A
Anoniem
Guest
Zojuist telefonisch advies gekregen voor, vanaf 7 maanden:
500 cc melk totaal
waarvan 1x pap
1boterham
1 warme maaltijd+volle yoghurt
fruit
That’s it???
Op het pak voeding van Stijn staat bij 6-8 maanden 700/800 cc!!!! Misschien bedoelen ze daar als hij alleen maar melk krijgt ofzo??? Weet je wat, ik bel die ook: OK, dat advies was een stuk duidelijker, Friso kindervoedinglijn (gratis).
Die 500 cc is echt het minimum en 1000 het maximum. Als je net begonnen bent met 6mnd om bij te voeden dan is 500 wel wat weinig.
Brood begin je door niet vers broodkorst (avond van te voren uit de vriezer) te geven om te oefenen met een fles melk. Dat wordt dan een hele boterham met bv smeerworst, smeerkaas of appelstroop op en een beker (opvolg)melk.
Die warme maaltijd is groente, vlees en aardappels dus hier begin je ook eerst met een groentehapje en een fles melk. Dat wordt dan de maaltijd met een toetje van volle yoghurt met niks erin.
Het cb adviseerde een fles pap om acht uur maar dat vind ik te laat. En ik ga hem ook n iet wakker maken daarvoor.
Zoiets:
7.00 uur: 200ml OPVOLGMELK+PAP van een lepeltje
9.30 uur: FRUIT
11.30 uur: BOTERHAMKORST+200ml OPVOLGMELK >wordt>
BOTERHAM+100ml OPVOLGMELK in een beker
15.00 uur: 200ml OPVOLGMELK
18.00 uur: GROENTE HAP >wordt> WARME MAALTIJD+volle YOGHURT
19.00 uur: 200ml OPVOLGMELK
Of zoiets, pffff, weet ik veel, gek wordt je ervan!!!
500 cc melk totaal
waarvan 1x pap
1boterham
1 warme maaltijd+volle yoghurt
fruit
That’s it???
Op het pak voeding van Stijn staat bij 6-8 maanden 700/800 cc!!!! Misschien bedoelen ze daar als hij alleen maar melk krijgt ofzo??? Weet je wat, ik bel die ook: OK, dat advies was een stuk duidelijker, Friso kindervoedinglijn (gratis).
Die 500 cc is echt het minimum en 1000 het maximum. Als je net begonnen bent met 6mnd om bij te voeden dan is 500 wel wat weinig.
Brood begin je door niet vers broodkorst (avond van te voren uit de vriezer) te geven om te oefenen met een fles melk. Dat wordt dan een hele boterham met bv smeerworst, smeerkaas of appelstroop op en een beker (opvolg)melk.
Die warme maaltijd is groente, vlees en aardappels dus hier begin je ook eerst met een groentehapje en een fles melk. Dat wordt dan de maaltijd met een toetje van volle yoghurt met niks erin.
Het cb adviseerde een fles pap om acht uur maar dat vind ik te laat. En ik ga hem ook n iet wakker maken daarvoor.
Zoiets:
7.00 uur: 200ml OPVOLGMELK+PAP van een lepeltje
9.30 uur: FRUIT
11.30 uur: BOTERHAMKORST+200ml OPVOLGMELK >wordt>
BOTERHAM+100ml OPVOLGMELK in een beker
15.00 uur: 200ml OPVOLGMELK
18.00 uur: GROENTE HAP >wordt> WARME MAALTIJD+volle YOGHURT
19.00 uur: 200ml OPVOLGMELK
Of zoiets, pffff, weet ik veel, gek wordt je ervan!!!