Het schiet al op.....

Dag dames,

Voor mij nog een paar dagen en dan is het 37 weken, dan mag de baby geboren worden. En begin er al erg naar uit te kijken. Van mij mag het volgende week wel gebeuren. Ik weet dat mijn geduld nog wel een paar weken op de proef gesteld kan worden, maar laten we hopen dat deze niet zo eigenwijs is als zijn moeder (die kwam namelijk 21 dagen te laat, gelukkig doen ze dat nu niet meer).

Wat me wel opvalt is dat hier op het forum nog geen baby''s zijn geboren. Een hele prestatie vind ik eigenlijk. Je hoort toch steeds vaker dat er baby's tussen de 30 en 35 weken geboren worden. In dat geval luisteren onze baby's in iedergeval goed naar ons, en dat ze lekker blijven zitten tot tenminste 37 weken.

Ik ben erg benieuwd wie als eerste haar baby in de armen mag sluiten. Ik tel nog even verder af en wens jullie allemaal veel succes en plezier met de laatste verlofdagen.

Froukje

Ik ben vandaag precies 37 weken, dus mag nu officieel thuis bevallen!
Best wel een raar idee hoor! En vooral spannend dat ze nu gewoon echt elk moment kan komen! Ik ben ook best wel benieuwd wie er als eerste zal bevallen en naar de namen!  En hoe iedereen hun bevalling meemaakt! Ja, spannend!

Iedereen veel succes!

Hallo allemaal,

We schieten inderdaad al lekker op.
Ik ben nu 36w en 2 dagen.
Onze andere 2 kinderen kwamen respectievelijk 6 en 5 dagen later dan uitgerekend, waardoor ik me gewoonweg niet voor kan stellen dat dit kindje eerder komt.
Het zou wel fijn zijn, omdat onze oudste dochter 13 juli jarig is. (ben 8 juli uitgerekend)
Je hebt er geen invloed op, maar ik zou de 13e graag mijden.
Zelf heb ik al heel lang in mijn hoofd dat het de 15e komt. Uteraard op niets gebaseerd en het zal ook wel niet uitkomen, maar toch, je weet het maar nooit....
Ik ben ook erg benieuwd wanneer de eerste kindjes van het juli forum zich aandienen.

Morgen heb ik weer een controle bij de verloskundige.
Ik ben benieuwd hoe ons kindje momenteel ligt. 3 weken geleden lag het koppie beneden, maar ik heb nu sterk het vermoeden dat het weer gedraaid is.
Ook ligt het volgens mij met zijn/haar rug naar mijn rug toe, waardoor billen en hoofd veel moeilijker te  voelen zijn (was ook de favoriete ligging van onze andere 2 kinderen)
Jullie horen het nog wel.

Ik lees dat velen van jullie al behoorlijk veel last van nestdrang hebben. Ik kan er persoonlijk niets van merken. Zal volgende week wel de klossen op gaan halen, omdat dit bij 37weken hoort, maar heb het gevoel dat de bevalling toch nog een paar weken op zich laat wachten. Ik zal ook keurig op tijd een ziekenhuistasje klaarzetten, maar hoop gewoon op een 3e thuisbevalling.

Gelukkig heb ik nog de nodige afleiding de komende weken (helpen schoolreisje, meerdere feestjes, schoonmaken op basisschool en peuterspeelzaal, verjaardag en partijtje van dochter etc)
Het maakt dat de tijd lekker snel voorbij gaat.

Succes iedereen met de laatste loodjes!!

Hoi meiden,

Ik ben vandaag 34 weken zwanger. Voor  mij al een mijlpaal, want mijn dochter kwam 3,5 jaar geleden al met 32 weken en 5 dagen. Het zit bij ons een beetje in de familie.
Ik ga nu voor de 37 weken, dat lijkt me toch wel fijn, dan hoeft het kindje waarschijnlijk niet in de couveuse en kan het gelijk mee naar huis vanuit het ziekenhuis. Ik zal toch raar opkijken als ik bij dit kindje 2 weken over tijd ga lopen, dat hoop ik toch ook niet.
Ben in ieder geval blij dat het er nu nog veilig in zit!! Ook al wordt het allemaal wat zwaarder, ben zoooo snel moe. Pfff...

Nou, allemaal succes nog met de laatste loodjes en ben ook benieuwd wie de 1e juli mama wordt!

Groetjes,
Angel

hoi dames!

