Hij heeft te snel honger en huilt weer veel! Advies??

Hallo!!
Ik moet even wat kwijt. pffff ik ben echt helemaal gesloopt.
Mijn zoontje luuk is nu 3 maanden en een week oud, hij heeft sinds nu 1,5 week nutrilon pepti en die ging de eerste week best goed, hij sliep ineens door en ik heb hem (na de prikjes) niet meer ingebakerd en dit ging ook erg goed. Maar nu de laatste dagen is hij ineens weer veel onrustiger, overdag weer veel huilen en veel te snel weer willen eten (ik red met moeite de 3,5 uur) en nu heeft hij ook ineens snacht weer heel erg honger!! maar ook echt honger, ik heb wel vaker een speen enz gegeven en bij hem gebleven en dan sliep hij zo weer verder, maar de laatste nachten heeft hij echt honger. dit komt er dus op neer dat hij 6 flessen wil van 200 cc, dat is dus veel te veel. Hij heeft ook reflux dus ik verdik de flessen al met ruim 4 scheppen nutriton. Dus meer verdikken kan denk ik dan niet. maar ik weet het niet meer, hij huilt ook weer zooo na de voeding echt van die pijnlijke gillen, dit vind ik zooo zielig om te zien. Vannacht weer van 04.00-06.00 bij hem op zijn kamer gezeten. toch proberen weer in slaap te krijgen, en uiteindelijk toch maar de fles. Heeft iemand nog een tip wat ik nog meer kan doen. Hij komt dan vanavond ( als hij dat al red ) op een laatste voeding van 09.00 dat is veel te vroeg want dan denk ik dat hij vannacht dus weer wakker word. Wat moet ik hier nu mee, hij heeft 3 maand lang veel gehuild enz, en ik dacht echt dat de voeding hielp, maar nu weet ik het niet meer. Ik weet dat je die voeding de kans moet geven zijn werk te doen, maar zo lukt dat niet echt. Ik moet het nu nog 5 weken geven en dan heb ik weer een afspraak bij de kinderarts. vind dit wel echt moeilijk hoor.
groetjes

Hey meid,

De beste tip die ik kan verzinnen: Bel die arts of je HA of iemand van  het CB  die er verstand van zou moeten hebben!
Jou gevoel zegt dat het niet goed is, dus IS het ook niet goed!
Vooral omdat je aangeeft dat het eerst wel even goed ging maar nu weer bergafwaarts, zou ik niet nog 5 weken wachten met actie. OK je moet het even de tijd geven maar dan moet er wel iets van een stijgende lijn inzitten en niet pieken en dalen hoor!

Ik heb echt géén verstand van KMA of aanverwanten, die van ons spuugde alleen veel maar van die Nutriton kreeg hij wel hele dunne luiers of zat verstopt als ik teveel gebruikte..zou het kunnen dat Luuk ook last heeft van de Nutriton of dat hij zoveel wil drinken om de reflux niet te voelen? Dat hoor je ook regelmatig namelijk...
Ik zou bellen hoor! Beter een keer te vaak dan te weinig gebeld. Dan moet je namelijk je verontschuldigen tegenover je kindje ipv een volwassene, das véél erger!

Sterkte ermee!

Groetjes Saskia

P.S. Ik zou hem wel weer even inbakeren, toch even dat gevoel van veiligheid teruggeven. Voor hem is dit nu ook allemaal ellende natuurlijk. Misschien verlicht dat al wat...

Hoi hoi, je mag hem wel verder verdikken met de nutriton op het pak staat   2 tot 4 schepjes per 100 cc. of je er wijs aan doet weet ik niet want ik weet niet hoe zijn ontlasting gaat

Groetjes Michelle

Ik zou als ik jou was echt even bellen met het CB of de HA zals sas al zei. Elin begint ook meer te drinken van de nutrilon pepti, vanochtend kwam ze na een uur alweer en dronk ze haar fles helemaal leeg. En vannacht kwam ze ook om 3.00 ipv 5/6.00. Ze krijgt nu ook standaard 1 fles meer dan voorgeschreven helaas... (6x120 is dus 7x120 geworden). Als dit hier doorzet het weekend bel ik maandag zelf ook.. Geen idee wat het is, misschien te licht verteerbaar of iets?? Apart dat we dit allebei hebben op de Pepti voeding...

Als die kleintjes met Pepti het goed doen, en dan na een week weer terugzakken naar huilen huilen en nog eens huilen, kan het ook een lactose intollerantie  zijn. Komt niet heel vaak voor, dus ik zou die optie wel zelf ter sprake brengen bij de HA of CB.
Ik weet dat Nutrilon hier speciale voeding voor heeft, die heet Soya geloof ik.

Ben je al eens bij de osteopaat geweest? Dat hielp bij onze meid goed. Ze had veel moeite met haar ontlasting, en ook veel huilen en begon ineens te spugen. Nadat we bij de osteopaat waren geweest, werd het veeeel minder.

xxx
Mama van Navara

Hoi!

Vervelend zeg! Kan je inderdaad radeloos van worden. Ik heb al op je eerdere "topic" gereageerd van de pepti, maar zag deze nog een keertje staan...

Pepti is inderdaad licht-verteerbaar, heeft veel voordelen, maar een nadeel kan zijn dat als je een hongerwolfje in huis hebt  je het er niet mee redt. Je zou idd kunnen indikken met Nutriton, maar kijk idd even wat zijn ontlasting doet. Pap is het nog te vroeg voor, zeker als hij kma blijkt te hebben, dan kan je er beter nog ffies mee wachten.
Bel 'gewoon' de kinderarts, 5 weken is nog veel te lang om te wachten! De mijne vond het helemaal niet erg toen ik ook (b-tje radeloos haha!) opbelde, dat ik het niet meer wist. Het cb had ik destijds helaas niets aan, maar gewoon bellen!

Suc6 he,

Groetjes Kirsten

quote: Mama van Navara reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2009 16:37:29'));

Als die kleintjes met Pepti het goed doen, en dan na een week weer terugzakken naar huilen huilen en nog eens huilen, kan het ook een lactose intollerantie  zijn. Komt niet heel vaak voor, dus ik zou die optie wel zelf ter sprake brengen bij de HA of CB.
Ik weet dat Nutrilon hier speciale voeding voor heeft, die heet Soya geloof ik.

Ben je al eens bij de osteopaat geweest? Dat hielp bij onze meid goed. Ze had veel moeite met haar ontlasting, en ook veel huilen en begon ineens te spugen. Nadat we bij de osteopaat waren geweest, werd het veeeel minder.

xxx
Mama van Navara

Nutrilon Soja is niet geschikt voor kinderen met een (vermoeden van) KEA. De eiwitten van soja lijken erg op die van koe en de kans op een kruisallergie is vrij groot.
Lactose-intolerantie onder de 3 jaar is extreem zeldzaam.

In elk geval zou ik snel contact opnemen met de huisarts!

Terug
Bovenaan