hij is al vaak geweest maar.... wat is het eetpatroon van jullie kids bij 17 mnd?

Hallo

Yannick is nu 16 maanden en zijn 'eetschema' ziet er als volgt uit:

7.30 uur: 200 ml melk met 7 eetlepels bambix
10.00 uur: fruithapje (olvarit), koekje/cracker met 150 ml diksap
12.00 uur: 2 plakken volkorenbrood met boter en leverpastei/chocopasta/appelstroop,        
                            160 ml warme melk in een fles
12.30 uur - 15.00 uur slapen
15.15 uur: 150 ml diksap, ligahap/rozijntjes/koekje
17.45 uur: 2-3 aardappeltjes, 2 eetlepels groente, stukje vlees er door heen gepureerd,
                            danoontje
Soms krijgt hij nog een fles warme melk als hij niet kan slapen.

Ik moet eerlijk zeggen: wij hebben een veelvraat in huis hoor. Hij lust en eet alles. Soms eet hij wel meer als mij, maar ja, beter dat dan dat ie niks wil eten.
Waar zal ie alles toch laten. Hihi.

Veel succes, misschien kan je er wat mee.

Groetjes Andrea

Daniel is 16 maanden en eet/drinkt het volgende:

8.00 boterham en milk&fruit
9.45 bakje fruit of een appel met beker drinken
11.30 boterham en milk&fruit
12.00 tot +/- 14.00 slapen(hij slaapt 1,5 tot 2,5 uur)
na slaapje beker drinken en kleinigheidje(biscuitje, rozijntjes o.i.d.)
16.00 drinken en plak ontbijtkoek, liga milkbreak of stuk fruit
18.00 warme hap, toetje en wat drinken
19.30 in bad en daarna naar bed
Vaak wordt hij 's nacht of 'smorgens rond uur of 6 wakker en dan krijgt hij nog een klein flesje drinken.

Groetjes, Yvette

Hoi Jessica,

Het merk weet ik niet zo(ik denk van friesche vlag of campina), maar het is de naam van het produkt. Het is melk met vruchtensap erdoor heen en het is er in 3 smaken(aardbei/kers, sinaasappel en mango). Is lekker spul!

Groetjes, Yvette

hoi allemaal,

Charlotte is nu bijna 18 maand en haar schema is als volgt:

+/- 07.00 wakker, even brabbelen, dan aankleden en naar beneden
7.30 papfles 220cc (incl. schepjes melk en pap)
09.00 uur fruit potje. ze wil geen vers fruit of alleen maar als smoothy gepureerd en
drinkbeker roosvicee 150cc waar ze de hele dag overdoet en het vaak niet eens helemaal opdrinkt ...

10.00 uur als wij koffie drinken wil madam altijd hapjes van ons koekje boven op haar rozijntjes of nijntjekoekje.. en koffie van het lepeltje

11.30 boterham 1 tot 1.5 en een flesje melk 140cc (incl. schepjes)
na de boterham slaapje tot 13.30 / 14.00 uur

Als ze wakker word een slokje

tegen 15.00 uur rozijntjes + slokjes drinken
17.00 uur warm eten meestal met de pot mee, de ene keer wat beter dan de andere keer, daarna 3 volle eetlepels appelmoes en toetje

nog wat slokjes uit de drinkbeker en tegen 19.00 uur naar boven, tandenpoetsen, etc. en slapen.

Valt me op dat sommige van jullie "laat" eten. Als het hier al eens 17.15 uur wordt is ze al bijna te moe om te eten en zit ze meer te knoeien dan te happen. Behalve dan de appelmoes en toetje, dat gaat er altijd wel in. Hebben jullie daar geen last van????????????

groetjes
Maple

Eten hier eigenlijk standaard rond 18.00 uur en dat houdt ze prima vol. Maar goed komt vaak ook pas rond 16.00 uur haar bed uit....
Maar ze drinkt wel erg weinig of niet?? Nog geen 500 cc dan toch??

mijn dochter is nu 18 maanden en haar eetpatroon is als volgt

7:30 bord pap met sap  half tien naar bed dan is ze weer moe tot half elf
12:00 1/2 boterhammen met sap  en dan gaat ze om twee uur weer naar bed toe tot drie uur dan krijgt ze een fruithapje met sap maar niet teveel anders eet ze savonds niet meer
17:00 eet ze met de pot mee en toetje ze lust alles wat we der geven en daarna gaat ze tussen half acht en acht uur naar bed toe
groetjes

hallo

Jordi is nu bijna 18 maanden

rond 8 uur boterham met halve beker melk of thee
( thee vind Jordi erg lekker, ik neem altijd thee uit Tsjechie asl ik daar ben, special voor kinderen van af half jaar, 1 schepje in 100cc warm water even roeren en klaar)

rond 10 uur koekje met wat sap of thee

rond 12 uur boterham met melk en dan naar bed

rond 15 uur fruit en  sap of thee

rond half 6 warm eten met pot mee

rond 19 uur toetje ( yougurt of vla) beetje drinken , tandjes poetsen en naar bedje toe

Jordi doet alles zelf eten, of met handen of met vork of lepel, hoe hem dat betse uitkomt. Hij kijkt ook eerst wat zijn zus doet en hij doet het naar.

Terug
Bovenaan