Het zit me nog steeds dwars dat Zoe's verjaardag's feestje zo verliep

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Zoe werd op een woensdag 1 en papa had lekker vrij genomen en dat hebben we gelukkig gezellig gevierd met z'n drieen! De zaterdag erna hebben we het gevierd met fam en vrienden.
M'n zus (ook m'n beste vriendin)  was gelukkig ruim voor  Zoe's verjaardag bevallen, dus ze kon erbij zijn! pfffff opluchting!

De dag van het feestje begon en m'n zus belde huilend op dat ze er toch niet bij kon zijn, ivm een infectie of bacterie  en ze moest naar het ziekenhuis  Natuurlijk erg verdrietig voor haar en spannend wat het zal zijn maar ook erg verdreitig dat ze toch niet op het feestje kon zijn...   Nu gaat gelukkig alles weer goed met haar!

Maar dit is nog niet alles.... Mijn man heeft 2 kinderen 1 daarvan komt maandelijks en de ander nooit meer sinds zomer07 (alleen Zoe bekeken toen ze een maand was)  3 Maanden terug  heeft ze een brief naar de moeder van mijn man gestuurd met allemaal leugens erin over ons wat we wel niet allemaal hebben gedaan en gezegd tegen haar....
Terwijl ze zelf niet meer wil komen omdat haar vriendje hier niet op haar kamer mag logeren (daar vinden wij haar te jong voor en wij kennen hem niet) en omdat we de laatste vakantie 07 (voordat Zoe geboren zou worden) met z'n tweeen zijn geweest...  

Nou had ze wel heel lief een kado voor Zoe gekocht en dat zal ze wel aan haar zus mee geven want we willen haar wel weer ontmoeten en zien maar eerst goed praten, dat had m'n man haar verteld! Nou stonden ze op Zoe's feestje met z'n tweeen voor de deur!!!!!
Dus m'n man met haar naar boven gegaan om te praten en ik ben er later ook heen gegaan en  we zeiden  dat ze eerst haar eccuses aan moest bieden aan ons en fam over die brief en als ze dat niet zou doen dan is ze niet welkom op het feest (ik heb  geen zin om me opgelaten  op Zoe's verjaardag  te voelen, terwijl ik dat natuurlijk al lang deed) Nou dat wou ze niet doen...Toen heeft ze haar moeder opgebeld en zij kwam haar weer halen, bleef ze een uur voor mijn deur staan  zeuren.. Leuke verjaardag he?  Heel verdrietig dus, ik hoop ook dat het voor m;n man weer oke wordt maar er moet eerst flink gepraat worden want we zijn al die leugens eens zat natuurlijk... Dit is helaas vaker voorgekomen dat we door haar moeder boos gebeld worden over dingen die niet gebeurd zijn..

pfffffffffff Ik ben het kwijt maar het maakt me nog dagelijks  En misschien willen ze dat juist wel...
Gelukkig is de verjaardag verder leuk verlopen maar ik en m'n man liepen de hele dag met een brok in  onze keel en  onze gedachten niet 100% op Zoe maar bij m'n zus , zijn   dochter  , ex en Zoe natuurlijk het belangrijkste....Maar het was echt ontzettend balen dat het zo verliep, We hadden het ons hééééééééél anders voorgesteld en er zoooooooooooo ontzettend op verheugd!!! het  viel dus tegen helaas voor ons...

hehe sorry voor dit lange bericht maar ik voel me gelukkig weer iets opgeluchter, wat vinden jullie hier nou van en hoe zouden jullie dit oplossen, ik vind het zo moeilijk om het te vergeten en vergeven, dat is voor m'n man natuurlijk makkelijker....

Bedankt voor het lezen, liefs Kim

Hey Kim,

Wat een verhaal zeg!! Wat sneu dat het allemaal zo moet lopen.
Ik denk dat ik het op dezelfde manier als jou had gedaan. Eerst haar excuses aanbieden en anders kom je er niet in! Hard misschien, maar ze heeft jullie pijn gedaan met haar leugens. Dat is natuurlijk niet zomaar vergeten. Daar komt ze niet zo makkelijk van af zeg maar! Ze moet inzien dat ze andere mensen kwetst! Heel erg vervelend voor jullie dat dit net op  Zoe haar verjaardag gebeurd.
En dan ook nog eens je zus die niet kan komen.
Misschien kunnen jullie voor het idee nog een keer gezellig met je zus een taartje  eten!
Het is natuurlijk lang niet zo leuk als wanneer ze er gewoon bij was op het feest, maar zo hou je er misschien wel nog een leuke herinnering aan over.

