hij is zo klein

Hoi dames,

we zijn net van de peuterschool terug, het was een proefochtendje, maar tot mijn schrik was mijn zoontje echt een kleintje hahaha. Hij is bijna een kop kleiner als de rest. Hoe zou dat nou komen, bij het consultatiebureau zit hij wel onder de groei curve maar zeg maar even ver als dat hij 1 jaar was. Hij groeit dus goed alleen zit net onder het lijntje. Hij is nu 2.5 jaar en meet zo'n 89 cm is dit nou klein of had ie nu gewoon veel grote kinderen in zijn klas. Ben heel benieuwd hoe groot die van jullie zijn rond deze leeftijd.

groetjes Leonie
 
Hoi hoi,

Mijn zoontje zit midden in de groeicurve en is dus heel gemiddeld. Nou ja....qua lengte dan, want hij is niet zo zwaar. Ik ben met 2jr en 2 mnd naar cb geweest en hij had een lengte van 91,5 cm en hij woog 12,4 kilo.
Mijn oudste daarintegen was hollands welvaar.......die was met 2jr en 1 mnd 94,5cm en woog toen 17 kilo.   Mijn oudste was op de peuterspeelzaal ook 1 van de grootsten.
Ieder kindje zijn eigen, als ze maar groeien en niet stilstaan.

Groetjes Renate
 
Hoi,

Toevallig kom ik net met mijn dochter thuis van een bezoek aan het cb. Ze is 2 jaar en 2 maanden, gemiddeld met haar lengte (89 cm.) en gewicht (13.5 kg.) Volgens mij valt de lengte bij jou kindje dan wel mee! Is niet echt overdreven klein dan denk.

Groetjes Brenda
 
hoi hoi mijn dochter is in augustus 3 geworden en we moesten op 2 sept naar het cb om te wegen en te meten en ze is 95 cm en weegt 12.2 kg dus ook onder het gemiddelde maar de vergelijking tussen de lengte en het gewicht is goed volgens de arts daarin tegen is mijn 6 maande oude dochter die weegt nu 8,420 gram en is 68 cm een dikkie dik zoals haar zus noemt
 
Hoi,
Onze zoon is met 2jr en 1 mnd naar het cb geweest en was toen 88 cm en 11 kilo.
Dit is onder de groeicurve,maar dat is al het geval vanaf de geboorte.(heeft problemen met eten en drinken)
Ik weet niet hoe dat bij jou zoon zit?
Als hij qua lengte/gewicht zijn eigen stijgende curve volgt is het toch goed?
Ook ik kijk naar andere kinderen en vind onze zoon dan wel erg klein,maar hij is  verder
goed levendig en vrolijk!!
 
Hoi,
Mijn zoontje is meestal ook de kleinste. Hij is nu 3 jaar en 4 maanden en is ongeveer 92 cm. Hij wordt altijd voor jonger aangezien totdat hij gaat praten.  Ik maak daar verder geen probleem van, want ik ben zelf ook niet zo groot. Bovendien kun je er toch weinig aan doen.

Annelies
 
Hoi,

Mijn dochtertje is bijna 2 ( 2 november) en is altijd onder het gemiddelde geweest ze is nu 82 cm en weegt net 10 kilo.
Ze past met gemak nog in maat 80.

Op het cb vinden ze haar onder de maat maar ja wat doe ik er aan. Ik kan haar moeilijk oprekken.
En eten doet ze heel goed dus dat kan het ook niet zijn.

Maar ze is ook even wezen kijken voor kennis making op de psz en was ook de kleinste daar. In januari gaat ze er voor het eerst heen!


groetjes
 
hallo

Ik heb net het andere, onze zoon is 2,5 jaar en is 103 cm en 18 kg. lengte en gewicht zijn juiste verhouding. Maar dan voor een kind van bijna 4.. Hij heeft er nog geen last van, maar mensen schatten hem altijd ouder in. Hij is zindelijk en praat ook goed, maar hij blijft 2 en geen 4. Sommige verwachten wel dat hij zich gedraagt als kind van 4. toen hij net een jaar was vroegen ze of hij drop mocht.. nou ja. 2 mnd terug bij een supermarkt of hij een cdrom wou. Joh weet hij wat dat is.. Nou ja het is niet anders, hij is gezond :)

Liefs Bea
 
Terug
Bovenaan