hij is 2 jr. en gebroken nachten en vroeg wakker..HELP!!!

Mijn zoontje van 2 jr. heeft nu sinds een week of 4 iets nieuws uitgevonden.
Hij wordt stipt om 3 uur wakker en begint te huilen en schreeuwn alsof er brand uit breekt.
Vervolgens als je hem weer neer legt slaapt hij maar tot uiterlijk half 7.

Dit betekend dus voor mij dat ik zeker niet meer aan mijn slaap kom en dat is erg vermoeiend helemaal omdat ik nu ook 12 wk zwanger ben van onze 2e telg.

Hij heeft in nov jl. een eigen bedje gekregen en wij dachten dat hij daar misschien nog te bang voor was omdat hij dus deze nachten kreeg.
Nu hebben wij hem weer in zijn ledikant gelegd en de ellende blijft.
Ook hebben wij een nachtlampje voor hem die hebben we al aan en uit gehad en dat helpt ook niet.

Ik ben ten einde raad, we hebben al heeeeeeeel veeeeeeeel dingen geprobeerd zodat hij in ieder geval de nacht door slaapt maar niets schijnt te helpen.

Wie heeft mega tips voor mij, heeft dit zelfde meegemaakt of maakt het mee en weet hoe je dit wat kan oplossen.

Ik vind het niet erg om om half 7 mijn bed uit te moeten maar dan moet ik zeker de nacht gewoon hebben kunnen door slapen!!!!!!
IK BEN ZOOOOO MOE!!!!

groetje Marijke
 
Hoi,
Precies onder jouw hulpkreet staat die van mij (autostoel), maar misschien kan ik jou hier verder helpen.

Onze zoon van 2  begon een paar weken geleden  ook heel vroeg. Varierend van 5 uur tot half 7. Onderling hadden we al de afspraaken  dat voor ons de grens  ligt op ongeveer 7 uur, anders houden we het zelf niet vol. Wij zijn aanvankelijk steeds naar hem toegegaan, gerust gesteld en uiteindelijk toch maar in ons bed genomen, hij was zo zielig. Maar daar ben ik helemaal geen voorstander van.  Het is wel precies wat hij wil (die kop!), maar slapen gebeurt dan dus zeker niet. Onze nieuwste aanpak is moeilijk, maar werkte na een paar dagen wel: wij gaan erheen met een fles warme melk, laten hem  absoluut in zijn eigen bed,  zeggen vriendelijk maar niet te lief (dus heel duidelijk) dat iedereen nog slaapt (namen opnoemen van zussen/papa/mama/opa/oma...). En dat hij ook moet slapen en dus nog niet uit zijn bed mag. Vervolgens heel duidelijk afscheid nemen, kusje,  en deur dicht. Een enorm geschreeuw was  zijn eerste reactie, en dat heeft hij  zonder overdrijven  1 1/2 uur volgehouden, van 5 u tot half 7. Ik deed oordoppen in, mijn man trok alle kussens over  zijn hoofd en het  was vreselijk. Maar tegen half zeven sliepen we allemaal weer, en schrok ons hele gezin  om acht uur wakker... iedereen zich verslapen omdat de natuurlijke wekker (zoonlief) niet af was gegaan rond zevenen! Was even haasten en vervelend, maar ja.  De volgende ochtenden werden de schreeuwpartijen steeds korter en na een week waren ze voorbij en zat hij weer in zijn oude ritme van half 7/zeven uur wakker worden.

Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Achteraf denk ik dat ik die fles melk er niet eens bij had hoeven doen, maar dan deed ik voor mijn eigen gevoel ook nog iets aardigs! Er zullen misschien  mensen zijn die mij te streng/te hard vinden omdat ik hem laat huilen. Maar dat doe ik pas als ik zeker weet dat er niks aan de hand is, dus bij ziekte  doe ik dit niet! Ben zelf  ook zwanger en heb mijn nachtrust hard nodig (wie niet?!). Succes ermee.
 
Hoe lang slaapt hij 's middags? Misschien kun je eens proberen om hem 1 keer wakker te houden overdag zodat hij een goede nacht draait. Misschien gaat dan de volgende nacht gewoon beter? Of gewoon korter laten slapen overdag. Mijn zoon is ruim 2,5 en slaapt bij de oppas nog twee uur (ze maakt hem wakker), thuis in het weekend helemaal niet. Dan ligt hij half 7 of 7 en slaapt 12 uur lang. Hij kan duidelijk zonder slaapje, maar ik gun de oppas ook een pauze en daarom slaapt hij daar nog wel.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
 
Groetjes...
 
Onze dochter is nu 2 jr+3mnd en kreeg een paar weken terug de gewoonte om wakker te worden als wij naar bed gingen en dan rustig een uur te huilen/schreeuwen. Ik ben ook zo'n strenge moeder die als er verder niets aan de hand is haar gewoon laat huilen. En dit hield ze dus rustig een uur vol. Ook was ze regelmatig om 6-7 uur wakker, of lag 's avonds nog tot 9 uur te kletsen.  
Wij zijn begonnen met het middagslaapje af te bouwen. Ze slaapt nu nog 3-4 middagen in de week, max 1,5 uur en het gaat nu heel goed. Soms is ze nog wel vroeg wakker, als het na half   7 is doe ik haar lampje aan en geef haar een boekje.
 
