het willen weten

Hoi dames,

Wij willen ook absoluut niet weten of het een jongen of een meisje is. Des te groter het plezier wanneer het er eindelijk is! Ik ben nu al erg nieuwsgierig hoor trouwens... :) Maar wat me wel even van het hart moet: ik vind het zo'n onzin om te zeggen, jongen of meisje, maakt niet uit, als het maar gezond is. Ik ben geen pessimist of zo, maar als mensen dat zeggen denk ik altijd, wat als het nou eens niet gezond is? Dan ben je toch even blij met je kindje? Het is gewoon jouw kindje, en of het dan gezond is of niet, je zal er evenveel van houden. Sorry, maar dat moest ik even kwijt, want ik erger me er steeds aan als mensen dat tegen me zeggen wanneer ik zeg dat we het geslacht niet willen weten. Hebben jullie dat soms ook niet een klein beetje?

Groetjes,

Sara
 
Gezond zijn is inderdaad het belangrijkst, maar dat is geen kwestie van kiezen...

Je kunt eventueel wel kiezen om het geslacht te weten, dus om eerlijk te zijn vind ik deze vergelijking een beetje krom gaan. Bij onze eerste wilde ik in de eerste instantie niet weten wat het werd. Leek me een leuke verassing na de geboorte. Mijn vriend wilde juist heel graag weten wat het werd. Daarna kwam een periode dat we allebei twijfelden of wat anders wilden, maar hoe dichterbij de echo kwam, hoe liever mijn vriend het wilde weten. Ik vond het zelf niet leuk als 1 van ons het wist en 1 niet, dus hebben we het toch maar gevraagd: het zou een meisje worden. Bij een volgende echo nog maar eens gevraagd, 2 keer vergissen door verschillende personen, dat gebeurt minder snel. En we kregen meteen de bevestiging dat het een meisje was. Deze voorspelling bleek ook gewoon te kloppen. Achteraf geen moment spijt gehad. Er waren verassingen genoeg na de geboorte, alles was nu.

Nu bij mijn tweede zwangerschap denken we het weer te weten, vind ik fijner, vooral om praktische redenen: de neutrale kleertjes zijn lang niet zo leuk als de specifieke kleertjes... Enz.
 
Wij krijgen een jongetje en ik vind het harstikke fijn om te weten.

Ik zie dat heel veel mensen hier zeggen: we willen het niet weten als het maar gezond is. Nou ik wilde het wel weten maar dat wil niet zeggen dat ik niet wil dat het kindje gezond is. Natuurlijk is gezondheid belangrijker dan weten wat het geslacht is, maar weten wat het is heeft weinig met de gezondheid te maken.

Ik kan me ook wel vinden in wat Sara zegt, ook als het niet gezond is zal ik ervan houden. Maar het is natuurlijk wel zo dat je altijd het beste mag hopen voor je kind.

groetjes, jane
 
hoi,

natuurlijk ben ik reuze nieuwsgierig wat het is we hebben al een dochter en deze zwangerschap liet 5 jaar op zich wachten, dat het makkelijk is om het te weten vind ik onzin, want er zijn zat neutrale kleertjes en spullentjes te koop, wat namen betreft dan verzin je toch een meisjes en jongensnaam,ik heb altijd wel zoiets van lekker puh als de voorspelling niet blijkt te kloppen, en ja ik zou het best leuk vinden als dit een jongen word, evengoed als het een meid word, je wil toch graag een kindje en niet een jongen of een meid speciaal, nog een maand of 2 dan weten we het....
 
Bedankt voor zoveel berichtjes.
Wel uiteen lopend. Het niet weten is leuk en spannend, evenals het wel weten.
Uiteraard maak je (zoals ik eerder zei) de standaard opmerking "als het maar gezond is"
Uiteraard zeg je dat omdat je dat hoopt. Dat hoopt ieder gezond persoon, maar dat neemt niet weg dat, wanneer er iets mis schijnt te zijn, je er minder van houd. Nee, natuurlijk niet.

Dus Sara je hoeft je niet te verontschuldigen om deze uitspraken te maken. Je hebt het helemaal bij het rechte eind. Behalve dan dat het onzin is om te zeggen. Maar om te zeggen "als het maar ongezond is" is ook zo wat.
En als je stiekem toch hoopt op een jongen of meisje is dat ook niet verkeert hoor. Maar ook dat neemt niet weg dat wanneer het uiteindelijk een ander geslacht wordt dat je er minder blij mee bent.
Dus wat het ook wordt jongen, meisje, gezond of ongezond je houd er net zoveel van. Maar je mag wel hopen... Want dan zal van de vier keuzes "ongezond" op de laatste plaats komen, niemand hoopt dat.

Maar goed begin vraag was; wel of niet weten, met betrekking op het geslacht.
En laten we ervan uit gaan dat iedereen een gezond kindje wenst en zeker krijgt.

Liefs...
 
Ook wij twijfelden erg of we het wilden weten wat het werd. Daarom hadden we gevraagd of ze ook konden opschrijven wat het werd. Dan kan je op een later tijdstip toch nog kijken wat het word.
 
Terug
Bovenaan