hij is 2 jr. en gebroken nachten en vroeg wakker..HELP!!!

Nog even over de tip van het terugleggen en zeggen dat iedereen slaapt. Dat werkt bij mijn dochtertje echt niet (al geprobeerd en ook echt volgehouden). Net nog bijvoorbeeld heb ik haar bij mij in bed gepakt om 10 voor 6 en dan zeg ik dat ze nog moet slapen, maar ik hoor gewoon aan haar geklets dat ze echt klaarwakker is... Ze is dan ook echt niet meer moe!!! Het opstaan gaat ook wel (als je eenmaal op bent), maar is dit niet te weinig slaap???
 
hoi,

mijn zoontje is nu 3,5 en toen ik je verhaal las dacht ik gelijk ooh ja dat had hij ook...ik was het alweer bijna vergeten.
Maar ik heb het 2 maanden vol gehouden om elke dag om 6 uur beneden met hem te zitten omdat hij eruit wou. alles geprobeerd. Toen was ik het zo spuugzat en ik was doodmoe. Heb bij mijn buren aangebeld en uitgelegd dat ik hem laat huilen dat ze niet iets raars denken. Had voor mezelf de grens gesteld pas om 7 uur ga ik eruit en niet eerder. Nou ik heb een week drama gehad huilen krijsen, maar na een week was het over en werd hij pas om 7/8 uur wakker. En nog steeds slaapt ie nu prima. Hoe hard het ook klinkt laten huilen..en het gaat voorbij. Zo zie je maar weer ik was het alweer bijna vergeten,
nou succes ermee
groetjes
sandra
 
Hoi,

Ik heb het zelfde gehad met mijn zoontje (2,5 jr). Wij lieten hem 's nachts niet huilen maar gingen gewoon naar hem toe om een aai over zijn bol te geven en te vertellen dat hij gewoon lekker moet gaan slapen. We hebben wel het beloningssysteem toegepast als hij een hele nacht doorsliep /stil was. Hij moet van ons in bed (hoogslaper) blijven tot zijn nachtlampje vanzelf om 7.30 uur (tijdschakelaar) uit gaat en dan mag hij ons wakker maken. En als hij lekker heeft doorgeslapen of rustig heeft gespeeld met zijn eigen zaklampje dan kreeg hij een muursticker van Cars die hij zelf boven zijn bed op de muur mocht plakken.
En het werkte....hij was zo trots op zijn stickers (Hij bekeek ze iedere keer met zijn zaklampje)  dat de nachten steeds beter gingen...
Nou ik hoop dat je er misschien wat aan hebt.
Succes verder!
An
 
Hoi,

Ik ben erg blij om te melden dat alle ellende voorbij is!!!!!!
Sinds een weekje slaapt hij gewoon weer door snachts en wordt pas om 8 uur weer wakker.
Ik kan weer uitgerust wakker worden en de stress is al heel wat minder.

We hebben hem gewoon steeds weer in bed gelegd en als hij sochtends om half 6 weer begon riepen wij alleen dat hij weer moest gaan slapen.
We gingen ook niet meer naar hem toe en nu slaapt hij door!

Moet wel zeggen alle tips die binnen zijn gekomen erg leuk en handig zijn.
Als het bij die van ons zou helpen dan deden wij het ook maar het is een echte eigenwijze jongen haha!

Nooit gedacht dat je je rust zo hard nodig zou hebben!

gr Marijke
 
Hoi,

Wij hebben net een leuke wekker gekocht KID SLEEP. Het is een wekker met 2 plaatjes. De ene is een konijntje dat slaapt en het andere plaatje is een konijntje dat lekker aan het wandelen is en dus wakker is. Je kunt de tijd instellen waarop het konijntje wakker wordt. Het lampje onder het andere plaatje gaat dan aan. We hebben het nog niet geprobeerd maar kijk maar eens op www.baby-s.nl.

Groeten Natasja
 
Hoi,

Nou hier hetzelfde verhaal.

Mijn zoontje van 2 jaar en 2 maanden slaapt sinds kort alleen nog maar 's avonds (dus geen middagslaapje meer). Dit omdat hij 's avonds pas om 23.00 uur in slaap viel en nu is dat tussen 19.00 en 20.00 uur. Wel wordt hij nu rond 6 uur / half 7 al wakker. Terwijl hij eerst lekker tot 7 uur / 8 uur doorsliep.

En sinds een week wordt hij nu 's nachts ook wakker alsof hij gedroomd heeft, maar ik begreep dat dat nu rond deze periode erbij hoort.

Hij slaapt dus op zich heel weinig als ik het vergelijk met andere kindjes die nog een middagslaapje hebben. Dus ik ben dan net zo verbaasd dat hij 's ochtends zo vroeg wakker is.

Ik wacht het gewoon af. Misschien verandert het nog de komende maanden.

Groetjes,
Rosanne
 
Terug
Bovenaan