hetzelfde schuitje

hallo,allemaal.
Op dit forum ben ik voor het eerst,wel ben ik vaak op het andere f. geweest'zwanger worden', maar dat hield ik maar voor gezien.Ik zal me even voorstellen; ik ben Diana,ben 31 jr.,en samen met mijn vriend ben ik al sinds november 2002 bezig om zwanger te raken.Nou met dat zwanger worden gaat het zo moeilijk nog niet,maar dan!
Ik heb ondertussen al vier keer een miskraam gehad.De eerste keer was het eigenlijk meteen van het ontdekken dat we zwanger zijn,naar een miskraam.De tweede keer heb ik een echo gehad met zeven wekenbij de verloskundige,maar die kon geen hartslag ontdekken.Geen paniek,zei ze,in dit stadium is het heel normaal dat we het met een buikecho nog niets kunnen zien,dus maken we een afspraak in het ziekenhuis voor een inwendige echo.Ik was echt niet voorbereid op het slechte nieuws;er was ook hier geen hartslag te zien.Ik was inmiddels negen weken zwanger,en mijn babietje heeft het opgegeven met zeveneneenhalve week.Terwijl ik naar dat perfekte mini mensje indemaak aan het kijken was,kwam dit nieuws als een mokerslag aan.Ik kon hetniet geloven dat ons dit weer overkwam!De gyn heeft me erg goed opgevangen,ze was ontzettend lief.Ik moest terug naar huis en kontakt houden met m'n eigen verlosk.om de miskraam af te wachten.
Die bleef uit,en na nog eens bijna vier weken,eigenlijk op het moment waarop het grootste gevaar bij een goede zw.sch.geweken zou moeten zijn,ben ik gecurreteerd.Een bloedbad was het de week erna,echt met bakken!
Affijn,dat ging na twee weken weer over.Na drie weken most ik terug komen voor controle en kreeg ik de uitslag van het onderzoek van de patholoog.Dit schijnt normaal te zijn na een curre ttage ,er was gelukkig geen rare afwijking te zien waardoor volgende zwangerschappen moeilijk zouden worden.Wel moesten we een menstruatie afwachten om er zeker van te zijn dat er geen oud bloed of iets dergelijks achtergebleven was,en alles weer mooi schoon was.De volgende zw.sch. heeft toen bijna een half jaar op zich laten wachten.Toen het eindelijk zover was,kon ik het eigenlijk niet geloven.
Ik heb er een week over gedaan voordat het eindelijk tot me doordrong,ik was weer zwanger!!!Wat waren we blij,eventjes.Ook dit kindje heeft het niet gered,met zes weken en zes dagen kreeg ik mijn derde miskraam.Ondertussen zijn op m'n werk alle babies al lang en breed geboren,(we waren namelok met z'n zessen tegelijk zwanger!)Als ik al die mooie kindjes zie dan doet dat ongelooflijk veel pijn.
Het gaat ook alleen nog maar over hun kleine schatjes,dat begrijp ik wel hoor,maar soms kan ik er niet tegen.Ik vind het ook zo oneerlijk allemaal,sommige mensen zijn denk ik voor het geluk geboren.Nou,wat hun aan ongeluk missen,krijg ik er allemaal bij denk ik.Ik heb een ,laten we zeggen ,erg stroeve relatie met m'n moeder.Ben door mijn peetoom seksueel misbruikt toen ik nog maar een kind was en nu dit weer.Hoeveel moet een mens kunnen verdragen voordat het op is?De laatste miskr. was zo'n beetje als de eerste; het was al weer over voordat het goed en wel begonnen was.Nu heb ik het gevoel dat ik weer zwanger ben,maar ik durf niet meer.Ik stel de test uit omdat ik bang ben om weer blij gemaakt te worde met een dooie mus(sorry voor deze woordspeling)
Poeh,dat was een heel verhaal maar soms moet het eruit.Ik zwelg op het moment in m'n zelfmedelijden en ik hoop dat iemand mij een hart onder de riem kan steken.
Lieve groetjes van Diana

Logisch dat je nu denkt dat je de enige in je omgeving bent met zoveel ongeluk, maar iedereen krijgt zijn portie wel in zijn leven, al lijkt dit nu niet zo. Ik wil je enorm veel sterkte wensen en ik hoop dat voor jou ook snel het geluk zal komen.

Lieve groetjes terug van Yvon

Lieve Diana.

Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen! Het is niet niks om zoveel verdriet te moeten meemaken.

Ik hoop dat je zelf toch de kracht kunt vinden om je erdoor heen te slaan. Daarnaast wens ik je een goede tijd toe met hopelijk wat meer vreugdelijk nieuws.

