het slikken van Foliumzuur en andere do's en don'ts

Hoi Lonneke,

Ik weet ook zeker dat het het beste is om al 4 weken voor de zwangerschap te beginnen met foliumzuur. Het is namelijk zo dat als je weet dat je zwanger bent, je dit dus ook al +/- 4 weken bent. Dan begin je eigenlijk te laat.
Wel was het bij mij zo dat ik na mijn miskraam moest wachten tot mijn 1e ongestelheid was gekomen, daarna mocht ik beginnen met het slikken van foliumzuur.
Gewoon doen dus, wel raar van jou dokter.
Ik ben nu 8 dagen overtijd, maar geen postitieve test. Afwachten dus.
Hopelijk wordt je snel ongesteld Lon, en dan ook zwanger!! Duim voor je.

Liefs, Go

Hoi Lonneke,

Ik weet ook zeker dat het het beste is om al 4 weken voor de zwangerschap te beginnen met foliumzuur. Het is namelijk zo dat als je weet dat je zwanger bent, je dit dus ook al +/- 4 weken bent. Dan begin je eigenlijk te laat.
Wel was het bij mij zo dat ik na mijn miskraam moest wachten tot mijn 1e ongestelheid was gekomen, daarna mocht ik beginnen met het slikken van foliumzuur.
Gewoon doen dus, wel raar van jou dokter.
Ik ben nu 8 dagen overtijd, maar geen postitieve test. Afwachten dus.
Hopelijk wordt je snel ongesteld Lon, en dan ook zwanger!! Duim voor je.

Liefs, Go

hoi hoi dames....

nou ik hoop echt dat jullie ook snel zwanger worden!!het is toch allemaal wat he!!!

ja volgens mij heb ik echt een rare dokter!!!!ik geef jullie helemaal gelijk hoor!!!
maar zoals go misschien al zegt ,na haar miskraam moest ze wachten met slikken tot ze ong. werd misschien is dat de reden waarom de dokter dat tegen mij ook zei.want hij beweerde dat het nu in ieder geval geen enkele zin had omdat ik waarschijnlijk geen eisprong heb.....anders werd ik wel ongesteld !!!niet???ik mag in ieder geval begin januarie terug komen want dan gaat hij dat allemaal nakijken(moest nu ook een temp. lijst bijhouden!!)want dan ben ik al een half jaar niet meer ongesteld geworden!!

pffff ik weet het ook allemaal niet meer..zal ik dan toch maar weer beginnen??????

liefs lonneke

Hoi Lonneke,

Heb je net een mailtje gestuurtd via een ander onderwerp.
Maar voor jou issue: is zou wachten tot je ongesteld bent geworden en dan verder
gaan met het slikken van foliumzuur.
Je moet doen wat je denkt dat goed is, ik vertel je alleen wat ikzelf zou doen.
Succes met je beslissing enne..... we mailen!

Liefs, Go

Bedankt voor jullie reacties dames.

Ik had juist op dze site gelezen dat je dus zelfs voor je bezig bent met zwanger worden absoluut de drankjes moet laten staan etc. steek nu wel af en toe nog een peuk op. En dat is meer omdat ik zoiets heb van, ikmerk het wel als ik straks zwanger ben dan steek ik er uiteraard GEEN meer op. Eng hoor allemaal...

Terug
Bovenaan