Het wordt een lange weg

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!!

Al even een tijdje heb ik niks van mij laten horen..
Dat komt omdat er sinds januari eigenlijk niets gebeurde qua "dik buikje".

Nu blijkt dat dit een rede heeft... :(

Sinds januari is mijn Mirena spiraal eruit. Ik kreeg normale perioden, tot zo'n 4 weken geleden.

Ik werd weer ongesteld voor 5 daagjes, gewoon zoals het hoorde, maar na 2 weken begon de ellende weer!!!
En ditmaal stopte het ook niet met als gevolg dat ik al 4 weken aan het vloeien ben.

Naar de dokter geweest.. Hij ging uit van een langdurige menstruatie.. (ik niet) Gekeken of het een miskraam kon zijn, maar dat sloot hij uit.

Hij heeft mij Provera voorgeschreven, hier moest de mestruatie wel van stoppen..

Tja.. een paar dagen, maar de ellende wilde niet stoppen!! Weer terug naar de dokter.. Verhaal gedaan, toch doorverwezen naar het ziekenhuis.

Weer provera meegekregen, omdat ik mij psychisch beter voelde met Provera.

Daar komen wij op het punt uit dat er waarschijnlijk een tekort is aan Progesteron.. (omdat ik mij beter voel met provera, het hormoon progesteron)
Dat zat ook in de mirena.
Zonder mirena ben ik een emotioneel wrak geworden..
Dit kan dus betekenen dat ik hormonen moet gaan slikken om zwanger te raken..

Het tweede wat de dokter dacht, was dat er cystes konden zitten in mijn eierstokken.. Ooww ik mag hopen van niet!!

Hij gaf aan dat dit niet ernstig is, maar dat ik dus hoogstwaarschijnlijk hulp nodig heb bij het zwanger raken.

Meiden, ik was hier zo verdrietig van!
Aan de ene kant blij dat er niet werd gezegd dat ik niet zwanger kon worden (wat ik al mijn hele leven een soort vrees)
Maar dit nieuws bevestigde mijn angst, dat niks normaal kan in mijn lichaam..

16 juni moet ik voor onderzoek in het ziekenhuis, ik laat jullie de uitslag weten..

Voor nu het positieve punt is dat ik 's avonds gewoon heerlijk mag slapen en nergens aan hoef te denken... ;)

Hey meid, wat een klap om dat te horen!

Kan me heel goed voorstellen dat je schrok!
Gelukkig kan ik je geruststellen. Ik loop al ruim een half jaar in het ziekenhuis, omdat ook wij hulp nodig hebben bij het zwanger worden. En ja, het is een hele toestand met onderzoeken enzo (bij ons nog geen oorzaak), maar aan de andere kant was het voor ons ook een geruststelling. Nu zijn er tenminste ook anderen met onze (toekomstige) zwangerschap bezig.

De bezoeken zijn idd zenuwslopend in de zin van dat je niet weet wat je precies te wachten staat en te horen krijgt.
Wij zitten er nu middenin en eigenlijk valt het alles me reuze mee. Heb een onwijs lieve gyn die elke stap pas zet als wij het willen. Nu kan het ons niet snel genoeg gaan, dus dat scheelt!

En een extra gerustelling voor jou: problemen met hormonen zijn (naar wat ik heb gehoord) relatief makkelijk te verhelpen!

Meis, heel veel sterkte! En probeer je er niet te druk om te maken, Laat alles lekker over je heen komen, het klinkt erger dan het is! Tenminste, zoals ik het ervaren heb...

Liefs Daisy

Tnx Daisy, fijn dat je mij een berichtje stuurt.

Ow meid! Dat is ook vreselijk, nog steeds geen diagnose?
Kunnen ze niks vinden?

Dat vind ik het nare inderdaad, het afwachten wat het is en wat ze gaan doen.

Ik hoop maar dat het de hormonen zijn, we gaan het zien.

Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik ben namelijk 24.

Zijn jullie ook voor het 1e kindje bezig?

Voor jullie natuurlijk ook heel veel sterkte, ik duim voor je! Hopen dat ze snel iets vinden en dat het goed te verhelpen is xxx

Hey!

Bij ons is idd nog niets gevonden. Wel allerlei onderzoeken gehad, maar inwendig (in mijn baarmoeder) is alles in orde, mijn hormonen zijn in orde en bij mijn vriend is ook alles in orde.
Echt balen! Maar als ik weer ongi wordt (ws dinsdag) moet ik weer bellen en dan krijg ik een kijkoperatie. Ze gaan dan kijken of ook de buitenkant van mijn baarmoeder in orde is. Voorlopig het laatste onderzoek, daarna IUI... Hoop dat dat niet nodig is, voel me ineens heel adners dan de andere maanden. (Zie berichtje on die van jouw)

Ik ben 28 en wij zijn in september 2009 met de pil gestopt. In december 2010 hebben we onze eerste afspraak bij de gyn gehad.
Ook voor ons is het een eerste kindje.

Hoop voor jou, mij en alle andere meiden hier dat er over een tijdje niemand van nu meer hier rond hangt!

Ik hoop voor jou dat ze er snel achter komen wat het is!
Op het 'als het langer duurt' forum zijn ook allemaal meiden met hormonen bezig, maar daar is het niet zo levendig. Hier veel gezelliger, vandaar dat ik toch nog hier ben blijven hangen!

Liefs Daisy

Tnx meid!

Ik hoop het ook!!
Je bent al een tijdje bezig!
Voel ik me weer stom dat ik nu al begin met klagen over dat het niet wil..

Jij heel veel sterkte met de kijkoperatie en weetje, voor ons gaat het gewoon ook gebeuren!
We houden goede moed :)

Ik zal aan je denken in ieder geval.

Als ik wat meer weet laat ik het ook even horen.

Hoe lang of kort je ook bezig bent, elke maand is er een teveel!

We houden elkaar op de hoogte!

Meiden, ik wil jullie allebei heel veel sterkte wensen!!!

Een dikke knuffel voor jullie!!
Liefs ciomama

Terug
Bovenaan