Wat ik me wel afvraag is of er ook onderzoek is gedaan waarom je die miskramen hebt gekregen en of er iets aan te doen is... zelf heb ik namelijk na 2 miskramen van ong 5 weken het medicijn chlomifeen gekregen, waarna ik dus wel een gezonde zoon heb gekregen. helaas is de zwangerschap erna met 10 weken ook afgebroken (nog niet zo lang geleden)

Sterkte, succes en ik denk aan je.

Liefs Hester

Hoi Diana,

Wat verschrikkelijk voor je zeg! Ik kan wel met je meepraten, want ik heb ook vier miskramen gehad. Gelukkig hebben we na de eerste miskraam wel een zoontje gekregen, echt een wondertje! Hij is inmiddels ruim twee jaar en we zijn in maart 2005 alweer twee jaar bezig voor de tweede, met het nodige verdriet en alles wat met de miskramen gepaard gaat.

Ik kan me voorstellen dat je je verschrikkelijk voelt, zeker met al die vrouwen die makkelijk zwanger worden en bevallen van een gezond kindje. Toch moet je proberen de moed niet op te geven hoor! Je hoort het wel vaker dat vrouwen meerdere miskramen krijgen en daarna nog één of meer kindjes krijgen.

Ik wens je ontzettend veel sterkte toe en hoop dat je volgende zwangerschap goed gaat! Wie weet is het alweer zover, ik kan me voorstellen dat je niet meer durft te testen...

Sterkte ermee!

Liefs van Sacha

Hoi Diana,

Ik las je berichtje. Allereerst: wat moet het ontzettend zwaar zijn om al vier keer je zwangerschap te moeten hebben zien mislukken, verschrikkelijk lijkt me dat. Ik wens je heel heel veel sterkte toe.

Ik wilde je vragen of jou de mogelijkheid al is geboden om genetisch onderzoek te laten doen. Je kunt namelijk laten onderzoeken of je bijvoorbeeld een chromosomale afwijking hebt, waardoor je een grotere kans hebt op, zoals dat dan heet, spontane abortussen. Als je voor onderzoek kiest, heb je misschien meer duidelijkheid over de reden van de miskramen. Denk er maar eens over na.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 'nog' geen miskramen heb gehad. Inmiddels weet ik door mijn persoonlijke situatie dat de kans bij mij op een miskraam fifty fifty is. Ik heb namelijk een chromosomale afwijking. Hier zijn ze achter gekomen na de geboorte van mijn zoontje Tobias (19 maanden). Tobias werd geboren met het syndroom van Down. Hij bleek de erfelijke variant te hebben (ja, dat bestaat) en toen is bij ons onderzoek gedaan. Na dit onderzoek bleek dat ik ook een chromosomale afwijking heb met daarbij horend een vergrote kans op miskramen en een vergrote kans op het krijgen van een kindje met Down.

Ik wil niet zeggen dat jij dit hebt en ook niet deze chromosomale afwijking. Het is alleen wel een mogelijkeheid.

Hou de moed er in, ik denk aan je.

Groetjes Sabine

hoi Diana
ik heb hetzelfde als jou ongerveer meegemaakt heb ook 4 miskramen gehad en er was nooit iets te zien op echo.
Ben nu 13 weken en 3 dagen zwanger ben al 3 keer na gyn. geweest en alles was goed hebben ook hartje gehoord,maar angst blijft jammer genoeg.
Nu had ik ook bijna 2 weken gewacht eer dat test deed had ook zoiets van als dan weer mis gaat weten we niet beter.
Je ziet dus dat het allemaal kan.Wij waren ook al bezig van 2002 en na 2 jaar ellende is nu alles goed gekomen teminsten hopen we echt goed is pas als ons kindje geboren wordt in mei en gezond is
Ik hoop voor jullie dat over tijdje hetzelfde mee maakt.
Heelveel sterkte groetjes Cindy

Lieve Diana,

Meid,wat oneerlijk allemaal,nietwaar?
Weet hoe je je voelt,ikzelf heb 3 miskramen gehad en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...
Daarbij is mijn eileider verwijderd.
We zaten al aan adoptie en alles te denken,ervan uitgaan dat we nooit een kindje zouden krijgen...
En toch is het gelukt,3 maanden na de operatie was ik zwanger en heb nu een prachtig zoontje van 14 weken.
Geef niet op,hoe moeilijk het soms ook is...Blijf positief en ook voor jullie komt het,echt waar.
Heel veel sterkte meissie.

Hoi Diana,
Ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar mijn vriend en ik zijn wel al 2 jaar "bezig"
Ik ben alleen nog niet 1 keer zwanger geworden. We gaan het nog 1 keer proberen en dan gaan we naar de huisarts. Daar is het nu wel tijd voor.
Ondertussen hebben bijna al mijn vriendinnen wel een gezonde baby of zijn zwanger. En dat terwijl wij al eerder er mee bezig waren! Die meiden kunnen inderdaad ook over niets anders meer praten. Aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant...
Nou Diana, veel sterkte en ik hoop binnenkort positief nieuws over je te lezen!!

Terug
Bovenaan