Het neemt een andere wending..

Lieve meiden,

de afgelopen weken is het niet gelukt om te lezen en mee te kletsen. Dat komt omdat het hier allemaal wat anders loopt als we hadden op gehoopt.

Meike werd met spoed 4-02 geholpen aan buisjes en neusamandelen. Het leek best lekker te gaan, wel een luchtweginfectie maar door de kuur ging het best. Twee weken kon ze echt genieten, ze was vrolijk, ondernemend en ontwikkelde zich in een vaartje.

Op een  middag startte een Jeep... Meike zocht op de grond waar de trilling vandaan kwam  keek dus niet naar de auto..
Ik schrok maar wilde geen slapende honden wakker maken (en wilde het niet weten) dus zei ik niks tegen Jack. En zo kwamen er meer dingetjes die ik wel apart vond, haar gebaren bijvoorbeeld.

De dagen voordat de waterpokken uitbraken was ze goed ziek en liepen haar oren als gekken, ik kon er niet meer tegen schoonmaken. Niet alleen zijzelf zat onder maar ook ik en zag ook dat speelgoed vuil werd.

De pokken braken uit, de ha costateerde dus de pokken en ook wel dat die oren op volle toeren draaiden...
Afgelopen dinsdag was ik er helemaal mee aan en wilde de kno-arts spreken hierover. Donderdag konden we al terecht, gelukkig staat Meike op een aprte lijst ivm woonplaats en de spoedingreep..

Haar oren blijken een symptoom te zijn en niet de bron. De bron moet een infectie, een virus of bacterie zijn. Maar omdat ze dus altijd kwakkelt sinds ze het rs-virus heeft gehad en achter elkaar door iets heeft is ze doorverwezen naar de kinderarts.
Ze zal eerst helemaal onderzocht worden en zal onderzocht worden op een afweerstoornis. Ze kan gewoon pech hebben en "erover heen groeien" maar ze kan ook een stoornis hebben.

Ze heeft nu verschillende medicijnen om over dit virus heen te komen en we druppelen haar oren. Dat gaat niet zo gemakkelijk zeg. We moeten het met zijn tweeën doen en dan maar hopen dat er iets in het gehoorgang komt.
We moeten ff afwachten of ze geen gehoorbeschadeging heeft opgelopen... maar dat kan pas uitgesloten worden als ze droog zijn.

Meike voelt zich niet zo goed dus en is hangerig, kan zomaar instorten op de dag en slaapt heeeel slecht.

Jullie snappen wel dat onze energie op een laag peiltje staat en het echte overleven is begonnen want de zorgen zijn er natuurlijk ook nog....
Maar goed, we redden het al een tijdje en dit gaat ons ook lukken.

We hebben heel reëel gezegd dat ons gezin voor alles gaat en Meike haar gezondheid helemaal dus laten we andere dingen voor wat het is.
Even geen borrelavondjes of uitstapje, de slaap nemen die je kan nemen..
Vrienden kennen dit stukje al dus leven mee en geven net weer wat meer aandacht dus dat is heel fijn. De vrienden die ons al eerder niet begrepen zijn al afgevallen dus dat is lekker makkelijk.

Nou meiden, weer een heel verhaal maar ik ben gewoon niet kort van stof (daarom ben ik ook juf, lekker veel vertellen en praten haha).

We hopen over 2 weken te weten of de medicijnen hun werk doen en we hopen in april dat Meike onderzocht wordt..... ff afwachten en ondertussen maken we het allerbeste van en genieten we op en top van elkaar.

Liefs Renske, Meike, Isa en Jack

Heel veel sterkte! En ik hoop voor jullie dat Meike haar oortjes weer helemaal genezen en ze niets vervelend hier aan overhoudt.
Lieve groetjes, Rianne en een dikke knuffel van Lydia aan Meike

Pfff, klein pechvogeltje !! Hopelijk slaan de medicijnen aan en komen er goede berichten na het onderzoek... Heel veel beterschap.

Groetjes Jolanda en een dikke knuffel voor Meike van Jorick en Milan

Lieve Renske,

Ik leef ontzettend met je mee meid.....tis wat als je kleintje zoveel moet mee maken, wij hier weten helaas ook wat het is.

Ik zal heel hard voor je gaan duimen dat de medicatie aan gaat slaan en dat ze er weer helemaal bovenop komt hoor....heb er echt een brok van in mijn keel.....

En je lijkt me gelukkig een erg sterk persoon toe, net als ik....dat scheelt enorm....

Heel veel beterschap en sterkte voor jullie

Knuffel van Denise

Jeetje, ik schrik er helemaal van! Wat een verhaal zeg..

Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid over haar gehoor, of het wel of niet (blijvend) beschadigd is..
Ik hoop het allerbeste voor jullie en natuurlijk speciaal voor Meike!

Sterkte de komende tijd!

Mo22

Ach, wat sneu. Voor Meike maar ook voor jullie. Wat kan je veel achter elkaar hebben he. Maar gelukkig zijn jullie sterk.
Heel veel sterkte toegewenst van ons, en beterschap voor de kleine meid!
Liefs NElleke

Terug
Bovenaan