Het moest toch een keertje mis gaan hier...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik nog een stukje geschreven over de keren dat ik ´s nachts uit bed moet omdat m ´n zoontje ligt te brullen om zijn speentje. Al die gebroken en veel te korte nachten, maakte dat ik elke ochtend doodmoe opstond en eigenlijk veel te lang over m ´n grenzen heen loop.

Een paar dagen geleden ging het dan ook echt mis. Ben gewoon gestopt met alles, in bed gekropen en alleen maar liggen huilen, was compleet overstuur.  Het eten smaakte me niet meer, en de afgelopen tijd sliep ik (als ik al sliep) heel onrustig en  had enorme hoofdpijn. M ´n man schrok er behoorlijk van natuurlijk (ikzelf ook eigenlijk, dat het er zo uitkwam) en heeft vanaf die tijd alles hier overgenomen. Hij is  hartstikke druk  met het voorjaarswerk nu,  maar hij is hier binnen gewoon nodig.  Ik heb een paar dagen en nachten heel veel geslapen, kwam alleen een poosje op om  te eten en nu gaat het inmiddels alweer wat beter.

We  zijn ons nu wel aan het beraden hoe we het eea kunnen veranderen, want het is niet zo dat mijn man niet wil, maar hij is nu eenmaal heel weinig binnen en daardoor  sta ik er toch wel heel veel alleen voor.  Hij maakt zelf ook  korte nachten, waardoor ik automatisch ook de nachten doe, maar bij mij raakte de batterij nu echt leeg. En dan elke dag dezelfde "hardloopwedstrijd",  de enorme tuin bijhouden, de administratie,  en, voor m ´n gevoel, alleen maar opruimen, voelde me echt de huissloof worden... En dan vooral de avondpieken altijd alleen doen, ik heb geen moment voor mezelf bijna, en dan raak je de balans een beetje kwijt. Aan de buitenkant lijkt het alsof ik m ´n hand er allemaal niet voor omdraai, ben behoorlijk gestructureerd en wellicht wat te perfectionistisch, maar het ging me ineens toch opbreken.

Voorlopig komt m ´n man tussen  6 en 8 in ieder geval even binnen om te helpen met douchen, voorlezen  en naar bed doen vd kinderen, (etensboel) opruimen, etc. zodat ik Noah niet steeds hoef te laten liggen huilen rond die tijd, want dat geeft me toch altijd een boel stress, voel me altijd te kort schieten in die tijd, ik schiet ook te kort in die tijd natuurlijk.

M ´n man zei altijd dat ik tijd  voor mezelf moest nemen als ik dat nodig had. Maar dat was wel  leuk gezegd,  ik moet daar dan ook  de ruimte  voor krijgen.  En m ´n man werkt steeds zoveel om het hoofd boven water te kunnen houden, er moet toch ook brood op de plank komen, dus dat begrijp ik allemaal wel, maar daardoor trok ik steeds meer  naar mezelf toe, om hem weer te ontlasten... En waar blijf ik zelf dan nog...?

Goed, er wordt aan gewerkt in ieder geval. Voorlopig richt ik me op mezelf, ben nog even helemaal aan het bijtanken, zie er nog steeds uit als een zombie door al dat gejank van mij, maar dat komt vast wel weer goed.

Nou, het is een heel verhaal geworden, bedankt voor het lezen. O ja, moraal van het verhaal: trek op tijd aan de bel, want anders gaat het op een keer echt mis.

Line

Hoi,

Meid wat een verhaal. Ik doe ook alles grotendeels zelf en werk er nog bij. Maar gelukkig helpt mijn vriend ondanks zijn eigen werk wel altijd in de avond mee en dat scheelt inderdaad.
Maar soms kan het opbreken en zeker als je s'nachts op moet. Meid je kan altijd hiet terrecht en je moet echt van je af praten ook naar je man toe. En toch proberen ondanks zijn drukke baan etc, hem ook dingen te laten doen en beetje de taken verdelen in de avond. En jij moet eigenlijk zeggen wanneer je een vaste avond in de week wat voor je zelf wilt doen, al is het even gaan zwemmen of andere sport ofzo.
Kop op meid wij helpen je en we zijn ervoor je.