Hoi iedereen,

Alvast bedankt voor jullie verhalen.

Mijn zoontje slaapt smiddags hooguit nog een uurtje ( bij de oppas ook 2 ) en soms slaapt hij helemaal niet.
In het weekend slaapt hij smiddags ook niet omdat we vaak weg gaan of omdat het gewoon gezellig is met z'n 3tjes.
Alles bij elkaar slaapt hij de laatste weken hooguit 7 uurtjes en je kan mij niet wijsmaken dat het genoeg is hahaha.
Hij zit soms ook zo te gapen en te vertellen dat hij wil slapen, dan leggen we hem in bed en dan slaapt hij niet.

Het is echt vermoeiend aan het worden en mijn geduld raakt langzaam op.
Hij is sochtends springlevend en ik zit half te slapen op de bank.
Vanacht kwam hij ook weer, we hebben hem gewoon weer terug gelegd.
Toen om half 6 was hij weer wakker toen een schone broek gegeven en weer in bed gelegd.
Iedere keer als ik hem hoorde riep ik dat hij moest gaan slapen en zo heb ik tot half 7 kunnen rekken.

Ik hoop dat dit gewoon een fase is en dat het echt een keertje stopt.
Nogmaals bedankt voor jullie verhalen, ben stiekem blij dat ik niet de enige ben met het probleem hahaha!

gr Marijke
 
hallo

Onze dochter was 2 en een half toen ze de kuren kreeg om om 6 uur al wakker te worden.Ze lag al net voor haar 2e op een groot bed omdat ze al snel ondekte dat ze uit haar ledikant kon klimmen.In het begin ging dat goed sliep tot half 8 / 8 uur maar dat ging langzaam steeds vroeger worden tot op een gegeven moment dus dat ze om 6 uur al kwam.
heb dit lang volgehouden met terug leggen maar ging nooit echt goed.
Ik heb toen wat verzonnen waar in mijn familiekring nog steeds raar van opkijkt.
Het stickertjes tijd.Kinderen kunnen nog geen klok kijken om te zien hoelaat het is maar daar heb ik wat op verzonnen.Zei heeft een klok van winnie de pooh op haar kamertje naast haar bed hangen.Kleine kinderen leren snel  
Ik hen de klok op 8 uur gezet en dan een sticker geplakt op het glas aan de uit eindes van de wijzers als ze nu naar bed gaat zeg ik tot morgen en niet eerder dan het stickertjes tijd
ze zegt dan ja is goed
Door de weeks moet ik haar eerder wakker maken voor psz en de oppas te gaan maar in het weekend blijf ze op haar kamertje ze is wel eerder wakker om te plassen maar gaat dan terug.De ene keer gaat ze weer slapen maar meestal zit ze dan rustig te spelen en kunnen wij ff bij komen
soms komt ze wel wat eerder maar is dan maar een kwartier of zo dat vinden we niet zo erg dan al om 6 uur smorgens
bij ons slapen we dus tot het STICKERTJES tijd

groetjes   evelien
 
hallo,

ik ken dit ook maar al te goed.
ik heb nu nog een kleine van bijna 4 weken. die ook nog nachtvoeding heeft.
mijn nacht bestaat ongeveer uit 4 uurtjes. erg kort dus.

mijn oudste is bijna twee. en word ook steeds vroeger wakker.

gisteren was iemand op bezoek, die werkt zelf in het ziekenhuis met kleine kinderen.
zei vertelde dat dit een fase is. ze hebben geen tijd besef. haar tip was ook om de ilse gewoon terug in bed te leggen en zegen dat het nog te vroeg is en dat iedereen slaapt.
straks is het zomer en is het eerder ligt, dan is de kans dat ze nog vroeger wakker worden.

vandaag lukte mij het niet, was net met de kleine bezig voor een flesje. en mijn man was op weg naar het werk.

ik merkte wel dat ilse nog moe was, ze lag net nog een half uurtje op de bank.

groetjes henny
 
Gelukkig!!! Ik kwam op dit forum even kijken of iemand hetzelfde probleem heeft als ik.   Mijn dochtertje van 2 jaar en 4 maanden gaat 's avonds om half 8 naar bed en is om 6 uur (als we geluk hebben half 7) klaarwakker. Maar nog erger... ze slaapt 's middags ook niet meer. Ze wil echt niet meer. Ze slaapt misschien nog twee dagen in de week een uurtje. Ze is er niet vervelend van ofzo. Helemaal niet zelfs, maar is 11 uurtjes (maximaal) per dag wel genoeg voor een kind van 2? En dan inderdaad ook nog onze eigen nachtrust. We staan nu in het weekend allebei een dag met haar op en de ander mag uitslapen. Ook ga ik stiekem in het weekend nog wel eens 's middags naar bed. We zijn inderdaad ook bezig voor een tweede en als ik er aan denk hoe moe ik was van de eerste zie ik daar toch echt wel tegenop... Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben met een vroege vogel....
 
Terug
Bovenaan