het GROTE geheim

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,  
Ik zal me eerst eens ff voorstellen, ik ben Tamara (25). Mijn vriend (29) en ik zijn nu inmiddels ruim 5 jaar samen en willen dolgraag een kindje.

Vorig jaar oktober ben ik bij de gynaecoloog geweest voor een uitstrijk en toen bleken er "foute"cellen op mijn baarmoedermond te zitten. De foute cellen zijn afkomstig van een virus en kunnen ontaarden in kanker. We hebben moesten het afgelopen half jaar met condoom vrijen omdat je anders het virus steeds weer aan  elkaar geeft en omdat  ik perse niet zwanger mag worden nu.
Over 2 weken  (9april) krijg ik een colposcopie, dan gaat de gynaecoloog met een soort microscoop naar m'n baarmoeder kijken of de cellen er nog zijn, en zo ja dan snijdt hij ze meteen weg.

Als de uitslagen goed zijn mogen we gaan proberen zwanger te worden. Jippie!
Ik heb er zo'n moeite mee om tegen iedereen m'n mond te houden, het GROTE geheim dat we gaan proberen zwanger te worden. Ik wil het zo graag delen met mensen, vrienden en er over kunnen praten. Met je vriend/man is het toch anders...
Toch wil ik er met m'n vriendinnen e.d. niet over praten omdat ik bang ben dat ze dan gaan vragen wanneer het nou eindelijk zover is... (ik ben zo bang dat ik daar verdrietig van wordt als het niet meteen 'raak' is) Maar ik ben er wel helemaal vol van en zou het van de daken af willen schreeuwen! Zeker omdat we nu al een half jaar niet 'mogen' en het zo graag willen.

Zijn er hier ook meiden die moeite hebben het GROTE geheim  voor zich te houden? En die gezellig met me mee willen babbelen over van alles en nog wat, lijkt me leuk!

Groetjes Tamamaatje

Hey tamamaatje,

Wat een verhaal zeg. Hoop voor jullie dat de uitslagen positief zijn en dat jullie dan lekker kunnen gaan klussen Ik heb er ook moeite mee om mijn mond te houden hoor! Dus heb het toch maar aan mijn ouders en broer vertelt dat we bezig zijn. O ja en mijn beste vriendin weet het. Ik heb het haar vertelt omdat de kans dat zij kinderen kan krijgen heel klein is. Dus vind het belangrijk dat zij het weet zodat het niet zo zo'n schok  is als het misschien wel lukt bij ons.

Veel geluk

Hoi Tamara,

Ik weet precies wat je bedoelt....
Wij stopten 'vlekkeloos' eind oktober met anti conceptie en toen had ik ook al de grootste moeite om het voor mij te houden omdat we er zo onwijs veel zin in hadden!
En met 'vlekkeloos' bedoel ik: zonder te denken problemen te krijgen en dus niet met zo'n lastige start als jullie. Hoe kwam het eigenlijk dat je een uitstrijkje liet maken? Had je ergens last van?
Maar goed, ik werd dus niet ongesteld en na onderzoeken blijk ik pco syndroom te hebben. En ook nu heb ik best moeite om mijn mond te houden. Het lijkt ook echt of ineens iedereen vraagt of ik al moeder ben. Wij hebben het mijn ouders wel verteld en één collega, maar verder heeft mijn man toch liever dat we het geheim houden.
Wij hopen binnenkort eindelijk voor 'het echie' te kunnen gaan, net zoals jullie dus eigenlijk.

groetjes, ano27

Thnx voor jullie reacties!

Ik wist wel dat ik niet de enige was met dit probleem.
Inderdaad vervelend, steeds meer mensen gaan vragen wanneer wij nou eens een baby nemen. Mensen kunnen zo lekker bot zijn, ook al doen ze dat niet expres. Zeker nu mijn jongere zusje een zoontje heeft gekregen, worden wij steeds vaker aangekeken en wordt er steeds vaker gevraagd waar onze baby blijft. Ik wil dus ook niet iedereen aan de neus gaan hangen dat ik misschien wel een voorstadium van kanker aan m'n baarmoedermond heb, dus maak ik vaak maar lacherige opmerking terug. Maar ik merk steeds vaker dat het mij tegen de borst stuit.

ano27: Wat een schok zeg, als je lekker onbezonnen stopt met  'de pil'  Polycysteus-ovarium, dan heb je geen eisprong toch? En blijven de eitjes allemaal zitten, wat doen ze daar aan? Hebben ze ze er uit moeten prikken bij jou net als bij bijv. IVF? Of moest je juist hormonen nemen?

