Het wordt langzamerhand wel zwaarder

Hoi allemaal,

Ik kom ook even een zeik-berichtje plaatsen hoor! Ik merk dat ik het nu langzamerhand best wel wat zwaarder vind worden en ik vraag me constant af of ik nou zo'n aansteller ben of dat iedereen dat heeft. Ik ben vorige week niet eens naar mijn werk geweest ivm de hitte, zodra ik me enigszins inspande werd ik erg gewoon beroerd van. Vandaag weer naar mijn werk geweest (vanuit Utrecht naar A'dam) met de auto en ik merk dat ik dan direct weer last heb van mijn rug. Filerijden + kantoorzitten, supercombi...

Ik merk dat ik er de laatste tijd wel een beetje zat van begin te worden. Ik geniet er ook heel erg van, zeker nu ik af en toe echt een voetje voel enzo (zo schattig!!!), maar ik ben het gesteun en gekreun van mezelf gewoon zat. En tegelijkertijd heb ik ook wel iedere dat last van IETS. Gelukkig niet allemaal tegelijk, maar ben daar wel een beetje klaar mee. Is het de hitte niet, dan is het mijn rug of mijn bekken wel. Is dat het niet dan zijn het mijn organen die langzamerhand in de knel komen of heerlijke gezellige aambeien (jakkes). Ik ben woensdag 28 weken, dus ik moet echt nog wel even. Ik voel me dan ook half schuldig dat ik er soms al zo zat van ben, hebben meer dat?

Gelukkig na deze week 2 weken vakantie en dan nog maar 4 weken werken. Ik ga 6 weken van tevoren met verlof. Maar tegelijkertijd voelen die 4 weken die ik dan nog moet als 4 maanden, erg he?

Komt ook omdat ik als interimmer werk en ook weet dat ik straks niet meer terugkom op die plek. Het project waar ik in januari aan begonnen ben is inmiddels afgerond, dus nu nog een beetje wat losse flodders oppakken. Maar daar kan ik me dus niet echt meer voor motiveren, zeker nu het reizen ook zwaarder begint te worden.

Nou ja, sorry voor mijn galspuwerij, ik ben nog steeds enorm blij dat we een kindje verwachten maar van mij mag het over een maand ook al wel komen! Ik mis mijn normale, energieke en fitte lijf gewoon. Heb zin om te hardlopen en een echt biertje te drinken onder het voetbal kijken. Dat soort dingen.

Ben ik nou zo'n zeurpiet of herkent iemand dit?

He Blossom, je bent geen zeurpiet, het wordt ook wat zwaarder, je tilt aardig wat extra kilo's mee en begint waarschijnlijk ook al te waggelen.
Probeer het negatieve toch beetje om te zetten naar het positieve, nog even volhouden, dan heb je vakantie. Laten we de schuld aan het weer geven.
Ik heb dat ook met de warmte, dan is het normaal al zwaarder laat staan met 12 kilo extra.
Kop op meid het is het allemaal waard.

liefs nath

Hey,

Ik herken dat gevoel, dat je denkt dat je zeurt... Maar het is ook gewoon zwaar! Ik las ergens dat je zwanger zijn kunt vergelijken met 2 uur extra werken op een dag, qua inspanning, dus...

En die warmte maakt dan ook alles nog eens dubbel zo zwaar. Dan denk je, even dit doen, en daarna dat. Aan dat dat kom ik dan vaak niet eens meer toe.
Maar inderdaad, bijna vakantie, en dan kun je lekker uitrusten, waardoor je misschien weer wat makkelijker die laatste vier weken in kan gaan!
Ik moet zeggen dat sinds ik vakantie heb (sinds vandaag zeg maar, afgelopen vrijdag laatste werkdag), er een knop is omgegaan in mijn hoofd. Ik kan nu alles op mijn eigen tempo doen, en hoef niets meer, waardoor het nog steeds wel zwaar is, maar minder erg, omdat ik ook kan rusten, en niets hoef.

Nou ik wens je in ieder geval heel veel sterkte, en als je weer denkt dat je zeurt: schrijf het hier lekker van je af! Dat alleen al kan heerlijk opluchten :) (want iedereen hier zal het begrijpen...)

