het word onderhand wel een soapserie .....

hoihoi
Vorige week mijn ouders verteld dat ik (12 wkn) zwanger was (na 2 jaar)5 dagen later komt m'n moeder. maar ik had visite, dus ze ging al snel weer, maar ze was te stil voor haar doen. dus ik belde vrijdag op: (dacht dat ze ruzie met m'n vader had gehad, en vond dat nogal zielig, dus misschien wilde ze erover praten) zegt ze dus dat ze (m'n vader ook) KEI BOOS zijn omdat we hun hebben voorgelogen en bedrogen al die tijd ! Blijkbaar moeten we meteen na het vrijen al zeggen dat we misschien zwanger zijn ;-) Tuurlijk we hebben moeten wikken en wegen om niet te laten blijken dat we zwanger waren, want we hadden zoiets van eerst zekerheid dan pas vertellen. Dat iemand het 4 dagen voordat we het gaan vertellen raad was puur toeval. maar deze persoon heeft niks verklapt. En mijn man's moeder wist het een dag eerder net als zijn zus waar we een hechte band mee hebben. Nou en dat heb ik eerlijk verteld, maar dat viel dus ook niet in goede aarde. blijkbaar wil mijn moeder nog steeds dat ik volgens haar regels leef. Maar zo ben ik helemaal niet (ben eerder tegendraads) Dus ik kreeg weer allerlei verwijten aan de telefoon over me heen, totdat ze in tranen was (vreselijk vind ik dat, maarja ze verdraait steeds mijn woorden, dus word ik alleen maar bozer, met als gevolg dat ik ook dingen zeg die ik met mijn man erbij niet zomaar zou zeggen: dan zou ik hem aankijken en denken van : laat maar ...)Dus heeft mijn moeder me gesommeerd om met mijn man langs te komen om te praten. Maar ik was er weer zo opgefokt van, dat mijn man heeft besloten om het even te laten rusten totdat iedereen er goed over heeft kunnen nadenken, en nu gaan we volgend weekend erheen. Heb er maar geen verwachtingen meer van, zo teleurgesteld ben ik. Wij zijn zo ontzettend blij dat ik zwanger ben en dit hangt toch wel als een schaduw boven ons geluk om ons kindje. Daarbij komt dat ik HELEMAAL NIKS van mijn zusje en haar vriend heb gehoord of gezien. (Hoezo een ander niks gunnen ???) Ik snap echt niet dat familie zo kan doen. Wij hebben zolang moeten wachten dat we gewoon bang waren om het te vroeg te vertellen (dat het alsnog misging) en nu word ons dat zeer kwalijk genomen. We hebben bij iedereen de waarheid moeten verdraaien en mensen over onderzoeken moeten vertellen (heel vaag natuurlijk) die we gelukkig niet meer hoefden te hebben. Ieder normaal mens snapt dat dat leugentjes om bestwil zijn ter bescherming van jezelf, elkaar, en je kindje. En ik heb nooit de illusie gegeven aan mijn moeder dat ik haar voor 12 weken zou vertellen dat ik zwanger was. heb eerder altijd beweerd dat ik het pas zou vertellen als het niet anders kon, omdat zij altijd wel aan mij dacht te zien/merken wanneer ik zwanger zou zijn. Dus niet. Iedere ouder zou ontzettend blij zijn dat allebei hun dochters tegelijk zwanger waren van de eerste, want dat is wel een beetje uniek. maar blijkbaar is dat niet bij ons. Helaas. Het is dus onderhand wel een soapserie aan het worden. Heeft iemand nog een goed script nodig ???
liefs merel+
 
Hoi Merel,

Ik kan je heel goed begrijpen als je niet de reactie krijgt die je hoopt of verwacht.

Ik ben nu zwanger van de 2de en ons eerste dochtertje is doof. Nu wilden we in de eerste instantie geen kinderen meer "nemen" omdat het genetisch zou zijn (1 op 4 kans op nog een doof kind), maar na vreselijke documentaires van andere vreselijke ziektes die kinderen kunnen hebben, hebben we besloten dat doofheid geen reden is om geen normaal leven te kunnen hebben.

Dus toen ik zwanger bleek hebben we het meteen verteld, eerst aan mijn schoonouders omdat we gewoon een betere band met hun hebben, en ik verwachtte dat mijn schoonmoeder een gat in de lucht zou springen. Nou er kon geen felicitatie vanaf, het enige dat ze zei was "jullie zouden toch eerst onderzoeken doen, zometeen krijg je weer een doof kind". Ik moest me gewoon verantwoorden waarom we toch weer een baby wilden.
Kwam ik even van een koude kermis thuis, mijn schoonvaders reactie is wel degene die me het meest bijblijft hij klapte bijna uit elkaar van blijdschap. Een paar dagen later was ze overigens helemaal bijgetrokken en nu vraagt ze me de oren van het hoofd hoe het gaat met de baby ( nog 5 weekjes en dan is hij er hoop ik!!!)

