het zal toch niet weer....

In juli een mk gehad en nu 5 weken en 3 dagen weer zwanger. Ik was mezelf al helemaal over de toeren aan het helpen van de angst,  maar nu verlies ik sinds vandaag ook nog een klein beetje bruine afscheiding. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar toch hè, zo begon het de vorige keer ook. De dokter wil er niets aan doen. Die zei de vorige keer ook doodleuk dat ze het voor de 8 weken niet eens een miskraam noemen, wat moet je daar toch mee. Ik maak me zo'n zorgen? Heeft iemand van jullie dit ook?

Hallo,

Ten eerste: wat een k*&^$^$dokter  zeg!!! Wat grof om je zo te behandelen, zeer onnadenkend. Meid ik snap heel goed dat je je zo gespannen voelt. Ik heb in mei een curretage gehad en ben nu 11 weken en 3 dagen zwanger. Heel spannend. Net als jij heb ik in de 5de week bruin bloed gehad. Daarna heb ik nog 5 bloedingen gehad, waarbij ik met een bloeding zoveel bloed verloor dat ik een nacht opgenomen ben geweest in   het ziekenhuis. Maar wel met 4 positieve echo's op zak! Het hoeft niets te betekenen dat bloed, kan natuurlijk altijd wel, maar het hoeft niet, ook niet met helder bloedverlies. Wel heb ik nu zelf een wat beter gevoel bij deze zwangerschap dan bij de vorige, toen ben ik vanaf dag 1 heel gereserveerd geweest. En nu voel ik me er wel anders onder, hoewel ik het heel moeilijk vind om dat hardop te zeggen, omdat het bloedverlies het wel ontzettend spannend maakt... Maar vrijdag mag ik nog een keer extra naar de verloskundige waar we het hartje nog een keertje gaan beluisteren, omdat ik zaterdag 12 weken ben en we het dan wel wereldkundig willen gaan maken. Ik ben echt ontzettend geweldig geholpen door mijn verloskundige(n), kun je die niet bellen? Ik heb mijn huisarts eigenlijk helemaal niet gesproken, de vorige keer ook niet. En zij weten een stuk beter om hiermee om   te gaan, ik vind het echt heel gemeen om zoiets tegen je te zeggen.
Meid, veel sterkte, ik leef erg met je mee. En bel gewoon die verloskundige als je die hebt!
Liefs Solleke

Dank voor je bericht. Gelukkig ben je bijna bij de 12 weken. Ik hoop dat je dan wat beter kan genieten van de zwangerschap.

Ik heb vanavond een verloskundige in de buurt opgezocht en die ga ik morgenochtend inderdaad maar bellen. Ik hoop dat zij me beter begrijpt. Ik woon nogal in een afgelegen dorp en voorheen deed de dokter nog de bevallingen, maar omdat hij nu wat te oud wordt, mag ik gelukkig naar een verloskundige. Ik moet er niet aan denken om 9 maanden bij die man te moeten komen.

Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan en dat je binnenkort van de daken kan schreeuwen dat je zwanger bent.

Hallo meid, goed dat je morgen gaat bellen, moet je echt doen hoor, het is zo allemaal al vervelend en heftig genoeg toch!
Succes morgen en laat even weten hoe het met je gaat!

Beste Solleke,

Vandaag gebeld en wat een verademing dat iemand je serieus neemt. de vk vertelde dat ze nu weinig kon doen, maar dat ze nog geen reden tot paniek ziet. Ze begreep mijn angst en heeft voor over 3 weken een afspraak met me gemaakt. Dan ben ik net 8 en een halve week. Ik ben erg opgelucht dat ik niet tot die verveldende 12e week hoef te wachten. Als ik eerder bezorgd was mocht ik altijd bellen en als ik nog eerder langs wou komen dan was dat ook mogelijk.

Ik maak me natuurlijk nog steeds zorgen, maar ik ben wel superblij dat er een deskundige paraat staat. Samen met al die lieve meiden op dit forum moet ik er toch doorheen komen.

Hoe is het nu met jou? Gaat alles nog goed?

Mar,

hou je taai he, en maak je zelf niet te druk. Het hefet echt helemaal geen zin. En heeeeeel veeeeeel vrowuen verliezen bloed tijdens de eerste weken van de zwangerschap.

Ik was ook lichtelijk in paniek hoor toen ik met 6,5 week ineens heel veel rood bloed verloor, maar MiniMiep zit er nog steeds.   Voor mij gaan straks de spannendste weken aanbreken. Vorige keer bleek ons kindje met 17 weken niet meer te leven. En ik had dus helemaal geen bloedverlies. Maar de kans dat het fout gaat na 13 weken is zeer klein, dus daar hou ik me dan maar aan vast. Ik ben wel heel blij met al die extra echo's.

Nou heel veel sterkte en kop op.

Miep

Hoi,
Ik vind dat best een rare reactie van de dokter. Het is toch logisch dat na een miskraam je zoekt naar steun en positiviteit en niet naar zo''n flauwe opmerking? Wat koop je daar nou voor? Maar ik begrijp best dat je onzeker bent nu je bruine afscheiding hebt. Het betekent nog niets, maar vooral als het de vorige keer zo ook begon is het wel angstig. Hoe rot het ook klinkt, probeer positief te blijven (ik weet in dit stadium is dat niet makkelijk) daar heb je het meeste baat bij.
heel veel sterkte
Shelby

hoi hoi

he hoe gaat het nu met je?

wat vervelend voor je en je voelt je dan zo angstig en dan reageert en dokter ook nog zo lullig.. op zo'n antwoord zit je helemaal niet te wachten.........

meid het hoeft inderdaad niets te betekenen... meerder vrouwen hebben dit de eerste weken en dan gaat het vaak ook goed.....

ik hoop dat de weken snel gan en dat je gauw op de echo wat moois mag zien..

liefs tobi

Terug
Bovenaan