het gaat even niet zo lekker..

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

al een tijdje niet gereageerd, maar vaak wel meegelezen..
deels doordat onze computer door de bliksem kapot was en ik wel op de laptop kon, maar daar deze zo traag was ,
leverde me dat veel frustraties op en deed ik maar niet teveel op de laptop..

en tevens omdat het niet zo lekker met me gaat, deels ligt het aan mijn werk (althans dat denk ik) en deels aan mijzelf...
ik voel me gewoon niet zo lekker in mijn vel zitten, heb soms van die sombere periodes en voel me dan niet happy, tevens zie ik tegen heel veel dingen huizenhoog op,  voel ik me niet prettig op mijn werk etc etc..
gelukkig nog niet mbt sophie.. zij kan me lekker afleiding geven ...

ik heb afgelopen vrijdag de eerste stap gezet door naar de huisarts te gaan en ben via hem doorverwezen naar de psycholoog, zodat ik eens kan proberen alles op een rijtje te krijgen ..
heb net gebeld, maar ze niemand meer aan ivm vakantie, vanaf 11 augustus zijn ze er weer maar ja dan ga ik bijna op vakantie en kom pas weer de 24e terug...

baal er wel van, maar ja even bekijken wat we daar mee kunnen doen..

blijf wel lekker meelezen en reageren...

liefs tobi

ps wie heeft ervaring met een psycholoog ?

ik heb geen ervaring met een psycholoog maar ik wil wel even zeggen dat ik het super vindt dat je de eerste stap heb gezet.
Succes ermee

Groetjes sandra

Hoi Tobi

Wat naar om te lezen dat het even niet zo lekker met je gaat. En heel goed dat je bij de huisarts bent geweest !!
Ik heb ervaring m.b.t. psycholoog en het hele rijtje. Ik ben nu in de ziektewet omdat ik overspannen ben. En loop nu ook bij het maatschappelijk werk en dat geeft echt veel verlichting. Je kunt je ei kwijt en je weet dat niemand het ooit te weten komt ook geven ze je een duwtje in de goede richting. Je hoeft je er echt niet voor te schamen hoor !!

Doe lekker leuke dingen met je meisje en ga er lekker even uit. Zal je goed doen !!

Jolanda

Lieve Tobi,

Heel goed dat je de stap hebt gezet!
Ik "loop" ook bij een psycholoog en het is niets om je voor te schamen hoor! In de zwangerschap is er zo veel gebeurd, dat ik daar niet allemaal zelf uit kan komen en daarom door mijn huisarts ben doorverwezen en ik ben er heel blij mee! Ik ga ongeveer om de 2 weken.

Heel veel sterkte en succes!

Groetjes, Marieke mv Lyanne

Lieve Tobi
Ik ben ook blij dat je de eerste stap hebt durven te zetten.
En bedenk altijd alles komt goed.
Ik hoop dat je snel terecht kan

Liefs Ilse mv Danique

Hoi Tobi,

knap dat je de eerste stap hebt durven zetten!
Ik heb zelf ervaring met een psycholoog, eerst tijdens mijn studie bij een studentenpsycholoog gelopen, na mijn afstuderen bij een psychotherapeut. In die laatste periode ben ik ook aan de antidepressiva gegaan (zat in ziektewet, depressief), die heb ik daarna  afgebouwd, ging  maar paar weken  goed dus weer aan begonnen. Toen vorig jaar tijdens mijn zwangerschap weer afgebouwd ivm bevalling, en na de bevalling ging het heel goed, tot zo'n 2 maanden geleden (Ivar is nu 9 1/2  maand).
Ik ben bij de huisarts geweest, weer medicatie gekregen, gelukkig helpt de laagste dosering wel voldoende. Heb ook een verwijzing voor een psycholoog gevraagd, heb nog geen afspraak gemaakt maar dit had te maken met dat mijn schoonouders (oppas) op vakantie waren.

Mijn ervaring is dat de gesprekken ontzettend fijn zijn om je ei kwijt te kunnen (je wil je omgeving er niet mee belasten en ze weten ook lang niet altijd wat  voor adviezen ze moeten geven), en ook om dingen aangereikt te krijgen die je niet zelf kan verzinnen.

Heel veel suc6!

Liefs Jenneke

Ook ik ben bij een pschycholoog omdat het me gewoonweg niet lukte alle gebeurtenissen van de afgelopen jaren, maar met name die  van het afgelopen jaar zelf te verwerken. Ik heb ontzettend veel aan haar, want zij weet me altijd weer goede adviezen te geven, b.v. hoe ik met mijn ex om moet gaan of waar ik mijn grenzen moet trekken. Zij kan zich ook ontzettend goed inleven in hoe ik me voel, of in het verleden gevoeld heb en zij kan het dan ook feilloos verwoorden. Ik vind dat erg fijn omdat dat me  het gevoel geeft dat ik ten eerste serieus genomen wordt, ten tweede dat hoe ik me voel en alle ellende erom heen erkend wordt en nog belangrijker, dat het allemaal verklaarbaar is  en ten derde dat ik het probleem niet altijd bij mezelf hoef te zoeken, maar dat anderen mij ook vaak een probleem proberen op te leggen, met name mijn ex weer. Ik denk dat ik nog wel even bij haar blijf, want ondanks dat het nu met tijden beter gaat, wil ik niet vervallen in de oude situatie.

Dus inderdaad, schaam je je er niet voor, da's helemaal niet nodig en bedenk je dat half Nederland bij een pschycholoog loopt!

Succes en ik denk dat je er goed aan doet toch vast een afspraak te maken voor na de vakantie. Anders schiet het er straks misschien weer bij in en kom je jezelf op een later tijdstip weer tegen.

Groetjes Fonske.

Hoi Tobi,

Wat jammer dat het nu niet zo lekker met je gaat en wat BEREgoed van je dat je de stap hebt gezet om naar de huisarts te gaan. Super!

Ik heb ervaring met een psycholoog. Voordat of tijdens het begin van mijn zwangerschap ben ik ook doorverwezen naar een psycholoog. Dit in verband met een burn- out of een zwangerschapsdepressie. ( ik wist pas na drie maanden dat ik zwanger van Hjerre was)
Ik moet zeggen dat het mij toen heel goed geholpen heeft. Ze heeft me echt anders leren denken en me echt het gevoel gegeven dat ik ik ben en niet dat ik in gedachtes van anderen moest kruipen. Ik had een behoorlijk verwerkingsproces wat betreft mijn verleden en ik kon het wel aan, maar wat ik al zei, het moest even anders....
Toen ik eenmaal zwanger was van Hjerre, ging het genezingsproces echt wel sneller...

Als je vragen hebt, stel ze gerust hoor!

Groetjes Hanneke en heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan