het lukt haar nog steeds niet wat ik ook probeer

A

Anoniem

Guest
ik heb het al vaker gezegt hier..... mijn dochter heeft moeite met haar ontlasting. wat ik ook probeer niks helpt. extra water in de fles, druppels van vsm, benen krom doen als ze bezig is, insmeren met vasaline. het helpt allemaal niet. zo moet ze nu ook. de nieuwe ontlasting raakt ze wel kwijt maar de oude en wat harde ontlasting krijgt ze niet kwijt (sorry). je ziet aan haar billen dat ze nog wel moet maar ze stopt. misschien omdat het zeer doet. maar ze moet het toch echt kwijt raken. ik weet niet meer wat ik er mee moet. ik ga vanaf morgen na het fruit maar standaard wat extra water geven misschien is dat nog wel een oplossing. ik hoop dat ze het nog kwijt raakt dit weekend en anders bel ik de huisarts. het buro heb ik ook al een keer gebeld en die weten mij ook niks te vertellen behalve de dingen die ik nu al doe. ik vind het zo zielig voor haar.

Hi,

Ik ken dit probleem, mijn zoontje heeft hier ook vaak last van..wat ik vaak doe is zijn beentjes bijelkaar en dan omhoog en de thermometer doet ook vaak wonderen maar je moet wel veeeel geduld hebben wil er wat komen!!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt..
Veel succes in ieder geval!

groetjes

heej,

Echt zielig zeg...
Misschien helpt het als je een beetje olijfolie in haar eten doet? :-s
Maar ja dat deed je mss al, al zie ik het er niet bij staan...
Mijn nichtje had dat ook toen ze nog een babietje was en toen zijn we ermee naar mijn schoonvader gegaan, die geeft reiki...na een half uur was ze het kwijt...
Toeval of niet dat weet ik niet maar het was in ieder geval weer even voorbij...Mss ken je ook iemand die dit geeft???

Veel succes in ieder geval!

hoi sibje wat zielig dat ze er nog steeds last v heeft,ik weet niet of je dit al geprobeerd hebt maar wij kregen destyds lactulose voorgeschreven en toen ging het wel..
hierboven werdt ook geschreven..een termometer gebruiken maar dat werdt ons afgeraden omdat dat v binnen meer stuk kan maken dan goed.
ik zou er wel even mee langs de huisarts gaan ,succes meid!

Hoi Sibje,

De tip van het lepeltje olijfolie door de groente wil ik ook gaan geven.
Ken je Roosvice Laxo ook al? Dat wil ook nog wel eens helpen. Lactulose is ook een oplossing, maar dat vind ik nogal heftig. Dat gebruikte ik tijdens de zwangerschap en dat gaf nog wel eens heftige buikkrampen. Als het niet anders is, dan moet het, maar ik zou eerst alles proberen......
Waarschijnlijk overbodig, maar Banaan stopt. Kiwi en sinasappel laxeren en bruine bonen geven lekkere zachte ontlasting.

Succes!

Groetjes,
Karin

Hoi

Ik zie helemaal aan het begin staan om te helpen met een thermometer.
Wij hebben dit advies bij de oudste van de huisarts gehad.Maar dan moesten wij de thermometer eerts door de zeep prikken.Deze restjes prikkelen de darmen dan extra en de kleine hoeft dan zelf wat minder moeite te doen.
Dit hielp bij ons heel goed.We deden dit dan 1 x in de twee dagen en dat duurde   5 a 10 minuutjes.

Groetjes Jessica

hoi,

puck kon ook een keer niet poepen (4dgn) en mij werd door de huisartsenpost verteld dat ik een zetpil mocht geven. binnen 4 uur had ze gepoept en toen kwam er nog een luier vol na 2 uur. de volgende ochtend had ze weer een volle luier en toen waren dr darmpjes leeg. daarna heeft ze geen last meer gehad.

sterkte!

p.s. door de zetpil wordt het allemaal iets zachter en komt het los...

Terug
Bovenaan