Ik ben ook erg perfectionistisch en wil alles schoon en opgeruimd hebben maar dat heb ik me wel afgeleerd. Is niet makkelijk maar lukt je vast.
Laat de boel eens de boel meid.

Heel veel succes.
Liefs van mij en de kids

Hoi!

Vervelend voor je zeg, idd proberen dingen los te laten maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan!

Succes ermee

gr

Hee Line,

Jeetje dat klinkt heftig zeg. Je hebt het wel heel zwaar. Ik vind het nog knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Het is goed dat je man nu ook helpt tijdens het spitsuur 's avonds. Ik kan me zo voorstellen dat  het moeilijk is als je Noah maar hoort huilen en gewoon geen tijd voor hem hebt. Dan voel je je ook opgejaagt denk ik.  Dat is ook niet te doen alleen. Je man heeft wsc helemaal niet in de gaten gehad dat je er zo doorheen zat omdat hij ook druk is. Gelukkig weet hij het nu wel zodat hij je kan helpen.  En dan die gebroken nachten PFFFFFF. Ik miste je al een tijdje op het forum, maar dat is niet zo raar als je zo weinig tijd hebt.

Even iets anders. Wij hebben met de decembver mamma's een hyve opgericht. Jij hoort daar eigenlijk ook wel heel erg bij. Muizebeest ook trouwens. Jullie waren er van het begin af aan al bij dussssssss...........Jullie moeten echt gaan hyven hoor!

Veel sterkte en beterschap. Je zult vast nog wel een tijdje last hebben van de vermoeidheid. Ik hoop dat je de tijd kunt nemen om echt bij te komen. Lekker slapen meid.......slapen slapen slapen.

Pfff wat een verhaal inderdaad...moeilijk zeg!
Kan me heel goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zat/zit en het liefst even helemaal NIETS wilt doen en alleen maar slapen slapen slapen...
Het is inderdaad wel belangrijk denk ik (hoor wie het zegt, ik ben ook zo perfectionistisch...) om de boel de boel te laten af en toe!
Dan maar een keer niet stofzuigen maar een kwartiertje op de bank zitten hoor!
Maar dat is moeilijk he, vind ik tenminste... dan heb je zo'n onrustig gevoel in je dat je nog vanalles moet en dan zit je ook niet rustig he..
Maar ik denk toch dat het belangrijk is om dat te leren, want anders trek je het echt niet!
En slapen inderdaad...heeeel belangrijk! Dus als je even tijd hebt (in alle drukte...) even lekker gaan slapen. Al is het midden op de dag!

Sterkte ermee en het komt allemaal wel weer goed!

He Line,

Jeetje wat zwaar allemaal zeg. Ik leef echt met je mee en hoop dat je hier weer snel uitkomt. Hoop ook dat je overal snel een oplossing voor vind. Allemaal makkelijker gezegt dan gedaan he. Nou ik heb verder geen wijze raad voor je, alleen maar even een bemoedigend woordje. Na regen komt zonneschijn.

Liefs Diana

Lieve Line,

Ik schrik er helemaal van meid. Ik hoop dat jullie het zo een poos vol kunnen houden, dat jullie de avonden samen doen, want dat scheelt al zo'n hoop. En regelmatig een nacht doorslapen. En weer het gevoel krijgen dat je een team bent, de kinderen ook samen doet, dat je verantwoordelijkheden daarin ook weer een beetje ontlast worden. Want wij mama's kunnen er wat van als het gaat om doorzetten, doorpezen en nog een schepje er bij.

Heel veel sterkte en kom je ook hyven? Ik zit nu ook bij de december mama's hyve.

liefs, carmen

hey Line!

Tjonge.. heftig hoor! Goed dat je nu het eea kunt gaan veranderen en dat manlief gaat helpen! Op die manier vind je hopelijk weer wat rust en rust in je koppie! Lekker een avondwandelingetje maken als Noah huilt? Gewoon na het eten de boel de boel laten, de wagen pakken en de kids mee naar buiten.. Een frisse neus doet vaak wonderen! Ik hoop dat je gauw je nachtrust ook weer hebt... gun het je!

Lievs, Margreet

Terug
Bovenaan