordt alles wel echt nog erger. Ik zou tegen je man zeggen dat je er nu helemaal niet tegen kan als hij gaat zitten sjansen met andere meiden, ook al bedoeld hij er niets mee en dat hij er maar gewoon mee moet stoppen. Dat moet hij makkelijk kunnen voor die weken en hij moet zoieoz maar normaal doen, jullie zijn net getrouwd. Ik zou dus zeggen dat je het niet pikt en dat het je nu heel veel doet. En dat hij ook op moet houden over die meiden, wat heb je nou aan die opmerkingen van hem? Het is moeilijk misschien maar hij moet ook rekening houden met jou ook al is het misschien een beetje een overeven reactie van jou. Als je zwanger bent heb je daar recht op! Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat hij je snapt. Hou je ons wel op de hoogte?

groetjes Linda

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik denk eerlijk gezegd dat ik precies hetzelfde zou denken als jij (en ik ben niet zwanger). Ik kan ook heel slecht tegen zulk gedrag en opmerkingen als die jouw man maakt. Ik kan daar ook helemaal van van slag raken. Ik denk dat ik maar 1 tip heb en dat is er nog eens heel goed over praten op een serieuze manier. En je moet hem duidelijk maken dat je die zogenaamd grappige opmerkingen echt niet waardeert en accepteert. Dit moet je niet zomaar laten gebeuren. Laat zien dat jij er ook bent en het belangrijkste bent. Je hebt tenslotte al een kindje samen en er is er 1 op komst. Dan mag hij best wat volwassener zijn.
Ik vind het heel vervelend voor je en wens je veel sterkte ermee.
Er zullen ongetwijfeld meiden zijn die het wel onschuldig vinden, maar ik niet.

Vervelend he die hormonen. Ze zullen het gevoel alleen maar versterken.
Ik vind dat je met je man moet praten over grenzen. Waar ligt voor hem de grens en waar voor jou?
Probeer elkaar te respecteren en er een middenweg in te vinden. Zeg eerlijk wat jij te ver vind gaan. Hij zal iets moeten inschikken en jij ook.
Het moeilijke is voor mij ik ben er niet bij geweest en weet dus ok niet hoe het percies is gegaan. Houding enzo van je man.
Meid geef je grenzen aan zeg duidelijk tot hier en niet verder.
Mocht dit niks opleveren vraag je zelf dan af zou ik zo verder kunnen? Kan ik hier de rest van mijn leven mee omgaan?

Kop op meid....

Laat je het weten hoe en wat?

Hoi Debby,
jeetje wat vervelend allemaal. Ben je zwanger en dan gaat je man zich zo gedragen. Ik zou het ook niet echt grappig vinden (ook al zou ik niet zwanger zijn!) Waarschijnlijk spelen er wel hormonen mee maar ik kan wel begrijpen dat je jaloers bent.
Ik zou het toch gewoon zeggen tegen je man, dat je zijn gedrag niet echt kan waarderen.
Nou succes en maak je niet al te druk, geniet van je gezinnetje, je moet ook bedenken dat je man niet voor niets met jou is getrouwd en 2 kinderen met je wilt!
Groetjes van Sonja

Hai,

Hormonen en een dikke buik kunnen je flink onzeker maken maaaaaaar ik vind dit gedrag niet normaal hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier flink van baalt. Met zijn drie'en naar boven..... Tja lekker volwassen opmerking met je zwangere vrouw erbij. Ik vind het jammer dat ie doorgaat met dit soort dingen terwijl hij weet dat het jou kwetst. Ik zou wellicht nog eens op een rustige manier proberen te praten met hem en hem uitleggen dat hij het allemaal wel niet erg serieus vind maar dat het jou wel kwetst en dat hij hier rekening mee moet houden. Hij is met jou getrouwd en de papa van je kids en daar mag ie zich best na gedragen. Ik vind dit soort 'loop achter je lul aan gedrag' altijd een beetje sneu.... Jij bent vast heel erg leuk, spontaan en sexy hoor!! Eis je plek op!

lfs ing

Hoi lieverds,

bedankt voor jullie meningen!!
Ik ben vanmiddag nog ff naar bed gegaan, en heb zeker 1uur na liggen denken. Ik heb besloten om het er vandaag nog over te hebben. Maar moet wel een gepast moment vinden.
Ik houd jullie op de hoogte van hoe en wat.
Ik wil nog wel ff duidelijk maken, dat wij in onze relatie wel open zijn over dingen. We kunnen eigenlijk alles met elkaar bespreken, dus ook over exen ed. Maar goed... Hij weet wel dat ik het niet leuk vind als hij zelf over een ex begint. Maar dat heeft hij net zo goed als bij mij.

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan