Hij (net 2 jr) wil niet meer in zijn autostoel... tips gevraagd!

Ons zoontje heeft dat ook een paar keer gehad de laatste tijd. Bij ons helpt het om hem zelf in de stoel te laten klimmen. Op sommige dagen wil hij alles zelf doen, dus laat ik hem maar zoveel mogelijk. Ik doe dan de autodeur open en vraag of hij zelf in wil stappen. Het is even een geklauter en het duurt langer, maar je kunt wel weg zonder ruzie.
Ik heb ook gemerkt dat hij soms tegendraads wordt NET als ik zelf gehaast ben of ongeduldig. Alsof hij het oppikt en er in mee gaat.

Groetjes,
Anne-Marie
 
Anne-marie, jouw tip zag ik helemaal zitten, want inderdaad wil hij alles zelf doen op het moment. Vanmorgen gelijk uitgeprobeerd. Ik heel enthousiast en hij ook  heel enthousiast aan het klimmen geslagen. Joepie dat was een goed begin. En toen stond hij in de auto en hield het op: hij weigerde vierkant de volgende klimpartij, nml. in het stoeltje komen.... Al mijn positieve beloning/benadering te spijt: het heeft  een kwartier  geduurd voor hij zich af liet leiden met een kinder cd - wat een draak van een vent kan het zijn!!!! Het frustrerende is ook nog dat hij het alleen bij mij doet; de gastouder heeft dit probleem niet, en mijn man ook niet. Ik heb laatst toch  ook de stoelverhoger met 'grote mensen gordel' al geprobeerd, hoewel hij daar echt nog te klein voor is (hij klimt onder die moeilijke, strakke gordel van de kinderstoel al  uit namelijk). Ook hier wilde hij niet in. Naast zijn zus, naast mij, in het midden, allemaal "nee".

Deze flauwekul duurt nu al een maand zie ik, en ik merk dat ik tegen autorijden op ga zien, terwijl ik dat heeeeel veel moet doen... wat hoop ik dat het snel 'vanzelf' overgaat.... Ondertussen blijf ik jullie tips maar lezen. Bedankt voor het reageren in ieder geval!
 
ik weet wel wat
neem voor de korte stukjes de fiets of de bus
vinden ze geweldig weer eens wat anders dan die auto
ik heb nooit problemen
en altijd parkeer plek hahaha
misschien is de afwisseling leuk en nog gezond ook (de fiets dan)
 
Hoi . Hier hetzelfde probleem . Echt wanhopig. Krijg mijn dochter van 20 maanden niet in de auto stoel . Helemaal overstuur en overtrekken . Weet niet wat ik ermee moet 
 
 
Terug
Bovenaan