heupdysplasie

Afgelopen donderdag hebben we met Elise een heupecho gemaakt om te kijken of ze heupdysplasie had. Ik heb dit zelf gehad, dus vandaar de extra controle. Nu werd ik gister aan het eind van de middag gebeld dat Elise idd. heupdysplasie heeft! (hierbij ontwikkelt de het heupgewricht (de kom) zich niet goed, waardoor de kop heen en weer kan schuiven)
A.s. dinsdag naar de orthopeed, waar ze naar alle waarschijnlijkheid gelijk een spreidbroekje meekrijgt!
Deze zal ze dan 23 van de 24 uur per dag moeten dragen, om zo de groei van de heupkom te bevorderen.. ben erg benieuwd hoe ze het zal vinden!!

Dinsdag horen we meer!!

Liefs Liesbeth
 
a gus! Hoop ook dat Elise het niet al te vervelend vind.

Ik begreep van mijn moeder dat ik t vroeger geen probleem vond en er zelfs mee kon staan en voort bewegen.

Over een kleine 2 weken zullen we met Wessel gaan kijken of ook hij t nodig heeft.
 
Hallo,

Breek even in ben een oktobermama. Heel bekent verhaal. Ons zoontje milan heeft het namelijk ook en die is voor twee weken opgenomen geweest om een tractiebehandeling te ondergaan. Dat houd in dat ze met de beentjes in de lucht liggen en om de dag gespreid worden. Nu heeft hij een gipsbroek gekregen voor 2x 6 weken. de eerste wordt eind maart vervangen en dan krijgt hij een nieuwe voor 6 weken. Daarna nog een spreidbeugel. Ik hoop voor je dat je dat bespaart blijft en dat de beugel al uitkomst bied. Mocht je graag in contact met me komen omdat je vragen hebt of de praktische problemen mag je me gerust mailen op jolandaschepers24@hotmail.com.

Merk zelf dat ik tegen veel praktisch problemen aanloop en er weinig informatie is.

Heel veel sterkte en succes.

Groetjes jolanda
 
Terug
Bovenaan