het lukt haar nog steeds niet wat ik ook probeer

hai,
Ik wilde graag even reageren op je vraag. Wij hebben een zoontje van nu drie, die ook veel problemen heeft met zijn ontlasting. Ik wil je graag het advies geven om contact op te nemen met je huisarts. Als het al geruime tijd duurt, heeft het aanpassen van voeding geen effect genoeg meer. Je kindje heeft dan echt iets nodig om de boel weer op gang te krijgen, met daarbij een gezond voedingspatroon.
Ons zoontje krijg lactulose, een drankje wat bestaat uit vezels. Het maakt de darmen niet lui zoals sommige zullen roepen, maar maakt dat de ontlasting wat minder hard wordt. Bovendien kun je vrij gemakkelijk " spelen" met de dosering, als het goed gaat ietsje zakken, bij problemen weer omhoog.
Geloof me, met obstipatie moet je niet te lang wachten met een bezoekje aan de huisarts!!! Het is zo zielig en wordt vaak alleen maar erger bij kinderen als je er niks voor gebruikt.
Suc6 ermee, groetjes Soela

he meiden bedankt voor jullie reacties. gisteravond en nacht heeft ze nog 2 poepbroeken gemaakt. 's avonds een kleine en 's nachts een goeie volle. als het goed is is ze het nu weer kwijt. ze moest erg huilen maar zette het nu wel door.
met fruit heeft ze tot nu alleen nog maar peer gehad. morgen krijgt ze voor het eerst appel. kiwi en sinasappel lijkt me nog erg heftig. ook wil ik na het fruit haar een beetje water geven.
de termometer methode werkt niet bij haar. ze kijkt me echt aan van leuk dat je het doet maar moet ik nu ook wat??
olijf olie of sla olie heb ik wel vaker gehoort maar het buro zegt dat dat de voedingsopname minder maakt. ze waren er niet echt enthousiast over en gaven het niet mee als tip.
ik zie het weer een paar dagen aan. misschien dat ze het nu wel weer kwijt is en dan hoop ik dat het nu goed gaat. we zullen het wel zien
ik las trouwens op de verpakking van de venkel thee dat dat goed is voor de spijsvertering. weet iemand hier meer over??

groetjes sibje

ABC Dolphilus is inderdaad een goede maar bij onze dochter was het niet afdoende dus die krijgt nu al een paar maanden een half zakje forlax junior per dag en dat gaat goed. Dit middeltje is onschadelijk en maakt de ontlastig een beetje zacht. Het geeft geen krampen.

succes want het is inderdaad erg zielig en met het buro ben ik ook nooit verder gekomen.
gr.Ing

ABC Dolphilus  heb ik nog niet geprobeert. misschien is dit nog een idee mocht het nu niet goed gaan. vandaag weer een flinke poepbroek gehad en het lijkt er op dat het nu echt klaar is. nu maar weer hopen dat het nu goed gaat. en misschien als fruit goed gaat dat ik een beetje sinasappel erbij in doe.
bedankt voor jullie tips

groetjes sibje

Hoi Sibje,
fijn te horen dat het wat beter gaat! Even over de venkelthee; ik geef het mijn kleine al een hele tijd en ze zeggen dat het goed is voor de spijsvertering en dus inderdaad een betere ontlasting geeft. Het is van zichzelf al lekker zoet dus je heeft er geen suiker bij te doen (naar eigen smaak natuurlijk..). Ik weet van een ander klein babytje met veel buikprobleempjes, dat het ook wonderen deed.
Succes
Groetjes

Hee, abrikoos moet je haar geven! Dit is fruit wat je haar zowiezo mag geven. Dit helpt vaak tegen obstipatie!

appel kan ook een beetje verstopend werken hoor. Je kunt bv een geraspte appel eten als je diarree hebt. Dan stopt het een beetje.
Maar ik weet niet of kleine kinderen dat mogen zou je evt na kunnen vragen gedroogde pruimen?

Terug
Bovenaan