het goede nieuws vertellen

Hallo,

ik heb bij mij zwangerschap niets extra's gedaan met onze honden
maar ze voelen het wel hoor want wij hebben een keeshond en een
jack russel nou die jack russel was zo erg dat er niemand naast mij mocht zitten
of aan mocht raken want dan begon ze te grommen en zelfs de tanden laten zien
ik dacht als dat maar goed met de kleine maar wij hebben alles op zijn beloop gelaten
en toen onze dochter een maal geboren was en wij naar huis mochten (ivm ziekenhuis bevalling) en het advies van de gynecoloog het mutje die onze dochter direckt naar de bavalling op heeft gehad aan de hondjes te laten ruiken en in de mand leggen dat hebben wij gedaan toen wij thuis waren en toen ze eenmaal geroken hadden aan het mutje gingen ze er mee spelen ik dacht als ze dat maar niet met onze dochter gaan doen.Maar later toen ze uitgespeeld waren hebben de honden laten ruiken aan onze dochter en dat ging goed op een gegeven moment gingen ze er weer vandoor en rustig liggen en weer veder met waar ze gebleven waren.
En is onze dochter bijna 8 mnd en het gaat gewoon uitstekend goed met de honden en onze dochter geen jaloezie of wat ook ze kan zelfs met de hondjes spelen en zo nauw dat had ik nooit verwacht  van zo'n gromende hond.Dus  ik hoop dat het ook  bij jullie zo goed gaat.

Groetjes belinda mama  van Marissa  

Hoi Sandra,

Wanneer je het vertelt is natuurlijk geheel aan jou. Wij hebben het de dag van de test aan onze ouders verteld en de goede familie en vrienden in de weken erna. Met buren, collega's, kennissen en  de overige verre  verwanten hebben we gewacht tot na de 10 weken, toen hadden we een goede echo. Ik vind het fijn het goede nieuws te kunnen delen met intimi maar met de buurvrouw hoef ik dat persoonlijk niet te doen. Als het dan fout gaat moet je aan iedereen vertellen dat het zo is, ik wilde dat niet, familie en goede vrienden natuurlijk daargelaten.

Vroeg vertellen aan mensen waar je graag komt heeft zo z'n voordelen. Met eten en drinken kan je gewoon je zwangerschapsdieet aanhouden zonder dat je erover hoeft te liegen. Mensen die regelmatig drinken en ineens droog staan.....daar krijg je verhalen over.

Maar als je man en jij het nog even voor jullie willen houden dan moet je dat gewoon doen. Eerst zelf aan het idee wennen. Als je het niet deelt hoef je er nog niet veel van te vinden. Vooral bij de eerste waren mijn ouders (die voor de eerste maal opa en oma werden) helemaal hoteldebotel en bezig met ons kind als het groot was. Hallo, ik was net 4 weken zwanger, moest nog bevallen en was best onzeker. Ik was totaal nog niet bezig met logeerpartijtjes, boomhutten e.d. De afgelopen keer (met de tweede zwangerschap) viel dit gelukkig mee maar wij wisten natuurlijk ook wat we konden verwachten.

Geniet ervan en natuurlijk nog gefeliciteerd!
Maak je eigen keuzes, niets moet, al lijkt dat soms wel zo te zijn volgens anderen!
Ingeborg

Terug
Bovenaan