Het grote slaaptopic

Hai meiden,

Zijn er meer van jullie die 's nachts tussen 1.30 uur en 6.00 uur liggen duimen te draaien?

Het slapen ging bij mij al een tijdje beroerd, maar het lijkt de laatste nachten alleen nog maar minder te worden. Los van dat dat leidt tot ernstige brakheid overdag, verveel ik me 's nachts ook rot (hoewel het getrappel daarbinnen natuurlijk een gezellige afleiding blijft, evenals gelijkmatige ademhaling van echtgenoot, iets opgevoerde hartslag van zelf en geluid van mechanische ventilatie en de vogelklok van de buren).

Ik ben benieuwd hoe jullie omgaan met de zwangere, slapeloze uren in het donker. Hebben jullie tips en trucs?

Liefs,
Melian
 
Hoi Melian,

Hier ook slapeloze nachten. Ik word er werkelijk waar gek van. De kleine is s'nachts ook zo actief dat inslapen ook niet makkelijk wordt. Ik deed altijd de tv aan en lag dan zo 2 a 3 uur achter elkaar tv te kijken s'nachts, maar afgelopen nacht heb ik het anders gedaan. Ik ben op mijn rechterzij gaan liggen en geprobeerd toch weer te gaan slapen, en gelukkig viel ik dus in slaap. Helaas was de wekker vanmorgen erg vroeg omdat mijn zoontje vandaag weer naar school moest, met het gevoel van misselijkheid heb ik hem naar school gebracht en toen toch maar weer een poosje in bed gekropen. Ik moet dan gewoon ook echt even gaan liggen anders wordt die dag niks.... ja overgeven en daar voel ik me dan ook niet prettig bij. Hopelijk heb ik morgen vroeg een betere start, want school gaat toch gewoon door.

Liefs,
Anoushka
 
Jaaaa hier ook! Alhoewel in iets mindere mate. Vind een fijne houding vinden al een dagtaak (nachttaak) laat staan het daadwerkelijke 'slapen'. Super vermoeiend natuurlijk en niet echt bevordelijk voor mijn prestaties op het werk ;-)

Slapen jullie trouwens nog wel op je rug? Ik vind dat het prettigste maar word wakker van het idee dat het niet goed zou zijn voor het kindje...
 
Hoi suzanne

Ik lig wel vaak op mijn rug, maar merk dat ik dat zelf niet zo prettig vind, want ik verneem de baby dan erg goed. Lig daarom meest op mijn zij met een voedingskussen tussen mijn benen. Dit ligt voor mij erg lekker en leg mijn buik dan ook een stukje op de kussen.

 
Ik lig niet meer zo lekker op mijn rug.. heb dan het gevoel dat ik geen zuurstof meer krijg en word er duizelig van. Gelukkig was ik al een zijslaper en dat ligt nog steeds wel aardig. Af en toe gebruik ik het voedingskussen, maar als ik bijna in slaap val, leg ik deze toch vaak weer aan de kant.

@Anoushka: het lijkt me erg heftig om nog een zoontje te hebben rondlopen met een schoolritme. Leuk, maar heftig ;-) Ik hoop dat je de dag een beetje goed doorkomt vandaag en dat de misselijkheid een beetje is weggetrokken inmiddels.

@Suzanne: de echoscopiste zei bij mij trouwens dat het niet per definitie slecht is om op je rug te liggen. Het ligt alleen niet voor alle vrouwen meer lekker, omdat het kan zijn dat er een ader wordt dichtgedrukt. Dit voel je dan snel genoeg, doordat je duizelig wordt. Als jij gewoon lekker ligt op je rug...

Ik was net wat aan het rondneuzen op de andere maandforums en er zijn echt veel zwangere dames die niet lekker meer slapen. Hoort er blijkbaar bij.
 
@melian hahaha was mij ook opgevallen inderdaad dat op oktober forum ook behoorlijk geklaagd wordt over slapen (of liever gezegd; niet slapen).

Las net ook de standaard uitdrukkingen en zinnen die je nu steeds vaker hoort. Zoooo herkenbaar! Maar helemaal doodziek word ik van mensen die je nauwelijks of niet kent en dan aan je buik willen gaan zitten!!! GRRRRR AFBLIJVEN!

Hoop voor iedereen dat ze een fijne nacht tegemoet gaan, ik gun het jullie! x
 
Ja! Inderdaad! Collega's (mannen en vrouwen) die plots je buik zitten te aaien! Zeker toen er nog niet echt een buik zat, heb ik regelmatig teksten uitgekraamd als: "Je aait nu mijn darmen.", "Lekker, zo'n massage.", "Goh, we zijn wel close he?"

Het gekke is dat ik het helemaal niet erg vind als vriendinnen het doen, maar juist díe vragen het netjes.

Ik wens ook jou een hele fijne en slaperige nacht Suzanne.
 
Hey Meiden,

Ook hier is het elke nacht raak..sowieso het slapen is een hel en als ik 1maal slaap dan moet ik alweer bijna wakker worden, want dan moet ik eruit om me dochter naar school te brengen!! Ik probeer zoveel mogelijk overdag ook me rust te pakken maar dat moet mede ook voor me rug en bekken maar ook dan slaap ik niet...ben net een wandelend lijk!!! Althans zo voel ik me...met de 1ste was het lang niet zo erg...Nou hoop dat jullie nu heerlijk slapen ik ga zo weer eens voor de verandering een poging wagen!!! Trusten
 
Terug
Bovenaan