Hij eet gewoon niet!!

Hallo allemaal,
Ik weet het niet meer...mijn zoontje van ruim 2 jaar vertikt het gewoon om s' avonds zijn prakje te eten! Hij eet wel gewoon zijn boterhammen op. Fruit wil meneer ook niet!
En hij eet 2x in de week bij mij moeder, en daar eet hij nog net zijn bord er niet bij op!
Mijn moeder zegt..die jongen eet als een bouvwvakker....Ja..maar waarom dan thuis niet???? Wat kan ik doen om het weer aan het eten te krijgen??
 
Hoi hoi



Vervelend zeg dat hij niet wil eten 's avonds.

Bij ons hielp het om het eten niet te prakken. Anne eet liever apart
een hap groente, aardappels en vlees. En saus wil ooknog wel eens
helpen.



Succes ermee.



Groetjes Ria

 
Hoi,

Mijn dochtertje van 2 jaar heeft 5 dagen amper gegeten. De fles pap van''s morgens was zo op. De boterham ging vaak niet tot maar een kwart op.........het avondeten was helemaal een ramp en at ze niks.
Fruit wilde ze ook nie en ze at ook maar een paar stukjes van een koekje. Drinken deed ze wel heel goed moet ik zeggen.
Eindelijk sinds vanaaf heeft ze een heel bord aard/groente leeg gegeten en zelfs een toetje wat ze ook weigerde.
Maar ik moet zeggen dat ze nooit een grote eter is geweest en regelmatig 3 á 4 avonden haar avondeten overslaat. Soms weet ik niet wat ik er mee moet, maar ja het is niet anders denk ik dan maar. Zelfs de twee dagen dat ze bij mijn ouders is eet ze net als thuis slecht.
Ze is eigenlijk niet vaak ziek en is vrolijk en ondeugend, dus het zal wel bij haar horen. IK maak me er maar niet meer druk om, als ze maar genoeg drinkt.

Groetjes van Mieke

Oja ze weegt 11 kilo


 
Je kindje gaat met jou een strijd aan en die wint hij want jij maakt je er druk om. Mijn kinderen eten bij opa en oma ook altijd beter dan thuis, het gras bij de buren.......

Maar ja, ik zou als ik jou was er niet meer op reageren. Wil je niet eten?, dan niet, daag, ga maar spelen. Zo gaat dat hier ook en ze zeuren ook nooit om iets anders daarna want ze weten dat ze dat ook niet krijgen. Het is warm eten of niks.

Maar het is wel lastig want dan heeft hij later honger natuurlijk. Bij onze jongste (2) geven we dan wel eens een papfles voor het naar bed gaan maar dat ziet hij dan niet meer in combinatie met het niet eten.
Succes
 
o wat herken ik dit...
Onze zoon van 26 maanden is ook zo'n slechte eter! 's morgens eet hij (vaak met moeite) 1 boterham met een bekertje melk.
Tussendoor het fruit gaat er goed in. Zijn lunch van 2 boterhammen gaan wisselend. De ene keer eet hij dit goed op, de andere keer eet hij helemaal niks.
Na zijn slaap eet hij weer een stuk fruit en heel soms een koekje of krentjes.
En dan het avond eten.... Elke keer geven we hem een bordje met eten... En dat bordje gaat meestal weer vol richting de keuken. Soms eet hij het vlees op, maar de rest zeer zeker niet. En als we friet of pannenkoeken eten......... dan likt hij zijn vingers er bij af.
Wij hebben wel als stelregel... niet eten... geen toetje....
Dat vindt hij echt vreselijk! hij is dol op toetjes. Het is dan dus echt drama als wij aan ons toetje beginnen, maar we houden vol!!!!!
mama peet
 
Het is net alsof je het over mijn dochtertje hebt. Ze is nu net 17 maanden, maar sinds ongeveer een maand nu eet ze haar warme eten niet op. Het maakt niet uit of ik een potje neem of zelf iets klaar maak. Ze begint al "nee" te roepen zodra ik met eten aan kom. Het toetje gaat weer wel goed. Ik heb in verschillende bladen gelezen dat je wel een toetje moet geven, omdat een toetje onderdeel van het eten uitmaakt en geen beloning is voor goed eten. Dus dat doe ik dan maar, krijgt ze tenminste nog iets binnen.
Het brood tussen de middag gaat altijd schoon op. 's Morgen en voor het naar bed gaan 's avonds krijgt ze nog een fles en die gaan ook altijd op.

Fruit eet ze meestal ook niet. Geen stukjes, niet gepureerd en al helemaal niet uit een potje. Meestal geef ik het dan 's avonds gemengd met yoghurt als toetje, zodat ze het op die manier binnen krijgt.

Het valt me wel op dat ze vaker eet als ze het zelf mag doen. Lukt ook nog lang niet altijd, maar voeden gaat al helemaal niet meer. Wellicht kun je dat nog proberen. Ze kijkt dan heel trots met haar hele gezicht er onder. Maar dat maakt me niets uit. Ze eet tenminste.

Ik voel echt met je mee: om radeloos van te worden. Het helpt overigens niet om je kwaad te maken. Dan wordt het eten alleen nog maar meer een strijd en dat winnen de kleintjes altijd.

Succes !!


 
Oooh zo herkenbaar dit. Ons zoontje van 20 maanden heeft net ook weer een fase van niet eten achter de rug. Ik heb zelfs naar het cb gebeld om te kijken wat we het beste konden doen. Advies daar is zo min mogelijk aandacht aanbesteden en er op vertrouwen dat ze zichzelf echt niet uithongeren. Met veel moeite hebben we dat geprobeerd en wat blijkt sinds een week eet meneer  weer! Ik zou bijna willen zeggen "vreet" weer. Hoe minder moeilijk wij doen des te makkelijker gaat hij aan tafel en eet. Het blijven wonderlijke mensjes die ukken.
 
Terug
Bovenaan