Liefs,

T

nou heerlijk ook even te zeiken onder gelijk gestemden toch? Daat is dit forum toch stiekem ook een beetje voor bedoeld;)
Ik heb gelukkig nog niet heel veel last van erge dingen. En dat is eigenlijk helemaal niet handig. Ik werk in de gehandicapte-zorg en als ik bijv. last van mijn rug zou hebben, dan zou ik me eerder ziek kunnen melden, of wat rustiger aan kunnen doen.Maar nu voel ik me zo verplicht om maar door te gaan in hetzelfde tempo wat ik voor mijn zwangerschap ook deed. Waardoor ik thuis super moe ben en steeds meer harde buiken krijg.Beetje dom van mezelf, want iedereen denk op mijn werk dat het heel goed met me gaat, dus wordt er niet echt rekening mee gehouden met me. Ik moet nu 6 1/2 week werken tot mijn verlof en begin ook al echt af te tellen.Hopen dat die tijd snel voorbij gaat en ik dan lekker op mijn eigen tempo alles kan doen en daardoor nog meer kan genieten van mijn zwangerschap!
liefs,

Ik vind het geen gezeur hoor.,,,,

zwanger zijn is niet een 'piece of cake' en het is logisch als je op korte tijd veel bijkomt (zoals ik ) het nou eenmaal zwaarder wordt. Je helt achterover voor de balans in je lijf te brengen....

daardoor pijntje in rug.... vocht in voeten door weer..... pijn in bekken doordat het weker word en iets uit elkaar gaat staan.... nog over die andere kwaaltjes maar neit te spreken....

Zeker is het heel fijn om die kleine baby's te voelen, maar ik begrijp je gevoel.... ik heb het ook.

Ben nu iets meer dan 29 weken.....

liefs en succes

Hoi Blossom,

Ik kan ook wel meepraten, De laatste weken vallen me echt zwaarder. Dit komt ook ongetwijfeld door het weer.

Afgelopen zaterdag gingen mijn vriend en ik eindelijk naar een babywinkel om wat spulletjes te kopen en alles zat mee. Behalve ik dan werd opeens zo misselijk dat we gewoon naar huis moesten. Toen had ik er echt even genoeg van..!
S'avonds hadden we een feestje. Ik moest toch echt eerder naar huis omdat ik gewoon niet de hele avond meer kan staan (pijn in rug & benen).

De laatste tijd heb ik sowieso dagelijks last van mijn onderrug en liezen zodat ik ook wankelend ga lopen. Zeker als ik net uit bed komt of even op de bank heb gelegen. Hebben meer mensen hier last van (wordt namelijk niet minder bij mij)??.

Tuurlijk ben ik super blij met het wondertije dat in mijn buik groeit maar kijk nu toch wel echt uit naar half sept en mijn verlof (vanaf 17 aug).

Mamaartje zijn harde buiken ook geen teken dat je het toch iets rustiger moet aandoen? Goed naar jezelf luisteren hoor!!

Liefs

Hey Blossom,
Je bent echt geen zeurpiet, al geloof ik heel goed dat je je zo wel voelt.. dat heb ik ook..
Ook ik vind het nu echt zwaarder worden..
Begin ontzettend onhandig te worden, ben zo dement als een kiwi, waggel als een bejaarde eend rond en heb ook supersnel last van mijn rug/ voeten... Er is altijd wel iets waar ik last van heb of wat niet lukt. Zei afgelopen week nog tegen mijn man dat ik nu op het punt ben dat ik er ook wel weer naar uit begin te kijken om weer 'normaal' te zijn.

De kleine is altijd heel gezellig aan het trappelen en bewegen in mijn buik en daar geniet ik natuurlijk wel enorm van :)) Dat maakt het allemaal weer wat draaglijker om ook deze laatste periode nog even vol te houden.

Liefs

Hahaha... zo dement als een kiwi!!! Dat is grappig!

Nou lieve meiden, dank voor jullie opbeurende woorden hoor, ik had het gewoon even gehad. Ik ben stiekem wel blij dat er een stukje herkenning is in dat het langzamerhand gewoon wat zwaarder wordt. En dat ik dus niet de enige ben... ;-)

Verder geniet ik er ook echt wel heel erg van hoor, zeker als die kleine aan een stuk door aan het trappelen is. Vandaag voelde ik voor het eerst echt heel duidelijk een voetje, dat is dan toch ook weer zo bijzonder! Je kunt nu veel meer contact maken met de kleine, heerlijk...!

Nou fijn dat ik even ongelimiteerd mocht zeuren en nu hou ik op hoor, ik bedoel: het is nog steeds een wonder dat het allemaal maar goed gaat en dat ik zo makkelijk zwanger ben geraakt, etc. Ik bedoel, dat kan ook heel anders!

Terug
Bovenaan