Heel veel sterkte en ik hoop dat het met jullie en de dochter van je man wel goed komt.

Liefs Trudi  

Hoi Kim,

Wat naar zeg dat dit nou allemaal uitgerekend op Zoe haar verjaardag moest gebeuren.

Eerst je zus/vriendin die niet kan komen en waar je jezelf dan zorgen over maakt en dan nog zo'n stiefdochter die zomaar zonder bericht langskomt!

Ik kan me heel goed voorstellen dat het je nog steeds dwars zit.
Praat er in ieder geval goed over met je man, dat is erg belangrijk.

Veder heb ik helaas niet zoveel tips voor je, maar je kunt hier altijd je hart luchten als je iets dwarszit.

Liefs Monica

Hallo Kim

Heel vervelend dat het zo gelopen is op zoe de verjaardag. Maar over de dochter van je partner vind ik persoonlijk dat het iets tussen vader en dochter is. Zij heeft niet voor deze situatie gekozen en in alle gevallen zijn de kinderen er de dupe van. Rondom zijn er ook heel veel gevallen waarbij het helemaal niet goed gaat.   Daar word teveel van de kinderen verwacht en worden uitgespeeld tegenover hun vader door zijn nieuwe partner.  
Ik zeg niet dat jij dat doe maar daarom zeg ik het zijn zijn kinderen en daar is hij verantwoordelijk voor samen met zijn ex partner. Rot dat het zo loopt en dat het net toevallig op zoe de verjaardag moet. Ik hoop niet dat ik op je teentjes heb getrapt het is mijn mening en ieder heeft een andere mening en het gaat ook om kindergevoelens die zijn ozo kwetsbaar. Je moet er toch niet aan denken dat het jou kinderen zijn in die situatie.
groetjes lisette

Bedankt voor de reacties, vind het fijn dat ik begrepen word. Het is allemaal niet niks..
Mijn ouders zijn ook gescheiden en ik kan me best voorstellen dat je jaloers kan zijn als pap een vriendin krijgt. Maar haar ma is vreemd gegaan met de neef van mijn man en daar trok ze gelijk in dus waarom wordt hij wel geaccepteerd en ik niet. Maar toch blijft zijn ex ook moeilijk doen, ook voor ons trouwen, vaag, ook jarloers????

Ik geef toe dat het moeilijker is dan ik dacht maar heb gelukkig wel altijd m'n best gedaan en hun nooit iets aangedaan, altijd geprobeerd het gezellig te maken! Maar als je steeds wordt gebeld met leugens slijt er een hoop, en kan je niet meer jezelf zijn in je eigen huis. Ik zal haar accepteren omdat het zijn dochter is maar dat is heel moeilijk, voor mij   en ook voor m'n man heeft ze een hoop verpest maar ik zal echt w''eér mijn best doen. Maar weet dat het verschikkelijk is om je niet op je gemak te voelen in je eigen huis en constant op je woorden letten want ze kan het wéér anders opvatten en verdraaien thuis.
Nogmaals bedankt, liefs Kim

hey!

dat is idd niet leuk zeg, om je dochtertje haar 1e verjaardag!
natuurlijk had je je dit heel anders voorgestelt.

hoe oud is de dochter van je man?
zeker lekker aan het puberen ihihi.
en hoe lang heeft ze al een relatie met die vriend?
op een gegeven moment kunnen ze toch wel bij elkaar op de kamer slapen?
waarschijnlijk doen ze dit toch al, dus kunnen ze toch ook wel bij jullie samen slapen? als daardoor de band tussen dochter en vader beter word? (moet je natuurlijk wel erst die vriend leren kennen hihi)

ja, dat liegen... verschrikkelijk!
zou dit een reden kunnen zijn van jaloersie?
misschien heeft ze het er gewoon moeilijk mee, dat haar ouders gescheiden zijn.
misschien is een heel goed gesprek toch wel goed, wat jou dwars zit, wat haar dwars zit, wat je man dwars zit.
vaak met ik het met lisette eens, maar deze keer niet.
ik persoonlijk vind het helemaal niks tussen alleen vader en dochter.
ook jij hebt wat te zeggen hoor! en die dochter moet zich er maar bij neerleggen dat ze nu een stiefmoeder heeft.

