het zal toch niet ?????

Ik ben ongeveer 4 weken geleden gestopt met d epil omdat ik er heel allergies op reageerden. vanaf d ebevalling ben ik nog geen 1x vanuit mezelf ongesteld geworden. Wel 2x door stoppen met de pil maar dat is geen echte menstruatie. Nu ging ik pas3 maanden na gestopt te zijn met de bv vloeien. Maar heb toen nooit de pil gebruikt.

Nu ben ik zo bang zwanger te zijn, heb 6 weken bv gegeven en toen begonnen met de pil. Nu moet ik dus ongi worden maar gebeurt dus niet. Kunnen dit nog steed hormonen zijn.

zwanger lijkt me vrijwel onmogelijk maar ja je weet nooit. Zal in iedergeval echt verschrikkelijk op dit moment zijn.

iemand ervaring met stoppen van de pil vlak na bevalling. en weer vloeien

thx Mariska

Hoi Mariska,

Dat zou zeker wat zijn zeg! Eerst hebben jullie zo lang op Zifjon moeten wachten, met de hele medische molen erbij. Toen kwam Zilvian, als een soort cadeautje zonder nare ingrepen. Maar ik snap goed dat je, in elk geval niet nu, uitkijkt naar nog een zwangerschap en baby. Dat zou wel heel zwaar zijn, zeker nu het traject met Zifjon eindelijk opgestart kan worden.
Bij de een duurt het allemaal wat langer voordat alles weer wordt "opgestart" na de bevalling, dus op zich hoeft dat volgens mij niet verontrustend te zijn. Ook niet dat het na de ene bevalling anders liep dan na de andere.
Ik heb geen ervaring met de pil na de zwangerschap, dus daar kan ik je niets over vertellen. Maar ik wil je wel zeggen dat ik aan je denk en je veel sterkte wens! Hou ons op de hoogte, he?

Groetjes,
Dory

Hoi Mariska,

ik kan je niet helpen, ik zou het nog even afwachten en dan een test doen. Waarschijnlijk zijn het nog wel hormonen, het duurt een tijdje voordat je lichaam alles weer op de rit heeft, en aangezien je nog niet gemenstrueerd hebt na de bevalling.....
Ik duim voor je dat je niet zwanger bent, ik kan me namelijk voorstellen dat je er nu niet op zit te wachten.

liefs Danielle

ik hoop t niet voor je, maar t kan helaas wel.
je bent extra vruchtbaar na je bevalling.
oud klasgenootje van mij was 3 maanden na haar bevalling weer zwanger.
haar zoontje en haar dochtertje schelen op 1 dag na, een jaar!(veilig gevreen, zwanger geworden door de pil heen)
en mijn oom en tante schelen 13 maanden. (onveilig gevreen)

maar t kan ook zijn dat heel je lichaam van slag is zeg maar.
je kan maanden lang niet ongesteld worden, tijdens en na de bv, maar t kan ook zijn dat je juist heel vaak of normaal ongesteld bent.

zou het gewoon even afwachten als ik jou was.

succes ermee, en ik hoop dat je snel ongi wordt.

liefs, do

ik hoop t niet voor je, maar t kan helaas wel.
je bent extra vruchtbaar na je bevalling.
oud klasgenootje van mij was 3 maanden na haar bevalling weer zwanger.
haar zoontje en haar dochtertje schelen op 1 dag na, een jaar!(veilig gevreen, zwanger geworden door de pil heen)
en mijn oom en tante schelen 13 maanden. (onveilig gevreen)

maar t kan ook zijn dat heel je lichaam van slag is zeg maar.
je kan maanden lang niet ongesteld worden, tijdens en na de bv, maar t kan ook zijn dat je juist heel vaak of normaal ongesteld bent.

zou het gewoon even afwachten als ik jou was.

succes ermee, en ik hoop dat je snel ongi wordt.

liefs, do

Morgen gelijk een test doen, dan weet je het zeker. Als je tijdens die eerste 6 weken borstvoeding geven onbeschermde seks hebt gehad is er natuurlijk een kans dat je zwanger bent. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je lijf nog niet helemaal juist werkt. Ongeveer 4 weken geleden is nog helemaal niet zo lang.
Testen om zeker te zijn!

Terug
Bovenaan