Het valt allemaal wel heel erg mee

Hoi Hoi,

Je kunt het echt zo duur en goedkoop maken als je zélf wil. Nog een tip voor de mensen die in de nbuurt van de grens met Duitsland wonen...veel (baby)-boodschappen zijn er stukken goedkoper zoals luiers (Duitse Aldi heeft supergoeie) en bijv. babydoekjes. Bij de DM (drogeriemarkt) hebben ze een heel goed eigen merk produkt en ook alle andere gangbare merken (Dove/ Nivea etc) voor jezelf zijn er stukken goedkoper. Daarnaast is in Dtl het waspoeder 2x zo goedkoop als hier, ook als je op aanbiedingen let!

Verder hebben wij bijv. vie marktplaats een hele goeie babybox, badje én tummytub voor 40 euro uitgehaald, zo goed als nieuw bij mensen 5 km verderop. Onze babykamer komt van de leebakker (nog geen 400 euro) en de combi-kinderwagen was 99 euro bij de Etos. Gewoon een kwestie van goed de reclamefolders in de gaten houden en meteen erheen!
Verder krijg je inderdaad heel veel als je zegt dat je zwanger bent en heb ik op 4 plaatsen van die "blije dozen"uitgehaald met allemaal handige spullen zoals speentjes, knuffels, flesjes, proefpakjes luiers ed. Bij het kruidvat krijg je er een, bij Prenatala de blije doos, bij Etos die van Felicitas en bij de babydump hadden ze er ook een, allemaal gratis!  

Succes ermee en ben creatief!

groetjes

Sasiroen

Omdat we op dit moment nauwelijks de normale rekeningen kunnen betalen, kopen mijn ouders vaak de luiers voor mijn zoontje, ook krijg ik regelmatig een pak voeding van ze. Daarbij vind ik de voeding ook niet zo duur, ik geef Friso, want de kruidvat voeding is steeds uitverkocht en ik had van te voren berekend dat dit zelfs niet duurder is dan borstvoeding geven.
De eerste 3 weken gaf ik namelijk borstvoeding en ik was kapitalen kwijt aan zoogkompressen. Uiteindelijk heb ik bij elkaar opgeteld wat dat me kostte en bleek dat het nog geen euro per week zou schelen als ik over zou gaan op Friso. Laat staan als ik Kruidvat voeding zou gebruiken. Luiers worden dus gesponsord en oma vind het ook geweldig om op te passen. Het is wel niet de bedoeling dat ze dat blijft doen, maar zolang ik geen vaste baan heb, zal het wel even zo moeten.
Verder heb ik 3 vuilniszakken met merkkleding gekregen via een kennis. Tot maat 80 heb ik in principe genoeg kleding. Het is allemaal zo goed als nieuw en als ik toch eens iets nieuws wil kopen doe ik dat bij de kruidvat of de zeeman of zoiets.

Goedkoop is vaak inderdaad duurkoop

Kleding  van Zeeman, C&A of Hans Textiel (en soms ook van de Hema) lijkt leuk en goedkoop, maar is toch mooi maar duurkoop. 1x wassen en  de kleding is een stuk korter/kleiner, dat het lijkt  alsof je  een maat kleiner hebt gekocht. Ook de kleuren zijn snel vaal en poezelig.  

We hadden een kruidvat buggy van 10,00  gekocht, maar wat was dat een waardeloos ding.  Via Marktplaats weer voor 10,00 euro verkocht en wij hebben een goede MacLaren buggy gekocht. Hoop centjes, maar  deze buggy is gewoon goed en stevig.  

Gr. Jeannette    

Ben het met degene eens die zeggen dat goedkoop duurkoop is! Had bij zeeeman een shirtje van 3,99 en een broekje van 4,99 gekocht, mijn zoontje heeft het een keer aangehad en toen was het vies en moest het inde was. Nou na 1 keer wassen was de broek een hele rare kleur geworden en model zat er niet meer in, het shirt was 2 keer zo breed geworden en in de kraag zat een gat(te dicht op de naad gestikt). Ik had het bonnetje niet meer(het pastte prima) toen ik terug ging kreeg ik niks anders omdati k geen bon had. Toch wel duur hoor een setje van 9 euro wat hij een halve dag aan gehad heeft.

IK koop veeltweedehands(soms bijna nieuw) via marktplaats, dan heb je goede kwaltitieit voor een lage prijs.

Verder vind ik het ook meevallen nog allemaal, je kunt het zo duur maken als je wil. SLaapkamer hebben we tweedehands voor 350 euro, de wagen was met 20 procent korting en gratis maxi cosi, de box heb ik geruild en kleding is het meeste tweedehands of gekregen.

Ja wij hebben wel een dure kinderwagen gekocht.
Maar deze kunnen we voor meerdere kinderen gebruiken en tot aan de leeftijd 6 jaar.
Het is er eentje van phil&teds.
De babykamer hebben we cadeau gekregen van m'n schoonouders.
En wij hebben nog katoenen luiers, maar gebruiken ook weleens etos eigenmerk luiers.
Voeding hebben we nutrilon forte, is wel duur maar andere voeding werkt niet goed voor ons kleintje.
En alles hebben we nieuw gekocht, omdat het voor het geld niks uitmaakt.
Kleertjes kopen we eigenlijks overal en nergens een hoop krijgt hij ook van opa& oma.
Dus ja je kunt het inderdaad zo duur maken als je zelf wilt.
Groetjes Marielle1785

Terug
Bovenaan