hij is zo klein

Hoi Leonie,

Die van mij is juist weer wat aan de grote kant.
Hij is nu 22,5 maand en 95 cm lang en 15 kilo zwaar.
Lengte en gewicht zijn in de goede verhouding maar hij zit wel met allebei bovenin de groeicurve. Hij heeft de lengte en het gewicht dat gemiddeld is voor een kindje van 3 (en dat terwijl hij pas bijna 2 is)

Groetjes Patricia
mv Justin
 
Hoi,
Hier ook zo een minimensje.
2 jaar en 1 maand en 84 cm en 10,5 kilo.

Niet groot dus. en ook bij ons was het proef ochtendje even met je neus op de feiten gedrukt worden. Ze was daar ook de kleinste en dunste.

Maar ach ze doet het verder prima!

groetjes
 
Joh, ons zoontje is twee jaar en bijna 4 maanden en hij was bij de laatste meting  (twee maanden geleden) 83 cm. en 9,9 kilo. Die magische grens van 10 kilo wil hij niet over! Hij is prematuur geboren en heeft daarbij mijn postuur: klein en tenger. Hij zit onderaan de curve. Hij is altijd vrolijk, goed gemutst en gezellig. Hij leert snel, loopt goed, praat met fantastische zinnen (voor iedereen verstaanbaar meestal) en is altijd heel behulpzaam. Klein maar fijn gaat voor hem echt op!

Wij zeggen altijd dat we een 'bonzai-kindje' gemaakt hebben.

Groet,

Anouk
 
hoi,

hier nog een kleintje hij is met 2 jaar gemeten en was 90 cm en zat onder de groei cuver en iedereen die hem ziet schrok ook wel dat hij zo klein is.
in het begin ging het allemaal goed tot ongeveer hij 6 a 9 maanden was toen is er een achter stand om de hoek komen zeilen.
hij heeft zijn broeken echt helemaal versleten de gate vallen er
 letterlijk in.maat 86 heeft hij nu nog steeds.
tijdens mijn zwangerschap hadden ze het vermoeden dat er iets niet helemaal goed zat maar na de bevalling is hij na gekeken maar niets aan de hand en we hadde een brief voor het cb mee gekregen dat bij twijfel of achterstand contact op genomen moest worden met het amc,maar het cb heeft de brief kwijt gemaakt en er nooit meer naar gekeken.
na een lange strijd met het cb hebben ze hem gemeten en vonden ze hem inderdaad te klein en door verwezen naar me huisarts en die me weer naar het ziekenhuis daar lopen we nu met bas.
hij heeft bloed moeten afstaan en hij is gemeten en wij ook en wij zoude kinderen moeten krijgen van ongeveer 1.90 want ik ben niet echt klein maar mijn man die is 1.94 dus het was in verhouding met ons niet in orde.
we moeten nu na 3 maanden wachten op de bloed uitslagen 15 dec terug voor de uitslag en om te horen wat er aan gedaan kan worden ik vind het allemaal best eng!!!
hij zei wel dat hij meestal kinderen door verwezen krijgt die rond 4 jaar zijn, wij denken dat dan ouders zelf zien als ze naar school gaan dat ze wel klein zijn uitgevallen en naar de huisarts gaan en dan doorverwezen worden.
ik vind dat het cb een grote steek laat vallen om het maar af te doen zijn gewicht en lengte lopen gelijk dus je hoefd je geen zogen te maken tewijl je dat wel doet.
of het ligt aan ons cb dat kan ook.

nou sterkte ermee en als je gevoel niet goed is naar de huisarts en gewoon erop aan dringen dat het uitgezocht word.

groeten brigitte,bas en thijs
 
Hoi,
Volgens mij hoort mijn dochtertje bij de kleinsten. Zij is nu 3 jaar 1 maand en meet 90 centimeter en weeg ongeveer 10,5. Maak me er niet druk om. Ze was bij haar geboorte al klein en dat is zo gebleven. Alleen als ze over een jaartje naar school gaat, zal ze veel moeite moeten doen niet onder de voet gelopen te worden.
Op zich is het vaak wel grappig. Heel veel mensen denken dat ze extreem vlug is met haar ontwikkeling. Zeggen ze:Oh is ze al zindelijk en ze praat al hele volzinnen. Ze denken dan dat het over een kindje van net twee gaat.
Groetjes Ivy
 
Terug
Bovenaan