Hier gaan we dan, ik vind het doodeng en spannend tegelijk.

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier dus ik ben even aan het rond kijken. Mijn naam is Aîcha ben 28 jaar en ben journaliste. Ik ben zelf net 1 maand gestopt met de pil. Mijn man kan niet wachten tot ik zwanger word. Ik ben 28 en dus vind ik het wel tijd worden voor een kind. Ik heb zelf nog even getwijfeld. Ik wil wel heel graag kinderen, echter las ik op deze site, bij twijfel moet je het gewoon doen, laat het lekker over je heenkomen (letterlijk en figuurlijk hahaha)  Ik vind het eigenlijk aan de ene kant best spannend en tegelijkertijd eerlijk gezegd vreselijk eng. Er zijn zoveel dingen waar ik aan moet denken: vanmiddag foliumzuur halen bij de apotheek en slikken maar. Kan ik nu ook al ben ik nog nietzwanger wel een wijntje drinken of niet etc. Wat zijn jullie ervaringen?

Oh ja even een aanvulling. Ik volg dit forum ook al een tijdje, meer in de zin van even hier en daar kijken. Leuk om te lezen hoe er hier ervaringen worden uitgewisseld en hoe er word meegeleefd met elkander. Ik hoop dat ik er wat van kan opsteken.

Hoi Aîcha, welkom op het forum.
Je bent niet de enige die het spannend en eng vind om moeder te worden hoor. Kan me trouwens niet voorstellen dat iemand het niet een beetje eng vind.
Wij zijn nu bezig voor de tweede en ik vind het eigenlijk alleen maar  spannender worden. Onze dochter is zo lief en gezond, de tweede kan alleen maar tegenvallen denk ik soms.
Ik zou trouwens lekker je wijntje blijven drinken hoor. Wie weet duurt het even voor je zwanger bent.....
Succes en veel plezier met zwanger worden.

Groetjes TeHa

Hoi Aicha,
Ook ik vind het eng en soms zelfs een beetje benauwend. Vooral als ik erover na denk wat voor verantwoordelijkheden het met zich mee brengt. Nooit meer iets onbezonnen kunnen doen. Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft, het is ook niet niets zo'n klein mensje wat van jou afhankelijk is.
Maar dat weegt allemaal niet op tegen het moois dat je er voor terug krijgt (zegt men)
O ja, als ik jou was zou ik lekker een wijntje drinken zolang je nog niet zwanger bent. Straks mag het een hele tijd niet dus nu nog even lekker van genieten.
Succes met zwanger worden.
Groetjes Rene

hoi

Ik ben Ronda en ik wens jullie heel veel succes met zwanger worden.
En genoeg klussen he en heel veel plezier

gr ronda

Hoi,

Leuk zeg iemand die ook nog niet zo lang op de site komt. Ik ben sinds een paar dagen op de site en heb er nu al veel van geleerd.

Het is zeker spannend om de stap te maken dat vind ik ook. Soms vraag je je af of je zelf wel voor een klein nieuw mensje kunt zorgen. Je moet dan toch wel echt volwassen worden en bent niet meer alleen voor jezelf verantwoordelijk. Maar als ik dan mijn vriendin zie met haar kleintje van een maand of zes weet ik dat dat is wat ik zelf ook graag wil.

Veel succes en hopenlijk lukt het snel om zwanger te worden. Gewoon niet al te veel aan denken en veel plezier hebben samen.

Groetjes Ilona.

Hoi Aïsha,

Ook ik ben net begonnen. Dit ronde 1 voor ons tweede kindje.

Wat betreft jou vraag over een wijntje drinken. De eerste keer duurde 9
maanden voordat ik zwanger was. In de periode dat ik zwanger raakte en
het niet wist heb ik ook gewoon een wijntje genomen. Natuurlijk voelde
ik mij ontzettend schuldig toen ik er achter kwam dat ik zwanger was,
maar de verloskundige stelde mij gerust met de mededeling dat de eerste
6 weken niet schadelijk zijn. Hierna natuurlijk oppassen, maar dan weer
je als het goed is dat je al zwanger bent. Wij hebben een gezonde zoon
van 3.

Veel succes met zwanger worden en neem met een gerust hart een wijntje!

Groetjes Marje (33).

Goed, dan wil ik bij deze even een toost uitbrengen.

*Dat iedereen maar snel zwanger mag worden*

Proost!

Terug
Bovenaan