hij slaapt door....... maar mag dit zo wel?

amber slaapt sinds 7 weken helemaal door op de bv. (nu 3 mnd) De laatste voeding krijgt ze rond half 10 of 10 uur. ze slaapt dan wisselend door tot half 7 en soms later. Ik maak haar niet wakker. ze geeft heel duidelijk zelf aan waar ze behoefte aan heeft.
ik kom over de dag wel aan 5 of 6 voedingen. ze drinkt meestal 1 borst, behalve de eerste en de laatste. over hoeveelheden heb ik geen idee, maar ze groeit er goed op. men verdenkt mij ervan dat ik slagroom in mijn borst heb zitten ;)

doorslapen lijkt me dus niet erg. het kan ook met een sprongetje te maken hebben dt er zo heel veel tijd tussen zit. amber heeft wel eens 11 uur geslapen tussen de voedingen. vertrouw op je gevoel.

sophie

Hoi,
vanaf 5 kilo mogen ze 5 voedingen met 180 ml. Dat krijgt onze Quinn nu ook. HIj is nu 9,5 week oud en zal ongeveer 5,5 kilo wegen. Maar hij moet toch nog echt 5 voedingen hebben. Maar ik zie het probleem eigenlijk niet zo, want hij zit toch netjes met zijn schema op 5 voedingen. 7-11-15-19-23 uur.
Quinn gaat gewoon om 20.30 uur naar bed en krijgt dan om 22 uur ongeveer zijn laatste flesje. We maken hem dan dus gewoon wakker.
Groetjes Veerle

quote: veerle06 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2007 15:34:36'));

Hoi,
vanaf 5 kilo mogen ze 5 voedingen met 180 ml. Dat krijgt onze Quinn nu ook. HIj is nu 9,5 week oud en zal ongeveer 5,5 kilo wegen. Maar hij moet toch nog echt 5 voedingen hebben. Maar ik zie het probleem eigenlijk niet zo, want hij zit toch netjes met zijn schema op 5 voedingen. 7-11-15-19-23 uur.
Quinn gaat gewoon om 20.30 uur naar bed en krijgt dan om 22 uur ongeveer zijn laatste flesje. We maken hem dan dus gewoon wakker.
Groetjes Veerle

het "probleem" is dat ze hem bijna niet wakker en gevoed krijgt om 23 uur.dat hadden wij dus ook.boas krijgt nu de laatste om half 10/10 uur,maar komt dan om 5/6 uur alweer en daarna elke 3 uur waardoor we nog op 6 flessen zitten.
heb je er al wat op gevonden misspiggy?

Oh... sorry, niet goed gelezen. Nee dan snap ik het. Dan zou ik idd proberen minder tijd tussen de voedingen te doen, zodat je op het eind wat vroeger uitkomt.
Hier doen we het trouwens ook zo dat er niet altijd precies even veel tijd tussen de voedingen zit. Quinn heeft meestal 's morgens er meer tijd tussen dan aan het eind van de middag. Lijkt wel of hij dan meer energie al heeft verbruikt en dus meer op kan.
Groetjes Veerle

boas kan smorgens ook langer zonder.ik heb t idee dat hij dat savonds weer in wil halen door elke 2/2,5 uur te komen.of doordat hij overdag veel slaapt dat hij er dan geen erg in heeft dat ie honger heeft en savonds als hij wakker is bij het eerste knorretje van zn maag al gaat huilen.wie zal t zeggen..konden ze het zelf maar he.

hoi, mijn zoon is 6 maand en bepaalde ook met 10 week dat hij maar 4 voedingen wilde. hij groeit nog steeds als kool en ik leerde in mijn kraamweek dat je baby weer op het geboortegewicht moet zijn, eer hij/zij een nacht door mag slapen, in verband met de suikerspiegel.
mijn advies: volg je eigen moedergevoel en bij twijfel bel het consultatieburo.
succes en geniet van je kleintje!

Hallo,

Onze kleine ging met een week of negen uit zichzelf doorslapen. Hij kreeg toen gewoon 5 flessen van 160 cc en later ( 11-12 weken)  4 flessen van 180cc. Als het gewicht van een baby perse 6.5 kilo moet zijn voordat-ie door mag slapen, had Robin pas met ruim 6 maanden door mogen slapen. Misschien is nu 12 uur nog een beetje lang, maar als je kind zelf niet wakker wil worden, lekker laten. Ik ben er zelf ook heel onzeker over geweest, maar Robin wilde gewoon zelf niet meer.  
Ik zou wel even bij het CB vragen wat hun advies is maar vooral mijn eigen gevoel erover volgen.En luister naar je kind!

Groetjes  

het is geen 6 kilo maar 6 pond.omdat boas dat niet was moesten we hem de eerste weken na 6 uur wakker maken,maar dat hoefde niet want hij kwam vanzelf al.maar na een week of 3 kunnen ze het echt wel aan.

Terug
Bovenaan