Ik liet een uitstrijkje maken omdat ik wilde weten of ik HPV heb (het virus wat baarmoederhalskanker veroorzaakt) rond deze tijd worden alle meisjes van 14-16 geent tegen dit virus, en ik was benieuwd of zo'n inenting voor mij ook nog nuttig zou kunnen zijn. (Die enting kun je krijgen als je het zelf betaald en  het virus nog niet hebt) Ik menstrueer nu niet, gebruik nu al 9 jr  een Implanon als anticonceptie (een hormoonstaafje in m'n bovenarm) Ik heb dus geen klachten zoals een onregelmatige cyclus o.i.d alleen de laatste maanden verschrikkelijke krampen en onregelmatig bloedverlies, de tweede reden voor de uitstrijk. Twee vliegen in 1 klap dacht ik... Maar nu kwam er dus al uit dat (wrs door het virus) de cellen al afwijkend zijn. Dat was ff schrikken dus...
Onze ouders weten wel van bovenstaande, maar we hebben niet verteld dat onze kinderwens nu heel actueel is. We houden het liever wat meer voor ons zelf.

Nu maar ff afwachten wat er de 9de uit komt, ik moet zeggen dat de zenuwen toch al wel een beetje beginnen te komen...
ano27, wanneer weet jij of jullie "groen licht" krijgen?

Groetjes.

He tamara,

Wij zijn in oktober ook gestopt met de pil. Ik had ook echt moeite om niks te zeggen.
In feb. hadden we eindelijk een positieve test, hartstikke blij...maar wel wilden nog niks zeggen totdat ik de 8 weken echo had gehad dan wilden we met de echo's naar de ouders gaan...
Maar ja 6 maart kreeg ik een miskraam.. dus toen moesten we het wel vertellen. Ze weten dus nu dat we bezig zijn, vind ik echt jammer want we hadden al helemaal gepland hoe we het gingen vertellen.

Maar goed ik hoop dat je het nog voor je kunt houden ...en anders kun je altijd hier op het forum terecht.

Groetjes bianca

Hoi Tamara,

Ik ga duimen voor je!!!!
Wij hebben het geheim gehouden, wij gingen voor een derde kindje en dat had niemand verwacht van ons. We hebben het 7 maanden voor ons moeten houden, toen raakte ik pas zwanger, en dan hebben we het nog eens 10 weken geheim gehouden tot we de eerste echo hadden gehad.
Toch is het ook wel leuk om het geheim te houden. Mijn schoonzusje is ook zwanger en die vertelde het meteen, en wij dachten steeds maar, jullie moesten eens weten, gniffel, gniffel.
Veel succes en sterkte de komende tijd.

Gr, Ris 13,5 weken zwanger van derde

Ja wanneer je eenmaal er voor gaat om zwanger te worden, wil je dat ook wel van de daken schreeuwen. Maar het is niet handig om het aan 'iedereen' te vertellen, want dan gaan ze er allemaal op letten.... als je witjes ziet (van ongie zijn) dan denken ze dat je zwanger bent... buikgriep met overgeven .... enz...
Ik zou het alleen vertellen aan  mensen die je alles kunt vertellen.... maar  geen buitenstaanders...  als het dan allemaal niet loopt zoals jullie willen weten het ook niet teveel mensen...

Hardstikke leuk al jullie reacties.
Ik merk dat ik er minder behoefte aan heb met anderen te praten als ik mijn ei bij jullie kwijt kan... opzet geslaagd zeg ik!
Elke dag trekt de computer me ff aan om te kijken wat iedereen te vertellen heeft, en wie er weer 'n dag niet ongesteld zijn geworden (of wel natuurlijk). Nog 1 1/2 weekje wachten dan weet ik of ik ook mee mag gaan doen met jullie!
Groetjes Tamaar

Terug
Bovenaan