Het zit me niet mee

Ik herken dit van mijn derde zwangerschap, ik was helemaal op, uitgeput, viel in de laatste 1.5 maand continue flauw, had heel veel (extreme) harde buiken en kon niet meer voor mijn kinderen zorgen, zelfs niet eens de vuilniszak naar de container brengen of eten koken.

Medisch gezien was alles goed, bloedwaarden o.k. kind groeide als kool. Rust nemen (en dan ook echt) is het enige dat het bij mij enigszins draagbaar maakte. Mijn ouders zorgden ft voor mijn kinderen en ik sliep zo ongeveer de hele dag.... Ik heb er na de bevalling nog heel lang last van gehouden.

Over Floradix. Alleen als je ijzer te kort hebt KAN dat helpen. Als je flink ijzer te kort hebt helpen dit soort drankjes niet meer, dan moet je aan de staalpillen. Ik zou zeggen: laat je even goed nakijken door de huisarts (en niet de VK, want die van mij deed altijd alles af met: hoort erbij en heeft geen medische bevoegdheden buiten een bevalling om). Wie weet is hiet iets simpels. Sterkte!
 
zo bekend. zou het liefst ook de hele dag willen slapen. bekken doen steedsmeer pijn, pff zie het soms ook niet zitten. tip probeer toch zoveel mogelijk uit te rusten het is niet anders. nog even en dan heb je de kleine in je armen en dan is het weer beter hoop ik
 
Heel herkenbaar. Ik heb last van laag hb en lage bleoddruk dus probeer daar in voeding op te letten en inderdaad ranja te drinken met toegevoegd ijzer.

Ik had hier ook veel last van in begin van zwangerschap - met name de duizeligheid - dat vond ik toen ook erg griezelig.
|Wat me toen wel hielp is om een activiteit steeds af te wissellen met rust. Alles wat je zittend kan doen - ga er lekker bij zitten. dan iets doen wat meer lichamelijk is en dan weer rusten. Neem je tijd voor dingen.
Je lijf levert een topprestatie momenteel - vraag niet teveel van jezelf.
Als je je ergert aan dingen die blijven liggen - vraag dan anderen om hulp. Een extra paar handen is altijd fijn. Laat een ander de was van de lijn of uit de droger halen zodat jij de was zittend kan opvouwen.
ZO kan je toch dingen doen en met de hulp kan je de zware dingen laten. Vraag iemand om boodschappen te helpen doen. Maak zelf het lijstje, ga lekker met de auto naar supermarkt en doe verder de lichtte dingen. Een ander kan dingen beter tillen etc. Ondertussen lekker kletsen - geeft afleiding.
 
Gelukkig weten we waar we het voor doen =)
alleen ga ik 14feb ook nog s verhuizen , pfff
Ik heb gister idd Floradix van de VK gekregen.. & een vingerprikje.. maar mijn ijzer is niet te laag
 
Terug
Bovenaan