Wat spannend allemaal al richting de 37 weken! Geweldig! Ik ben morgen 34 weken. Het schiet dus ook al aardig op. Ik ben uitgeteld op 25 juli en de baby wordt twee weekjes eerder "gehaald" dmv inleiding. Dit is ook best vreemd hoor. Dus nog maar goede 4 weken maximaal..... Ik heb dat ook nog wel even nodig, moet voor mijn gevoel nog veel doen (nesteldrang....), en het is druk met twee kinderen die al rondhobbelen vind ik! Vooral omdat we een eigen zaak hebben en in het buitenland wonen en dus geen opa ´s/oma ´s in de buurt hebben voor soms wat hulp. Maar we roeien met de riemen die we hebben, dus het gaat best hoor

Mijn eerste zoon wilde met 34 weken komen maar door de weeenremmers werd het gestopt, daarna tig valse starten gehad en met 40 weken ingeleid. Mijn meiske kwam met 37 weken spontaan. 4 dagen voor de geplande inleiding.

Dus het is afwachten of dit kleintje eerder of later wil komen.... Liefst natuurlijk spontaan, en geen spanningen van het inleiden, maar als dat niet zo is hoop ik ietwat ontsluiting te hebben met de inleiding, want anders heb ik gehoord dat het dagen kan duren met gel etc... Maar goed, dat is een zorg voor later, nu nog even genieten van de dikke buik en het zwanger zijn!

Ja, inderdaad ben erg benieuwd wie als eerste het kindje in d ´r armen mag sluiten! Hopen allemaal netjes na de 37 weken grens en natuurlijk allemaal gezonde kruimeltjes!

Succes ermee allemaal en geniet nog even

hi

helaas laten ze je nog steeds 21 dagen over tijd lopen hoor.... dat verschilt overigens wel per ziekenhuis.
mijn dochter is 18 dagen te laat geboren, maar zou pas met 21 dagen gehaald worden, als ze er dan nog niet was (ben nu bij ingeleid overigens, mede door het weer van die dagen, de verschrikkelijke sneeuw en ijzel in november 2005).

ben wel benieuwd inderdaad wie als eerste gaat bevallen en ben ook erg nieuwsgierig naar de namen!!

ik ben nu 34 weken en 1 dag, dus bevallen is nu nog niet echt de bedoeling (vandaag mn laatste werkdag en doe dus helemaal niks meer) maar hoop deze keer toch enigzinds op tijd te bevallen.....

enne mup, waarom word jij ingeleid??

greetz Belle

Hoi!

Ik wordt ingeleid omdat ik bij mijn eerste kind een hele zware geboorte heb gehad. Het is geeindigd met een vacuumpomp en een hartproblemen bij ons zoon. Gelukkig hebben ze hem kunnen reanimeren en is alles goed gekomen.
Later kwamen ze erachter dat mijn bekken veeel te klein was voor zo ´n groot kindje...

Bij mijn dochter is de bevalling op zich goed gegaan (ze was ook stukken kleiner), maar achteraf zijn we erachter gekomen dat ze of nog in mijn buik door een te hoge bloeddruk of door de geboorte een hersenbloeding heeft gehad waardoor ze een hemi plegie heeft (een hele lichte vorm van een halfzijdige verlamming) die inmiddels bijna helemaal verdwenen is door therapieen etc. Ze ontwikkeld zich verder prima en kan alles wat een doorsnede kindje van drie jaar ook kan. Dus het is allemaal best goed gekomen

Nu hebben we voordat we voor deze zwangerschap veel gesprekken gehad met kinderneuroloog en gyn en we hebben van beide groen licht gekregen. Mits ik goed in de gaten wordt gehouden (bloeddruk en ontwikkeling, maar dat gaat alletwee erg goed gelukkig, bloeddruk welliswaar met medicatie maar geen gekke dingen verder!) en de geboorte goed begeleid wordt. Dus vandaar dat ik eerder ingeleid wordt. Ik kan ook kiezen voor een sectio maar dat wil ik zelf eigenlijk niet, vanwege het lange herstel, en als de baby of ik het benauwd krijgt wordt er direct ingegrepen. En het is niet minder risico voor de baby hebben ze me verzekerd.... Dus gaan we voor een natuurlijke geboorte.

Dus nu weten jullie het. Hoop niet dat ik sommige van jullie hiermee bang maak want dat is absoluut niet mijn bedoeling! We hebben gewoon volgens de gyn en de neuroloog "pech" gehad. We zijn nu  erg blij dat het goed gaat met onze kindjes en hopen dadelijk net zo van onze derde spruit te kunnen genieten!

Dus nu op allemaal naar een gezonde baby over een paar weekjes! Succes ermee!

Groetjes!!

Terug
Bovenaan