Gezond zijn is inderdaad het belangrijkst, maar dat is geen kwestie van kiezen...
Je kunt eventueel wel kiezen om het geslacht te weten, dus om eerlijk te zijn vind ik deze vergelijking een beetje krom gaan. Bij onze eerste wilde ik in de eerste instantie niet weten wat het werd. Leek me een leuke verassing na de geboorte. Mijn vriend wilde juist heel graag weten wat het werd. Daarna kwam een periode dat we allebei twijfelden of wat anders wilden, maar hoe dichterbij de echo kwam, hoe liever mijn vriend het wilde weten. Ik vond het zelf niet leuk als 1 van ons het wist en 1 niet, dus hebben we het toch maar gevraagd: het zou een meisje worden. Bij een volgende echo nog maar eens gevraagd, 2 keer vergissen door verschillende personen, dat gebeurt minder snel. En we kregen meteen de bevestiging dat het een meisje was. Deze voorspelling bleek ook gewoon te kloppen. Achteraf geen moment spijt gehad. Er waren verassingen genoeg na de geboorte, alles was nu.
Nu bij mijn tweede zwangerschap denken we het weer te weten, vind ik fijner, vooral om praktische redenen: de neutrale kleertjes zijn lang niet zo leuk als de specifieke kleertjes... Enz.