Het lijkt niet op te schieten met 40+6 weken; wel of niet inleiden?

Ik ben ingeleid met 41.1.
Dag later bevallen.
Ik vond het ook zo spannend.
Uiteindelijk goede keuze geweest, de verloskundige vertelde me dat er nog geen enkele vooruitgang was (ook na het strippen niet) en ik ben super geholpen in het ziekenhuis. Ik vind het persoonlijk ook prettig om mensen met medische kennis en de middelen om me heen te hebben ☺️

Van mijn eerste ben ik spontaan bevallen met 40+5, mijn vliezen braken snachts om 02.30 en om 22.53 in t zkh bevallen. Bij de tweede ben ik ingeleid met 41+1 op eigen verzoek, gestript met 40+3 en 40+5 daardoor slijmprop verloren en veel harde buiken maar daar bleef het bij. Ctg was goed alleen wel erg verminderd vruchtwater, van de gyn mocht ik doorlopen vanwege de goede ctg en omdat ik hem nog veel voelde. Echter vertrouwde ik het niet en daarom dus ingeleid, ik had al 3cm ontsluiting dus vliezen breken maar er kwam dus 0,0 vruchtwater. Toen de weeopwekkers en na 6,5uur bevallen. Ik ben blij dat ik me in heb laten leiden want hij bleek in het vruchtwater te hebben gepoept. Het verschil in vruchtwater bij beide bevallingen was echt bizar. Waar ik bij de eerste 20uur lang mega veel verloor kwam er bij de tweede maar een heel klein beetje toen hij eruit kwam.

De kans dat het spontaan begint is groot en zolang jij het goed vind voelen om te wachten moet je dat vooral doen!

Hoi allemaal!

Ik wilde vandaag reageren op jullie berichtjes (Want heel fijn jullie ervaringen te horen!) en toen ineens vanmiddag om 13:30... iets dat leek op gebroken vliezen. Dus ik het ziekenhuis bellen en een gedeelte opgevangen in een zakje (voor het geval ze het wilde checken). Ik moest maar langskomen voor een ctg en testen. Dat hebben we gedaan en ja, het zijn inderdaad gebroken vliezen :)

Nou dit verandert natuurlijk nu de hele situatie... Ik heb nu krampen, nog niet overpittig, maar sommigen wel wat pittiger, ze komen om de 5 tot 10 minuten, maar het voelt nog niet als de weeën in de zin dat ze echt heel zwaar zijn. Ik mag tot maandagochtend aankijke of het vanzelf gaat komen, anders word ik ingeleid om 8:00 in de ochtend. Nu is het dus afwachten of deze harde buiken, krampen gaan doorzetten of dat het toch stopt en er alsnog een inleiding volgt.

Dan zie je dat ik gister nog zo'n berichtje plaats en de dag erna breken ineens spontaan de vliezen. De gynaecoloog zei wel dat het meestal binnen 4 a 6 uur na het breken van de vliezen op gang moet komen (de weeën), dat het anders niet meer komt, maar wie weet :)

Wel een heel bijzonder idee dat binnen zoveel dagen onze dochter er is... Dat komt nu zo dichtbij!

O, spannend! Ik ging vandaag expres nog even kijken of je misschien nog gereageerd had en of er al nieuws was. Er is dus zeker iets gebeurd! Hopelijk komen de weeën zelf op gang en anders ben je op de goede plek (en mooie zwangerschapstermijn!) om binnen enkele dagen (uren?) je kindje eindelijk te mogen zien. Succes, je kan het! 

Dank vor jullie reacties! ? 

Helaas zijn de harde buiken en lichte weeën van gisteren niet doorgegaan in de nacht. Vanochtend lijkt het weer iets te beginnen, maar heb niet het gevoel dat het echt doorzet in actieve weeën. Wel merk ik een verschil in mijn ontlasting en ik had begrepen dat dit een teken kan zijn dat je er wel dichterbij komt. Maar, morgenochtend is het toch om 800 tijd om in te leiden dus of dat op tijd gaat zijn ?

Ik hoop dat het nog vanzelf start, maar zit inmiddels op de 24 uur na breken vliezen en aangezien het nog niet overduidelijk is gestart probeer ik dat idee maar beetje te laten. De hoeveelheid vruchtwater verlies is wel toegenomen.

Het blijft spannend ??

Hoi
Ik hoop dat je ondertussen bevallen bent. Hier wilde t ook niet vlotten. Dagen voorweeën, en voortekenen. Maar niks zette door. Tot van het een op andere momen ik om half 12 's nachts ontzettend pijnlijke weeën kreeg. 2uur later was de klein man er.
Ik ben 2 maal gestript en moest dag vd bevalling naar t ziekenhuis voor ctg. Haha

Terug
Bovenaan