hij slaapt door....... maar mag dit zo wel?

Mijn zoontje van inmiddels alweer 9 weken (+/- 5700 gram)  kreeg tot een aantal dagen geleden 6 voedingen per dag (160 cc per voeding, laatste voeding 170 cc, ongeveer 990 cc per dag). Hij kreeg deze om de 4 uur, dus 7-11-15-19-23 uur. 's Nachts werd hij meestal uit zichzelf rond 3 uur wakker.
Voor de voeding van 23 uur moesten we hem altijd wakker maken. Hij lag dan in een hele diepe slaap en het duurde dan echt een aantal minuten voor hij wakker werd. Het leegdrinken van de fles ging dan ook vrij moeizaam.
Afgelopen weekend hebben we, om te proberen, de voeding van 23 uur een keer overgeslagen. En wat bleek, ons ventje sliep de hele nacht door en werd pas om 7.00 wakker. Gisteren hebben we dit weer geprobeerd en heeft hij tot 6.15 geslapen.

Maar mag dit wel? Ik vind het natuurlijk hartstikke fijn dat hij doorslaapt, maar is dit niet te lang? Daarnaast gaat hij nu van 6 naar 4 voedingen en weet ik dus even niet meer hoe ik dit moet verdelen over de dag en hoeveel cc ik per keer moet aanbieden. Ik heb vanochtend al wel het cb gebeld en die vertelde me dat hij wel 5 voedingen moet krijgen. Ik heb dat dus voor vandaag een beetje ingedeeld. Hij zou dan zijn laatste voeding ongeveer rond 20.00 krijgen, maar tussen de voedingen zit dan geen 4 uur meer.

Afentoe mis ik echt een gebruiksaanwijzing. Wie weet raad?

Hallo,

Voor een kindje van 9 weken, is 4 flessen denk ik toch echt nog te weinig.
Je kindje is wel aan het gewicht maar nog vrij jong.
Ik zou hem denk ik toch proberen te laten drinken rond 23.00 uur en als hij dan tot een uur of 7 slaapt heb je ook nog mooi een nachtrust.toch?

groetjes, Danielle mv Tijs (8maanden)

Sorry, maar ik zie net dat je kleine nog niet aan het gewicht is.
De kleintjes moeten minimaal 6,5 kg wegen willen door mogen slapen....dus laatste fles 20.00 uur tot de volgende morgen.

Als ik jou was zou ik dus nog 1 maandje wachten.
Ik heb dit bij Tijs ook met ongeveer 3,5 maand gedaan.

Daan

hoi,
ik maak boas ook niet wakker voor een fles.maar hij slaapt ook nog niet door.maar als hij dat wel zou doen zou ik hem lekker laten.alleen is 4 flessen wel weinig.wil hij niet om de 3 uur drinken?tot hij groot genoeg is voor 4,wat vollere,flessen.
boas is nu 8 weken,en soms komt hij na de 1 na laatste fles(rond 20 uur)pas om 2 uur/half 3 weer.als ik hem om 23/24 uur wakker maak komt ie ook rond die tijd weer,waardoor hij teveel flessen en ik teweinig slaap krijg.dus ik volg mijn zoons ritme gewoon en hij doet het er prima op.
zolang hij allert en helder wakker word zal hij het wel aankunnen.er zijn op het voorjaar 2007 forum nog wel meer moeders met zulke lekkere doorslapertjes.misschien dat die ook nog reageren hier en vertellen hoe hun het doen.
groetjes kari

quote: kari reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-03-2007 14:28:40'));

hoi,
ik maak boas ook niet wakker voor een fles.maar hij slaapt ook nog niet door.maar als hij dat wel zou doen zou ik hem lekker laten.alleen is 4 flessen wel weinig.wil hij niet om de 3 uur drinken?tot hij groot genoeg is voor 4,wat vollere,flessen.
boas is nu 8 weken,en soms komt hij na de 1 na laatste fles(rond 20 uur)pas om 2 uur/half 3 weer.als ik hem om 23/24 uur wakker maak komt ie ook rond die tijd weer,waardoor hij teveel flessen en ik teweinig slaap krijg.dus ik volg mijn zoons ritme gewoon en hij doet het er prima op.
zolang hij allert en helder wakker word zal hij het wel aankunnen.er zijn op het voorjaar 2007 forum nog wel meer moeders met zulke lekkere doorslapertjes.misschien dat die ook nog reageren hier en vertellen hoe hun het doen.
groetjes kari

oja,boas drinkt om de 3 uur 150/165cc,6 flessen

Vandaag heb ik ons ventje ongeveer om de 3,5 uur de fles aangeboden. Hij krijgt vanavond om 20 uur de laatste en heeft dan in totaal 5 voedingen van ongeveer 175 cc op. Ik ben benieuwd hoe hij het hierop doet. A.s. donderdag heeft ons cb inloopspreekuur en dan loop ik voor de zekerheid even binnen. In ieder geval bedankt voor de reacties. Het is en blijft een beetje puzzelen.

onze zoon van 13 weken slaapt al door sinds dag 5 van 23.00 tot 8.00 en hij krijgt 5 voedingen op een dag ik maak hem s avonds om 23.00 wakker voor de laatste fles en dan slaapt hij tot 7.30 of 8.00 heerlijk en hij groeit goed en we zijn erg tevreden je moet het doen zo als je zelf denkt dat het goed is

groetjes ineke

Meid je moet doen wat jou op dit moment goed lijkt. Jorick is mijn oudste die sliep ook met 8 weekjes door als ik hem wakker maakte voor de voeding kreeg ik er niets in of hij spuugde het gewoon weer terug. Dus ben daar snel mee gestopt. MIlan is nu een half jaar en ook die was met 10 weekjes van de laatste fles af. Als je kleintje nou wakker word dan kun je hem altijd iets aanbieden maar slapen is slapen.
Succes en anders kun je altijd even het CB bellen voor advies.

Terug
Bovenaan