Hevige buik en rugpijn aanvallen

<p> hallo, </p><p>Even een vraagje.. </p><p>Ik ben nu bijna 5 en half week zwanger. Maar ik heb zulke erge buikpijn en rugpijn aanvallen al vanaf een paar dagen voor Nod. Vooral snachts word ik wakker van de pijn en weet ik niet meer waar ik het zoeken moet van de pijn. Het komt met vlagen maar de pijn is dan zo erg dat ik wel kan huilen van de pijn en niet meer kan liggen zitten of staan. Ook als ik me omdraai in bed komt de pijn al weer opzetten. </p><p>Herkend iemand dit? </p><p>En moet ik me zorgen maken en morgen de verloskundige bellen? Ik ben al bij de huisarts geweest maar die wuift het een beetje weg en zegt dat het geen kwaad kan en dat ik het maar moet aanzien of het goed gaat.(hij geloof me nooit)</p><p>Ik ben nu al dood op van het weinige slaap en de pijn put mijn lichaam uit. </p><p>Groetjes, Marielle </p><p> </p>

Hoi Marielle, wat vervelend! 
Ik had zelf ook rond de 8e week heftige rug- en buikpijn. Dit bleek blaasontsteking te zijn. Ik heb vroeger regelmatig blaasontsteking gehad, maar herkende nu de symptomen niet. Die schijnen heel anders te kunnen zijn tijdens de zwangerschap. 
Misschien even urine wegbrengen naar de huisarts? 
Ik heb begrepen dat zolang je geen bloedverlies hebt, je je geen zorgen hoeft te maken om je kindje. Maar het kan nooit kwaad om voor de zekerheid de vk te bellen. 

Oke, had je constant pijn dan? 
Inderdaad nog niet zo'n gek idee om even wat plas in te leveren!  dan heb ik dat uitgesloten.
Ik wil niet als een zeurder overkomen bij de verloskundige. Vandaar dat ik twijfel en ook omdat het nog zo pril is. Wou wachten tot dat ik 6 weken zwanger ben met bellen..
Maar de pijn is echt hevig..  En ik ben heel wat gewend qua pijn maar dit is extreem! 
Miss toch maar een telefoontje wagen morgen! 
Bedankt voor je antwoord 
Groetjes marielle 

Ik vind het absoluut niet vreemd als je met deze klachten naar de verloskundige belt. En zij zijn ook echt wel wat gewend ;) 
Ik had de eerste dag constante toenemende pijn, begon bovenin mijn buik en ging steeds verder naar beneden. Ook hele erge pijn in mijn rug, ik heb echt liggen trappelen in mijn bed terwijl ik absoluut niet kleinzerig ben. Na één dag veranderde de constante pijn in vlagen van pijn. 
Maargoed, wil natuurlijk niet zeggen dat jij ook blaasontsteking hebt, maar je kunt het allicht laten uitsluiten. Blaasontstekingen worden vaak niet herkent door jezelf tijdens de zwangerschap. 
Je zou misschien ook kunnen denken aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Ik wil je verder niet bang maken hoor, ik denk wel dat het het beste is om even de verloskundige te bellen. Er zijn mensen die zelfs om de kleinste dingetjes al gelijk bellen :) 

Ik heb dit ook rond de 7/8e week gehad, bleek later het groeien van mijn baarmoeder te zijn. ( Ik ben nu 31 weken zwanger ) Een warme kruik of warm bad heeft mij enorm geholpen. Je kunt altijd de verloskundige bellen als je ongerusy bent. Daar zijn ze voor :) 
Succes! 

Ja inderdaad. Ik ben zelf bekend met een Bbz. Vandaar mijn vraag met pijn aan 1 kant. Ook had ik veel pijn in m'n buik omdat er al wat bloed in zat. Heftige pijn komt daar wel bij kijken. Wil je ook noet bang maken hoor maar ik zal het zeker laten checken en je beng zeker geen zeur!

Ik heb het ook rond 10 weken gehad. Eerste instantie dacht ik ‘oh dit is vast normaal’ alles is natuurlijk aan t uitrekken. Maar vervolgens werd het inderdaad ook zo pijnlijk dat ik niets meer kon. Was weekend dus ben maar langs huisartsenpost geweest want wachten ging echt niet. Bleek inderdaad blaasontsteking te zijn, ook omdat ik amper dronk ( misselijkheid ). Wacht er zeker niet te lang mee. En gewoon bellen want je valt echt niemand lastig :)
succes!!

Terug
Bovenaan