het zal toch niet weer...

ben net 2 dagen klaar met mijn antibiotica voor een borstontsteking en heb vandaag alweer de hele dag zo´n pijn in mijn andere borst.
Het voelt alsof het weer een ontsteking gaat worden. Wat doe ik toch verkeerd??
Ga het echt niet trekken nog zo'n ontsteking.
Simon is ook al 2 dagen ontzettend veel aan het huilen, zou het daarmee te maken hebben??
Iemand tips?

groetjes Mirjam

Hi Mirjam,

Heb net de folder over bv gelezen en dus ook over borstontsteking. De tips zijn:

- neem voldoende rust
- drink en eet voldoende
- laat de borst goed leeg drinken
- verwarm de borsten voor het voeden en masseer zachtjes mee tijdens het voeden
- wissel regelmatig van houding
- draag overdag en 's nachts geen knellende kleding
- na het voeden koelen dmv kompressen

Ik weet niet of je deze tips kent, ik dacht ik geef ze je maar mee.

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara.

Hi Mirjam,

Heb net de folder over bv gelezen en dus ook over borstontsteking. De tips zijn:

- neem voldoende rust
- drink en eet voldoende
- laat de borst goed leeg drinken
- verwarm de borsten voor het voeden en masseer zachtjes mee tijdens het voeden
- wissel regelmatig van houding
- draag overdag en 's nachts geen knellende kleding
- na het voeden koelen dmv kompressen

Ik weet niet of je deze tips kent, ik dacht ik geef ze je maar mee.

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara.

Hey hoi,

Heb zelf ook beginnende borstontsteking gehad.
Moest goed masseren onder de warme douche, voor het voeden warme kruik tegen zere borst houden. En na het voeden (klinkt raar maar helpt echt) witte kool in de BH doen, je moet de blaadjes knakken en het vocht helpt dan.
Moest ook 1 x per dag borsten goed leeg kolven.

Misschien heb je dit al gedaan of ken je tips al. Het heeft bij mij geholpen en de onsteking is niet terug gekomen.

Suc-6.

Gr. Marloes

Hey hoi,

Heb zelf ook beginnende borstontsteking gehad.
Moest goed masseren onder de warme douche, voor het voeden warme kruik tegen zere borst houden. En na het voeden (klinkt raar maar helpt echt) witte kool in de BH doen, je moet de blaadjes knakken en het vocht helpt dan.
Moest ook 1 x per dag borsten goed leeg kolven.

Misschien heb je dit al gedaan of ken je tips al. Het heeft bij mij geholpen en de onsteking is niet terug gekomen.

Suc-6.

Gr. Marloes

Hoi,
Sorry ik hoor hier helemaal niet thuis ;-)
Ik heb ook veel last gehad van bo.. ik heb van de vrouw van mijn gyneacoloog een geweldige tip gekregen,, kwark,,gewoon de goedkoopste kwark uit de koelkast en dat op de borst smeren, laten intrekken, wordt hard net een masker zeg maar, het hielp mij enorm had zelfs geen antibiotica meer nodig, dus misschien waard om te proberen, succes ermee!!

MJ

Hoi,
Sorry ik hoor hier helemaal niet thuis ;-)
Ik heb ook veel last gehad van bo.. ik heb van de vrouw van mijn gyneacoloog een geweldige tip gekregen,, kwark,,gewoon de goedkoopste kwark uit de koelkast en dat op de borst smeren, laten intrekken, wordt hard net een masker zeg maar, het hielp mij enorm had zelfs geen antibiotica meer nodig, dus misschien waard om te proberen, succes ermee!!

MJ

Hi,

Ik kom net van de huisarts en heb een dreigende borstontsteking.
Ik kreeg dus een nieuw advies mee: koelen! Dat kun je doen door maandverband in te vriezen en tegen de borsten te plaatsen (dat foefje kende ik al), maar koelen is bij een ontsteking beter dan verwarmen (dat zorgt nl voor meer productie en dat is niet wat je zou willen nu).

Ik ga het in ieder geval proberen. Misschien heb je daar wat aan.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan