Het onvermijdelijke: WATERPOKKEN!!!

quote: RegenboogMam reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-07-2007 19:12:11'));

Beste mensen/ lieve moeders,

Ik ben nieuw op deze site, maar wil even reageren op dit onderwerp: waterpokken.

Wij hebben een zoontje van 3 jaar en wij wonen in Duitsland. Hier kunnen de ouders kiezen of ze hun kinderen willen laten inenten tegen waterpokken en dat heb ik ook gedaan.  Wij hebben dit advies van onze kinderarts gekregen. Zover ik weet staan baby/peuter/ kleuters in NL onder controle van een constatatie bureau, maar in Duitsland loopt alles via een zogeheten Artz  fuer kinder und jugend medizin, een soort huisarts alleen voor kinderen.
Bestaat de mogelijkheid tot preventief inenten  in Nederland niet?
Zo ja, dan zou ik het zeker willen aanraden.  Onze zoon heeft geen  last gehad van de prik.  

Nee, helaas heb je in Nederland (voor zover ik weet) niet de keuze om je kind voor waterpokken te laten enten: je hebt enkel het rijks vacsinatie programma en moet het dus maar doen met wat ze erin stoppen.
Als we wel de keus hadden dan had ik hem denk ik wel laten enten: de waterpokken zijn misschien niet schadelijk, maar vervelend genoeg om ze niet te willen hebben (helemaal als ze ook nog eens littekens achter laten)

Liefs Nika

 
Terug
Bovenaan