nou meid, heel veel succes/sterkte.
en als er wat is, weet je ons te vinden he :D

liefs, do

Hallo

Ik wil even mijn reactie uitleggen. Mijn neefje en nichtje willen niet meer naar hun vader als hun vader niet in de buurt is of ook wel doet zijn vriendin heel lullig tegen hun.Zoals ze maakt ontbijt voor haar eigen kinderen maar niet voor mijn nichtje en neefje en zij is echt een heks heeft ook al aan de deur bij mijn zus gestaan met een grote bek terwijl zij samen met mijn exzwager het gezin kapot heeft gemaakt wat voor lef heb je dan. Ik heb een poos niet op het forum gezeten dat kwam ook daardoor.Het is behoorlijk geescaleerd het is uitgelopen op een vechtpartij mijn zus en neefje van net 12 met zijn vader. Een geluk dat mijn zus er nog is mijn moeder heeft `112 gebelt omdat het er zo vreselijk aantoe ging mijn moeder was er ook bij. De kinderen lopen al een poos bij een psycholoog. Ze kregen de opdracht om een brief te schrijven naar hun vader van hoe ze hun eigen voelde. Toen hebben ze een hele rotbrief teruggekregen dat ze er gewoon helemaal ondersteboven waren.Echt waar ze proberen mijn familie helemaal kapot te maken het laatste wat ik nog heb .
Nou begrijp je wel dat ze er helemaal niet meer naartoe durven en hij doe ook geen mallemoer dat zijn kinderen zich beter voelen. Hij moet op een of ander manier altijd dwars zitten. Fouten liggen altijd bij iemand anders nooit bij hem .Hij verdient geen titel pappa begrijp jij mijn reactie nou ook eerst wou ik dit niet hier neer te zetten. Ze hebben 1 moeder en 1 vader dat je rekening met elkaar moet houden uiteraard.De 1 heeft zulke regels en de ander weer zulke regels ze moeten continu omschakelen dat is ook niet makkelijk
groetjes lisette

Hoi hoi allemaal,

Er is natuuuurlijk véél meer gebeurd daarvoor... En niet alleen ik ben het zat maar m'n man ook. We staan er zeker open voor om alles te bespreken zodat het weer goed kan komen, maar denk dat dat heel moeilijk zal gaan worden. Er is niet 1 leugentje verteld maar tientallen.... En lullige opmerkingen...

Mijn vader had niks voor ons over en mijn man voor hun bijna alles, dat vind ik ook super maar alles voor ze doen wat ze maar willen kan niet, (en toch nooit tevreden zijn)  Ik kan ook niet alles wat ik wil.
Ze is 14 jaar, dus zeker aan het puberen...hahaha Maar hallo tegenwoordig zijn ze vroeg met seks, ze is niet aan de pil. En wij hebben andere regels dan haar moeder dat zal ze ook moeten accepteren. Stel je voor dat ze net HIER zwanger zou worden, nou dan kan je het wel vergeten....

Ik denk dat er veel aan zijn dochter ligt maar nog meer aan z'n ex, zij maakt ook van een mug een olifant (zo zeg je dat toch?) Die 2 zijn helemaal hetzelfde, dus praten op elkaar in en maken het nog erger dan het is.

In het begin haalde en bracht ik die meiden ook 1 uur heen 1 uur terug....(omdat ze dat zo leuk vonden)en zat ik gezellig met z'n ex te kletsen maar toen ik eenmaal ging trouwen met hem deed ik en m'n man alles verkeerd in hun ogen.... Heel jammer maar m'n man moet beslissen wat hij ermee wilt gaan doen. Zoals ik al zei, ik zal hem steunen en zijn mening accepteren, ookal zal dat moeilijk zijn...
Jaaaaaaaaaaaaaaa ik heb niet voor zo'n makkelijk leventje gekozen hahah Ik heb een oude vent (op een oude fiets kan je het leren) hahaha, hij is getrouwd geweest en heeft al 2 kinderen.Zijn ouderwetse fam moest er erg aan wennen dat hij een jongere vriendin kreeg en wéér ging trouwen en wéér een kind nam (weet je dat wel zeker zeiden ze) NOU WE NEMEN ER NOG 1 VINDEN JULLIE HET GOED??? hahah
Fijn dat zijn andere dochter wel met plezier hier komt, ze vindt Zoe geweldig en andersom ook!
Gelukkig ben ik véél vaker gelukkig hoor!!!

Jeetje sorry hoor, het is weer een super verhaal geworden
Liefs Kim

Terug
Bovenaan