het ging zo goed door slapen

hoi hoi

heb effen een vraag. sverre is morgen al weer 12 weken en sliep voor heen goed door van 23.00 tot ongeveen 6.00/7.30 . maar nu is meneer al veel eerder wakker eerste nacht 6.00 oke 2e nacht 4.45 mmm en vanacht 3.00. of heeft dit met de leeftijd te maken?

wat geven jullie savonds als fles voeding meer of een andere compinatie? tips zijn ook welkom. vooral als ik volgende week vrijdag weer moet werken.

en wat doen jullie als hij een nat pak heeft gaat hij dan meteen weer slapen of is het dan een fles geven. weet het effen niet meer help.

nou doei doei lucy

hoihoi,

ik herken je verhaal wel, mijn zoon is nu 7 maand, maar heeft ook een periode gehad dat hij al doorsliep en toen zo opeens midden in de nacht kwam voor een fles, die ik hem dan ook maar gewoon gaf, nadien viel hij gelijk weer in slaap, gewoon honger dus,
met de nutrix ben ik begonnen toen hij 3.5 maand was, iest te vroeg, maar mijn gevoel zij dat hij het nodig had, hij heeft het er goed op gedaan en ik heb er geen nadelige gevolgen van overgehouden en hij ook niet.hahaha.
als mijn zoon 's nacht nat was en hij melde dit, dan verschoonde ik hem en lagde hem weg, begone hij daarna te huilen dan liet ik dit 5 a 10 minuten gebeuren en daarna gaf ik hem de fles als hij niet sliep, vervolgens sliep hij weer rustig in.
ik ben ook best wel steng voor mezelf en hem(bang voor het gewend raken weer aan de nacht fles), maar als het af en toe is is er niks an de hand, je kindje geeft het zelf wel aan.
succes

Hoi,

Je mag denk ik in je handjes knijpen dat hij zo vroeg al doorsliep.

Tom sliep tot 8 weken ook door, wel snachts nog een voeding maar daarna sliep hij weer. Tot dat ik weer aan mijn werk ging, toen melde hij zich weer meerdere malen.

Het zijn geloof ik echt fases.. Tom slaapt, soms weken heel goed (hij is nu 10,5 maand) en soms ook weken word hij vaste tijden wakker.

Hoort er gewoon bij...
Nens

Merel nu 4.5 maand sliep ook al vroeg door. maar zo heel af en toe meld ze zich nog weleens 's nachts.
Ze krijgt dan gewoon schone luier en als ik denk dat ze honger heeft een fles.

Ik ben bij 16 weken (iets te vroeg dus) begonen met nutrix erdoor ze wordt nu nog steeds de gebruikelijke tijd wakker maar zet het dan niet meer gelijk op een krijsen omdat ze trek heeft.
Maar 12 weken is daar nog wat jong voor.

Wat je zou kunnen doen als hij 's anchts komt is het zo min mogelijk gezellig maken.
Dus geen woord zeggen niet kroelen zo donker mogelijk het kamertje houden.
alleen flesje boertje schone kont klaar.

Bij Merel werkte dit goed.

Verder zou je als hij echt vaker blijf komen de voeding minder lekker kunnen maken.
Dit doe je door er een schepje minder poeder in te doen wel dezelfde heoveelheid water. (weet niet meer of je flesvoeding of borstvoeing geeft)

Er zijn ook mensen die hun kind een paar nachten laten huilen. Schijnen ze na een paar dagen ook van door te slapen. Maar dit kon en kan ik niet over me hart verkrijgen.

Hoi

Ieder kind is verschillend.Maak je er maar niet druk om je kind geeft het zelf aan.
Ook hebben ze rond die tijd sprongetjes.
Als hij wil drinken wil hij drinken dus en door het niet te geven of iets dergelijks werkt het niet.
Hij/zij is jong en dat doorslapen komt heus wel!
Onze zoon slaapt nog steeds niet door en is al ruim 4 maanden.
Ik maak me er geen zorgen om.
Hij krijgt fruithap, fruithap met liga eerste stap en rijstbloem.
Maar ja hij is een grote eter en vaak heeft hij snachts dorst.

En hij is helemaal niet dik! Hij is alleen lang zeg!

Groetjes Jacomien
Mama van Kylian
09-09-2007

Hallo,

Onze zoon is nu 3 maanden en komt door de week ook midden in de nacht voor zijn fles.
Hij heeft ook een periode gehad dat hij s avonds om 23:00 uur de fles kreeg en doorsliep tot 06:30.
Maar zoon lief komt nu s nachts alleen er zit een maar aan in het weekend niet
van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag doet hij het niet!
Vrijdag avond fles gegeven om 21:30 uur en hij kwam de volgende morgen pas om 07:00 uur.
Als hij huilt laat ik hem halen totdat hij het op een krijsen zet ik hoop elke keer maar weer dat hij zichzelf in slaap huilt maar dit werkt tot op heden nog niet.
Dan gaat mijn man om de fles ik verschoon en voed hem en leg hem daarna weer terug in bed je bent dan al gauw een half uur verder.
Ik vind dit ook erg vervelend en snap u probleem.
Ik denk maar zo het zal er wel bij horen! En dit gaat toch geen maanden duren hopen we!
Hij wordt eigenlijk nooit wakker van een vieze luier.

Succes

Ik herken dit, mijn dochter ging al na 3 a 4 weken de nachten door slapen, maar in 1 keer kwam ze s' nachts.   Ze was toen  8 maanden en had dan echt honger.  Ik heb van alles geprobeerd, troosten en weer terug  in bed leggen,  schema van eten aangepast, laten huilen, maar het mocht allemaal niet helpen. Op een gegeven moment heb ik mij er gewoon bij neergelegd en geef ik haar  gelijk eten en  dan gaat ze terug haar bedje in.  Dit is voor mij en haar het beste.Hoewel ik het nog steeds zwaar vind  , die gebroken nachten.  Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst weer doorgeslapen. Ik hoop dat ze dat vanacht ook doet!!  

mijn dochter sliep pas vanaf 4 maanden door, ze had nog een 6e fles nodig ivm haar gewicht....nu is ze 6 maanden en het ging zo goed het doorslapen, maar nu komt ze ineens weer midden in de nacht,   de 6 maanden sprong denk ik nu, ze krijgt nu 5 flessen per dag en een fruit en groentenhap  maar dit verzadigd dus blijkelijk ook niet erg. We maken haar altijd wakker om een uur of 23.00 uur en die fles gaat er half slapend ook helemaal in.

Terug
Bovenaan