het grote nieuws aan ouders vertellen

A

Anoniem

Guest
Hi ik ben nu 6 weken zwanger en we hebben met moederdag tegen onze ouders vertelt dat we papa en mama worden.
Wel vroeg maar we konden het niet meer voor ons houden en mocht het fout gaan weten ze er in ieder geval wel van af zodat we niet eerst moeten uitleggen dat we zwanger waren.

Eerst gingen we naar mijn ouders, daar waren mijn broer, zus, zwager en hun 2 kinderen van 3 en 1 ook.
We hadden een boekje  gekocht van nijntje: opa pluis en oma pluis.
Daar hadden we ingeschreven: lieve opa en oma zouden jullie dit voor willen lezen als ik kom logeren. Dat vind ik heel fijn!
Toen het moment daar was gaf ik het boekje aan mijn moeder, onder het mom van ' oh ja we hadden nog iets voor je'
Mijn moeder maakte hem open en zei tegen mijn nichtje; deze kunnen we wel gaan lezen.
Daarop zei mijn zus; volgens mij staat er ook iets in het boekje. Mijn moeder las de tekst en zei; ben je alweer zwanger??
Zuslief; je krijgt het boekje toch niet van mij, mijn moeder keek naar mijn broer en toen naar mij; ben jij dan zwanger? Ja zei ik en mijn moeder zei heel lief; ah mijn kleine meisje!! Echt heel ontroerend!!
Daarna moesten we allemaal heel hard lachen want mijn ouders zijn niet zo goed in hints ontvangen!! Bij de eerste van mijn zus ging het ongeveer ook zo.

Wel was iedereen heel positief, net als mijn schoonouders. Bij hun hebben we het op dezelfde manier vertelt.

Hoe hebben jullie het vertelt en hoe reageerden ze?

groetjes happybee

Hoi Happybee,

Ik ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger en wij gaan het dit weekend waarschijnlijk vertellen. Wel leuk om te lezen hoe iedereen dat doet. Wij hebben voor beide ouders een fotolijstje gekocht en daarin een roze en blauw sokje gedaan. Ik neem aan dat ze dit zeker moeten begrijpen!
Het wordt voor beiden het eerste kleinkind, ik vind t dan ook super spannend allemaal.
Zondag komen mijn schoonouders terug van vakantie en dan  geven we thuis als ook mijn zwager en schoonzusje er zijn het pakje....
Aan mijn ouders wil ik het denk ik zaterdag vertellen, dan benik 7 weken zwanger. Ik weet alleen niet of mij zusje er dan ook bij is, nog maar even kijken hoe we dit doen.

Ik heb dinsdag 29 mei de eerste afspraak bij de VK, en jij?? Ik hoop stiekem dat ze dan ook een echo gaat maken, want ik ben toch heel onzeker, zal alles wel goed zijn??

We gaan het allemaal maar afwachten...
Het zal wel fijn zijn om deze onzekerheden ook met je moeder/zusje te kunnen delen..

Groetjes,
Daan

ik ga 30 mei voor het eerste naar de vk, ik heb dan ook meteen een echo.
Hier moest ik een aparte afspraak voor maken want maar 1 vk van die praktijk doet de echo's en nu is het geluk dat ze echo's doen op woensdag. Het was gelukkig geen probleem om hem samen te laten vallen met mijn gewone intake.
Ik heb dus alles in 1.

Ik vind het idd wel prettig om met mijn zus te kunnen praten erover. We denken over veel dingen hetzelfde en ze kan ook goed relativeren en dat is soms wel goed bij mij.

Maar heb jij ook zo'n gevoel van onwerkelijkheid? Ik heb helemaal nergens last van behalve pijnlijke tepels en moeheid. Dus als je zou zeggen dat ik niet zwanger ben en ik maar wat uit mijn nek zit te kletsen geloof ik je ook.
Al zeggen 5 (schaam schaam) testen wat anders............

