Hij heeft te snel honger en huilt weer veel! Advies??

quote: kiki1810 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-02-2009 19:37:04'));

Hoi!

Vervelend zeg! Kan je inderdaad radeloos van worden. Ik heb al op je eerdere "topic" gereageerd van de pepti, maar zag deze nog een keertje staan...

Pepti is inderdaad licht-verteerbaar, heeft veel voordelen, maar een nadeel kan zijn dat als je een hongerwolfje in huis hebt  je het er niet mee redt. Je zou idd kunnen indikken met Nutriton, maar kijk idd even wat zijn ontlasting doet. Pap is het nog te vroeg voor, zeker als hij kma blijkt te hebben, dan kan je er beter nog ffies mee wachten.
Bel 'gewoon' de kinderarts, 5 weken is nog veel te lang om te wachten! De mijne vond het helemaal niet erg toen ik ook (b-tje radeloos haha!) opbelde, dat ik het niet meer wist. Het cb had ik destijds helaas niets aan, maar gewoon bellen!

Suc6 he,

Groetjes Kirsten

Klopt, en het kan ook heel goed zijn dat je kind nu met een inhaalslag bezig is omdat ie zich met Pepti een stuk beter voelt!
Voor het spugen kan wat meer indikken inderdaad helpen en wat vaker een kleinere fles aanbieden.
In elk geval wel naar de arts terug gaan, zo snel mogelijk om te kijken of er iets aan de voeding gedaan moet worden (bijv. Neocate of Nutramigen) en of de medicatie bijgesteld moet worden.

Hoi miepdoos,

Ik zag dat jouw kindje ook last heeft van reflux. Bij kindjes met een reflux wordt vaak onterecht gezegd dat de hongerige babies zijn. Als de slokdarm van het kindje pijn doet door de reflux willen kinderen blijven drinken, omdat dat de pijn verzacht. Als ze weer stoppen met drinken komt het weer omhoog en krijgen ze weer pijn. Dat was bij mijn dochtertje ook het geval. Zij heeft toen medicatie gekregen voor reflux. Ook hebben we het bedje/box etc schuin gezet. Maar dat zal je allemaal al wel hebben gedaan.

Ik weet natuurlijk niet of dit bij jouw kindje ook het geval is, maar in ieder geval wel iets om in je  gedachten te houden.

succes

bedankt voor de reacties, hij heeft nu 5 flessen in 24 uur van 165. Heel apart toch.
Ik voed weer volledig op verzoek en dan heeft hij soms om 18.00 uur de laatste fles en word om 05.00 uur pas wakker. Dan is hij er pas weer aan toe dus ik maak hem ook niet wakker voor de late fles.
Hij heeft inderdaad al sinds week 5 medicatie en alles staat al schuin. Ze lijken inderdaad altijd huilerig.
Hieronder nog even een vraagje.

Hallo ik heb een vraagje.
mijn zoontje heeft nu nutrilon pepti voor koemelkallergie, de eerste week ging dit erg goed en hij sliep ook ineens door was veel rustiger. ik heb de bakerdoeken weggehaald en de slaapzak tevoorschijn gehaald. De 2e week is het ineens weer krijssen erg veel. Nu 2 weken later krijgt hij ook weer soort exceem en vlekken in zijn gezicht en heeft mega krampen elke keer. hij is nu 14 weken,maar denk dus dat er nog iets in die voeding zit waar hij niet tegen kan. wat denken jullie? hij had al 10 weken waterige ontlasting en die is nu wel sinds een paar dagen weer normaal.

graag advies!!
de kinderarts heeft een tijdje terug al voorgesteld een onderzoek te doen ook ivm zijn reflux. weten jullie ook welke verschillende onderzoeken er zijn en wat ze daarmee allemaal kunnen zien.
en zouden jullie bellen voor een eerdere afspraak? ik heb pas over 5 weken een afspraak staan.

alvast bedankt

Terug
Bovenaan