Het slaapgebeuren

Haha Marieke, sja om Gabriël nou tussen de dozen op zolder te zetten... Jammer dat de oplossing van de reiswieg in het ledikantje niet werkte. Ik vond het een goed idee toen ik het las en hoopte voor je dat het een oplossing zou zijn.

Suus, Lise slaapt meestal een uurtje, soms twee, maar is meestal wakker. Dat is ook één van de redenen dat ik denk dat een vast ritme beter is voor haar. Ze is de laatste tijd nauwelijks wakker te krijgen 's ochtends en volgens mij betekent dat dat ze beter wat vroeger naar bedje kan. Gisteren waren we er bijna: wakker - schone broek - eten - knuffelen en met mama spelen - box .... weer even knuffelen - bij mij in slaap vallen - nog meer knuffelen...

Lise is een heel makkelijk meisje, maar ik ben zelf het grote probleem. Ik kan haar niet loslaten, zelfs niet voor een slaapje in haar eigen bed. Ik houd jouw ritme wel aan als leidraad en doe vanavond gewoon weer een poging, hopend dat we dit keer ook tot het slaapzakje, wiegje, liedje komen ;-)

Goed idee om even bij haar boven te blijven banka (voor eigen gemoed). Middagslaapje is vandaag mislukt, maar vanaf morgen...

Zul je zien; Lise is straks blij als ik haar eens met rust laat en ze ein-de-lijk op haar eigen kamer mag.

X
 
Haha! Ach joh nu willen ze nog vertroetelt worden... Nou ja dat denk ik dan.

Ledikantje komt voor ons wel hoor, heb op dit moment nog geen problemen met hoe het gaat :)

Ben benieuwd hoe het hier vanavond/vannacht gaat... Gabriël had zo veel geplast dat zijn rompertje en slaapzakje helemaal nat waren xD En nee ik heb geen 2 inbaker slaapzakjes (vond 1 al duur genoeg :-/)

Nogmaals succes met het haar in bed laten liggen ;-)

Liefs, Marieke
 
Hmm, inmiddels is het half twee en Lise ligt in bed. Vanochtend hadden we (weer) kraambezoek, waardoor ze pas om 12.45 uur haar flesje kreeg. Daarna hebben we even een boekje gelezen en heb ik haar verschoond en in haar eigen kamertje in bed gelegd. Nu hoor ik door de babyfoon dat ze heel erg aan het roepen is. Is wel even wennen voor haar dat er niet gereageerd wordt op haar jengels en snikjes... is ook erg wennen voor mij om haar even te laten. Moet mezelf echt schrap zetten om niet naar boven te gaan en haar uit bed te halen.

Ik vraag me af... Had ik haar niet beter eerst half in slaap kunnen hebben voor ik haar in haar eigen bedje legde?
 
Volgens het CB is het het beste om de baby wakker in bed te leggen, zodat ze leren dat daar de plaats is om in slaap te vallen en niet tegen papa of mama aan. En ja lastig is het zeker om ze te laten jengelen, je moet jezelf maar moed inspreken dat het beter is dat ze even jengelt en dat je haar even laat :)
 
Dat zei het cb bij ons ook. Wij lieten Milan lekker warm bij ons in slaap vallen en dan in bedje. Tadaa klaarwakker was hij weer.
Bij de eerste gaap in bed en overdag met de gordijnen open was het advies.
Milan viel op het geluid van de stofzuiger of de kolf in slaap. Misschien kun je zoiets proberen?

Gr banka
 
Hoe is het mogelijk?! Ze is alweer wakker... En aan het gesmak te horen heeft ze wel weer zin in iets.

Qua eetlust lijkt ze op haar moeder, maar dat weinig slapen heeft ze echt niet van mij.

Ik laat haar nog een kwartiertje liggen en dan ga ik haar voeden? Twijfeldetwijfel.

Wel fijn om te lezen dat wakker in bedje leggen een goed idee was. Dankjewel Marieke en Banka.
 
Haha, ook al zo'n vreetzakje hihi, hier nog een ;-) haha! Gewoon wachten tot ze gaat huilen, vooral als ze nog maar zo kort in bed ligt. Gabriël lijkt soms wakker van de honger maar dan toch weer binnen 5 minuten in slaap. Heb ondertussen dus geleerd even te wachten voordat ik helemaal klaar zit met een warme fles terwijl meneer weer heerlijk in slaap is gevallen :p
 
Terug
Bovenaan