Het vertellen? NU AL! ja of nee??

<p>Ik heb twee dagen geleden een extra vervroegde test gedaan aangezien ik zo benieuwd was. Nu ben ik waarschijnlijk toch zwanger!!! Waar ik overigens heel erg blij mee ben! </p><p>Nu willen we het graag geheim houden want het is natuurlijk allemaal nog heel pril. Ongeveer 3,5 week. </p><p>Maar bij een bezoek aan familie drink ik graag een wijntje mee voor de gezelligheid. En nu begint het op te vallen dat ik niets drink. Als ze erover beginnen dan zullen ze waarschijnlijk al van mijn gezicht aflezen wat er aan de hand is. Maar ik wil het juist op een hele speciale manier vertellen met iets. Maar niet tussen neus en lippen door. </p><p>Ik vind het ontzettend moeilijk om iets te verbergen zeker voor de naasten die weten dat wij er echt mee bezig zijn. Maar dan nog....</p><p> </p><p>Heeft iemand ervaringen hiermee, of adviezen. Het toch te vertellen of juist iets anders....?</p>

Gefeliciteerd!!!! Super nieuws!
Hier precies hetzelfde! Ik ben ook een notoire drinker :) Doe altijd graag mee met een wijntje en zeg nooit nee. Nu bijna 5 weken zwanger en uiteraard geen druppel meer op. Valt wel gelijk op!
Wij hebben het vorige week (4 weken) verteld aan onze ouders en broers/zussen. Niet aan iedereen uiteraard, maar echt alleen onze naasten. Uiteraard is het heel persoonlijk of je dit verteld, maar wij voelen ons er goed bij.
Zo heb je tenminste ook meer begrip en mensen die er voor je zijn mocht het fout gaan (hopen we niet natuurlijk). Het maakt het leven ook een stuk makkelijker, geen geheimzinnigheid. Daarnaast is het leuk voor de opa's en oma's om onderdeel van de zwangerschap te zijn. Zeker als het het eerste kleinkind is!
Dus ja, wij hebben het gelijk verteld. 

Hai,
Ik had hetzelfde probleem. Drink eigenlijk altijd een wijntje mee. Maar toch 'geheim' gehouden tot de eerste echo met ruim 7 weken. Met 12 weken hebben we het verder verteld dan onze gezinnen en met 16 weken pas op fb. 
Tip: dubbel fris in een wijnglas. Niemand die het door heeft... 

Wij hebben de zwangerschapstest ingepakt en gegeven. Die van clearblue, want daar staat echt het woord: zwanger
Wij zijn niet echt van teveel poespas, dus hebben het simpel gehouden. 
Als je er wat bijzonders van wil maken heb je echt meer dan genoeg opties hoor, even googelen op: "zwanger origineel vertellen" dan krijg je genoeg opties!
Succes! En mocht je het gaan vertellen, laat even weten hoe het ging!

Misschien is dit niet wat je wilt horen.. 
Ik heb na mijn zwangerschapstest het ook aan meerdere mensen verteld.. 
Sommige waren nog blijer dan ik zelf :) het kindje was van harte welkom.

Helaas heb ik na een paar dagen daarna een miskraam gehad... 
Vervolgens moest ik dit aan mensen vertellen wat ik heel vervelend vond. En nu werd ik gisteren nog gefeliciteerd..  En moest ik er weer terug aan denken.. 

Ik zal het nog eventjes voor de houden om pijnlijke momenten te besparen 

Wij hadden het ook aan een paar mensen verteld dat onze dochter grote zus werd maar helaas liep het na 9 weken fout .. je kan ook zeggen dat je medicijnen heb en ff niet drink ... 

Hoi!

Gefeliciteerd!!
Ik zat in zo'n zelfde situatie. Ik kwam er eind januari achter dat ik zwanger ben, half februari zou ik mijn verjaardag vieren. Ik neem eigenlijk ook altijd wel een glaasje wijn, mijn man en ik importeren zelfs wijnen vanuit Zuid Europa. Wij hebben het toen zo gedaan; ik heb me de hele tijd bezig gehouden met de visite en hij schonk mijn wijntjes in (alcoholvrij rood van de Makro, best goed te drinken). Niemand heeft wat door gehad.
Ik vond het wel heel moeilijk want het hield me uiteraard enorm bezig en ik wilde het zo graag vertellen aan mijn beste vriendin, ouders en opa en oma. Eind februari hebben we een vervroegde echo gehad want daarna gingen we met mijn ouders, broers en aanhang naar de Ardennen. Ik wilde heel graag weten of het goed was, dus dat het hartje klopt en de groei op schema is en het zich in de baarmoeder bevindt. En het was goed! Ik was toen 8 weken zwanger. Ik vond het heeeeeel erg leuk om het toen te vertellen, ik had 'bewijs' (echo foto's) en was zelf super blij met dat het allemaal goed is. Ik heb het verteld door mijn ouders van die sokjes te geven met 'I

Terug
Bovenaan