het voedingsadvies van het Cb

Ok, lekker begin. Nu zie ik dat ik mij nu al niet aan bovenstaand schema heb gehouden... totaal 100 ml minder melkie dan “gepland”. Dat overleeft ie dus ook, haha.

TEHAAAAAA!!! Ze leeft nog, hoeraaaaa.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Nu krijgt Stijn zijn eerste fles lekker bij ons in bed. Kunnen wij even rustig wakker worden, haha. Ben wel voornemens om rustig te ontbijten met Stijn maar aangezien hij toch nog niet in een kinderstoel kan (en heeft) heb ik het vermoeden dat die pap in de fles zit (op crèchedagen).

Broodkorsten vond Stijn wel interessant en hij at er ook wat van op. Denk dat hij zo’n bammetje smeerkaas wel ziet zitten. Maar toch wacht ik daar nog heel eventjes mee.

Toedeloe

Hoi hoi,

Twan is maandag 7 maand geworden en zijn schema is al vanaf een maand of 6 als volgt:

07.30 uur fles 180 cc met 6 scheppen nutrilon
10.30 uur heel stuk fruit
12.00 uur brood met smeer,- worst of kaas of appelstroop. en 120 cc opvolgmelk
15.30 uur liga oid met 150 ml diksap. (vaak drinkt hij maar een paar slokjes)
17.30 uur met de pot mee
19.00 uur fles 180cc met pap.(dit is ook wel eens 's morgens)

Groetjes Maaike

Hallo meiden,

Ik moet zelf zeggen dat ik het altijd een beetje links laat liggen wat het CB zegt, ik doe wat ik denk dat goed is voor Jente.

Jente zijn schema (bijna 8 maanden):

08.00 borstvoeding of als ik moet werken 200 cc. borstvoeding.
10.30 liga + sap
12.00/ 12.30 borstvoeding of als ik werk 220 cc. borstvoeding
evt. broodkorst (hij is er nog niet echt weg van, helemaal niet van echt brood)
15.00 fruit + sap
17.00/ 17.30 groentehap + sap
19.00 laatste borstvoeding

Van de sap drinkt hij echt maar een paar slokken. Hoop zelf dat hij vanzelf beter brood gaat eten en dan gaat hij ook wel wat minder bv drinken rond 12.00.

Hij doet het er prima op en hij vindt vooral de groente hap echt heerlijk.

Groetjes Fennie

quote: TeHa reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-04-2007 14:13:47'));

Hey Lousje,

Ik denk dat je snel genezen bent van die pap met een lepeltje te geven 's morgens.
Weet niet hoe het er bij jou aan toe gaat 's morgens, maar hier is het spitsuur en heb ik ECHT geen tijd Finn z'n  papje zo te geven.
Ik heb dat bij Juli ook nooit gedaan en ze heeft ECHT geen spraakgebrek gekregen, haha.

Succes!

Tessie

Hahahaha ! Ik voel me nu wel weer een beetje "trots" als ik je stukje lees.... Ik geef onze tweeling (nu bijna 9 maanden) al sinds ze een maand of 7 zijn elke ochtend tussen 7 en 8 (ligt eraan hoe laat ze wakker worden) beide een bordje pap met een lepeltje hoor !! Het is even wennen, maar als je eenmaal aan de pap met lepel gewend bent, gaat het vlotjes. Natuurlijk is er weleens een die meer honger heeft dan de ander en als ik ze uit bed haal krijgen ze in de box eerst een flesje met drinken (water of diksap) en dan is de eerste dorst gelest en eten ze rustig een bordje pap (200 water, 6 schepjes en nutrix of bambix).

Verder krijgen ze tussen de middag in de kinderstoel brood en een fles melk (zet ik ze tegenover elkaar en leg op het blad 3 boterhammen, ze bedienen dan zichzelf, leg er een plastic zeiltje onder en dan kan ik al het gevallen brood weer bij ze neerleggen en zo gaat alles op en wordt het niet zo'n zooitje, kleedje oppakken en uitkloppen)  

Tussendoor krijgen ze water of diksap of thee naar behoeven, soms fruit of danoontje  en rond 4/5 uur  's middags krijgen ze warm eten, als ze het nog redden voor het naar bed gaan een fles melk, maar die vervalt zo langzamerhand. Ze eten nu heerlijk vers gekookt eten, groente, aardappels/rijst/pasta en vlees of kip  (zitten ze veel langer vol van dan van een potje merk ik)

Dit was ook zo'n beetje het schema wat me destijds bij het cb is verteld, maar ik volg meer de behoefte van de kinderen dan dat ik altijd luister wat ze daar vertellen. Het warme eten moet dus nog een beetje opschuiven naar 5 of 6 uur 's middags, maar dat hangt weer een beetje af van de lunch.

Groetjes Marasje

phoe hee, schouderklopje voor Marasje!
Wat zeg ik? Twee schouderklopjes!!!

Terug
Bovenaan