Nou ja, je zal zien dat je familie wel bijtrekt als hun eerste "teleurstelling" voorbij is, nu kan ik niet in jullie familie kijken en weet niet hoe het zal gaan maar dit hoop ik in elk geval wel voor je.

Één advies, gewoon voor jezelf opkomen en je proberen er niks van aan te trekken, zelf ervan genieten, het is te heerlijk om zwanger te zijn om het te laten verpesten door anderen, zelfs als het je ouders zijn. Hun boosheid gaat wel weer een keer over.

Nou veel sterkte met het gesprek, ik hoop voor je dat het goedkomt!!

Liefs Angela
 
Goh meid, balen joh, zo'n goed nieuws en dan zo'n reactie. Wij hebben het overigens direct verteld aan beide ouders. Dit omdat ik in mijn omgeving ooit heb meegemaakt dat iemand de 12 weken afwachte maar dat haar moeder in de tussentijd overleed. Zij heeft het zichzelf nooit kunnen vergeven dat ze het niet eerder had verteld.
Voor beide ouders is het in principe het eerste kleinkind dus waren ze, op hun manier, enorm blij. Onze teleurstelling kwam bij mijn peettante. Die is sinds een jaar of 4 behoorlijk depri door het overlijden van haar man en nog wat dingen. Haar reactie was: dat je vandaag de dag nog een kind op deze wereld durft te zetten. Nou, dag roze wolk. Gelukkig is ze nu iets bijgedraaid, hoewel ze nog steeds niet, ook niet voor ons, echt gelukkig kan doen.
Maar, geniet van je zwangerschap. Die van mij zit er nu bijna op, nog een week of 4. Het is jullie feestje en als de anderen niet mee willen doen, dan is dat hun eigen keuze.
Groetjes
Audrey
 
Een gesprek zou in deze situatie volgens mij geen verkeerd idee zijn. Zou je deze week niet alvast een brief (zonder verwijten en boosheid) kunnen schrijven waarin je alles uitlegt zodat je ouders ook even de tijd tot het weekend hebben om hier over na te denken.

Succes in ieder geval!
 
jammer hoor dat ze zo reageren.
Wij wilden eerst wachten tot het 12 weken was maar mijn ouders kwamen toevallig eerder (ze wonen nogal ver weg) dus hebben we het met 11 weken verteld. Ze vonden het gelukkig heel leuk maar ik was best nerveus om het ze te vertellen. Ik kan me dus voorstellen dat zo ´n reactie dan niet leuk is. Maar ik vind wel dat je zelf mag beslissen of en wanneer je het verteld en ik kan me goed voorstellen dat je die 12 weken hebt afgewacht.
Succes ermee en ik hoop dat het gesprek goed gaat (of is gegaan).
Elsa
 
Ongelooflijk zeg, zo'n familie! Maar ben het wel met * eens: blijkbaar gaat het vaak mis als jullie elkaar in levende lijve zien. Misschien is het inderdaad een idee om alles op papier te zetten, dan kun je ook niet zo gauw iets zeggen waar je later weer spijt van hebt. Je kunt dan misschien wel zeggen dat er een brief komt waarin jij schrijft hoe je je voelt. En dat je achteraf wel samen wilt komen om erover te praten.
Poeh, weet het ook niet hoor, maar vind het ongelooflijk rot voor jullie. Het lijkt wel alsof ze jaloers zijn, maar jaloers op je eigen dochter of zus???
Heel veel succes en ik hoop dat jullier er uitkomen. Maar denk vooral aan jezelf hoor, jij gaat voor!!

groetjes, Maria2
 
Ook ik lees met ongeloof de reacties van je moeder en zus.
Ik kan er niet bij dat ze jou en je man dit geluk niet ´gunnen ´. Het lijkt wel of ze alleen maar aan zichzelf denken, en zich geen moment in jullie situatie verplaatsen.

Dit zou juist zo ´n gelukkige tijd moeten zijn!

Ik hoop dat jullie je niet laten kisten, nu even eesrt aan jullie zelf denken en gewoon van deze geweldige zwangerschap zullen genieten...jullie verdienen het!

liefs,
Ilona
 
Zeer herkenbaar. Wij zitten in een soortgelijk schuitje mijn ouders willen ook altijd dat we naar hun pijpen dansen. Nou mooi niet. Wij hebben besloten dat we gewoon ons eigen leven leven en als ze het er niet mee eens zijn hebbben ze pech. Maar makkelijk is het niet.

Laat je blijdschap niet vergallen! Uiteindelijk zullen ze alleen maar hunzelf er mee hebben.
 
Terug
Bovenaan