Hai,

nou, bij mij lukken die zwangerschapsverschijnselen ook niet echt en daarom vind ik t ook zo raar om t te gaan vertellen...
Ik was vorige week wel een aantal dagen een beetje misselijk (de hele dag) en vooral heel moe. Dat was zondag ineens volledig verdwenen, waardoor je nog meer gaat twijfelen.. Vandaag echter wel een beetje misselijk.
Omdat de paar mogelijk verschijnselen die ik had ineens weer verdwenen heb ik nu test nr 3 in de kast liggen, toch nog effe checken voordat we t grote nieuws aan de ouders gaan vertellen.
Ik kijk ook iedere keer of er niet iets verandert aan mijn borsten, maar nee hoor, niks!

Misschien dat ik morgen toch even  de VK ga bellen om te vragen wat ze bij de eerste controle gaan doen, weet jij of ze bij standaard zo vroeg al naar t hartje luisteren?? Ik denk dat ik dan pas ben gerustgesteld.

Ik ben trouwens 5 januari uitgerekend, jij zal er wel niet zo ver naast zitten??
Nou, we zien wel hoe   t loopt....

Doei,
Daan

volgens mij kunnen ze het hartje pas luisteren als je ongeveer 11 weken bent, met 8 weken kun je hem wel zien kloppen.
Ik zou ook gewoon even bellen want dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent en ga je ook niet teleurgesteld naar huis.

Ik ben 6 januari uitgerekend, zijn jullie lang bezig geweest? wij ongeveer 3 maanden, heel snel dus eigenlijk. Ik had ook al getest 2 dagen voordat ik ongesteld moest worden.

ik ga inderdaad maar even bellen.
Bij ons was het meteen de 1ste keer raak! Helemaal niet verwacht, ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er eerst een beetje van schrok..
Maar we zijn natuurlijk superblij dat het zo snel al ging. Het is wel echt een enorm spannende tijd...
ik ben ook echt OVERAL info aan t zoeken, wodt gewoon verslaafd (nou ja bijna dan)  aan dit soort sites.

hahaha ik ben ook al 'verslaafd'
Bijna iedere avond lig ik in bad omdat dit de enige plek is dat ik me echt kan ontspannen en daar lees ik heel wat tijdschriften.
Van kinderen tot het negen maanden magazine. Ook dit forum is dagelijks wel even aan, al nis het het alleen maar om even te kijken.

Denken jullie al na over kamertjes, werk na je bevalling en dat soort dingen?
Ik sta het mezelf niet erg toe omdat ik alles anders al in huis haal maar ik heb wel dingen gezien die ik graag wil hebben.
En over werk weet ik nog niet zo goed, ik heb een leuke baan dus hoop dat ik straks 2 om 3 dagen of gewoon 3 dagen in de week kan blijven werken. Maar waar het naar toe gaat weet ik dan nog niet, naar mijn moeder vind ik prima maar mijn schoonmoeder heb ik best moeite mee, met de gedachte alleen heb ik moeite........

groetjes happybee

Hoi meiden,

Wij hebben het ook op moederdag verteld en ik ben nu (vandaag) 6 weken zwanger!

(van de 4e haha, maar het blijft leuk en spannend hoor).

Wij hebben ons zoontje (7,5 maand) zondag een shirt aangetrokken waarop
ik de tekst had geschreven: Hoera ik ben stoer want ik word een grote
broer.

Zondag vierde we ook mijn oudste dochter (6 geworden) haar verjaardag,
dus alle visite was er. De reakties waren geweldig, sommigen snapten
het meteen en anderen moesten even nadenken haha.

Al met al een leuke aktie.

Ik heb het trouwens met alle kids heel snel verteld. Ik dacht altijd,
als er iets mis gaat of als ik misselijk ben, weet iedereen wat er aan
de hand is.

Ik ga pas 8 juni naar de gynae voor echo en eerste controle. Spannend,
veel te lang wachten.... En zelfs bij de vierde lees ik weer alles wat
los en vast zit over zwanger zijn/ kamers en   bevallen.

Geniet lekker meiden.

Groetjes,

Vanessa

Terug
Bovenaan