<p>Mijn vrouw en ik zijn nu zo'n 8 weken zwanger. Afgelopen woensdag het hartje zien knipperen en deze zwangerschap lijkt goed te gaan verlopen. Na de eerste positieve test had ik het mijn moeder al meteen verteld en mijn vrouw tegen haar naaste familie.</p><p>Na de eerste vroege echo had ik het al tegen een vriend verteld bij wie wij langsgingen omdat mijn vrouw last had van misselijkheid. Omdat ik toch stiekem wel heel erg blij was na de eerste echo had ik het tegen een collega verteld op lunch (onder de noemer, hou het voor jezelf). Van iedereen positieve reacties gekregen. En inmiddels weten al wat meer collega's het.</p><p>Nu heb ik twee collega's, eentje zegt dat ik het niet moet aankondigen aan de rest voor 12 weken en een ander (die het zelf al met 5 weken had aangekondigd) die juist vind van wel, want het hartje klopt.</p><p>Wat ik mij vooral afvraag, wat ik het probleem van vroeg aankondigen? Ja, het kan mis gaan. Maar mogen we alleen de leuke dingen met elkaar delen? En zou ik het binnenkort ook tegen de rest van mijn team vertellen?</p>