hij wil 's nachts eten eten eten

hey mums!

mijn zoontje is op 29 juni 2007  geboren en komt sinds 2 weken niet 2, maar 3 keer per nacht. Ik geef flesvoeding, dus hij mag daar niet oneindig veel van hebben. Ik ben bang dt ik hem teveel geef. Hij drinkt ongeveer 7 flesjes per 24 uur, met een inhoud van 160 ml. soms drinkt hij ze niet helemaal leeg. Denken jullie dat mijn jochie teveel voeding krijgt op deze manier? Hij groeit enorm hard, is nu met 3,5 maand al ruim 8 kg. Hij heeft die voedingen dus eigenlijk niet eens nodig, maar ja, als ik er niet aan toe geef, schreeuwt hij de hele buurt bij elkaar. Eigenlijk heb ik aan de andere kant zo iets van: ik kan beter niet alle voedingen tellen. Mijn ventje heeft gewoon honger en dat dikkere gaat er over een paar maanden toch wel weer vanaf. Kom aub niet met tips als pap of rijstebloem door de fles, want dat mag pas vanaf   6 maanden.

Is dit toch niet wat veel voeding???
Mijn zoontje is 9 weken en krijgt 5x 150 ml.
Zou je anders niet kunnen proberen als jou kindje eerder komt voor een voeding dat je wat afgekoeld gekookt water geeft zodat hij toch wat binnen krijgt?
Misschien kun je eens overleggen met het cb wat je kunt doen.
Succes

Ja, CB zegt een schepje rijstebloem erdoor. Maar ik las laatst dat dat het beschermlaagje van de darmen aantast. Ik heb ook al nutrilon voor hongerige baby's geprobeert, maar daar krijgt ie volgens ons buikpijn van. Oh, drama!!!

Er staat toch duidelijk op het pak van Nutrix: vanaf 4 maanden.
Dus dan zal het wel zo zijn denk ik.
Wij hebben Dylano ook al met 4 maanden rijstebloem gegeven, maar als je je eigen daar niet gerust op voelt, moet je dat zeker niet doen!!
Heel veel succes!!

Hoi
Ik   heb een dochter van 10 weken die ook niets anders wil dan eten heel de dag en ik had ook gehoord dat nutrilon forte darm krampjes geeft dus ben op zoek gegaan naar wat anders.
Ben nu een paar dagen bezig met friso voor hongerige baby's en het werkt prima geen krampjes ze is zelfs vrolijker dan voor de tijd heb het eerst 3 dagen gemengd met haar andere poeder en nu krijgt ze compleet die voeding en sinds gisteren heeft ze voor het eerst 5 flesjes met 180cc gehad eerst waren het er elke keer 5 en nog een extra flesje van 160 voor 's nachts anders redde ik het niet
Dus misschien ook wat voor jou?

De hoeveelheid voeding hangt vaak met het gewicht samen. 160 ml is weinig voor een kind van 8 kilo,met 5 voedingen. Maar als je er 7 voedingen van geeft is het dus genoeg.
Meestal geef je namelijk 5 voedingen van 200 ml (heb je dat al geprobeert????) dus 180 water met 6 schepjes= 200ml. Zo geef je hem wat meer met minder voedingen, mischien dat hij dan minder vaak komt s'nachts.
Mijn dochter woog 4160 bij de geboorte, en was dus al snel aan 5 voedingen toe.
Ze is nu bijna 12 weken en krijgt vanaf 10 weken al 200ml per keer, toen dronk ze het niet bij elke voeding helemaal op, soms liet ze 10 á 20 ml staan, of meer. Maar nu drinkt ze echt alle flessen leeg, en is tevreden. Ze rommelt ook wel wat met de nacht, slaapt eigenlijk al door, maar komt de laatste nachten ineens weer om 5 uur half 6 ipv 6 uur. één keer zelf 4 uur....
Succes!

mijn dochter (12 weken)  krijgt 160cc in de fles (10cc extra i.v.m. ontlasting). ze komt 1 keer 's nachts op verschillende tijden. ik geef haar 's nachts maar 100cc in de fles omdat ik bang was dat ze anders te veel binnen zou krijgen. dit was precies genoeg om de nacht door te komen. Nu krijgt ze als laatste fles friso extra (voor hongerige baby's). hier heeft ze geen last terwijl ze best gevoelig is met krampen. dit hielp niet echt. gisteravond heeft ze 190 in de fles gekregen en nu heeft ze doorgeslapen tot 5.15 uur.
misschien een idee om als laatste fles meer te geven???
succes en hopelijk slaapt die straks weer beter

ben ik nog een keerje. ik heb thuis een schema met de hoeveelheid voeding wat een kindje mag hebben met een bepaald gewicht. 8kg is toch 8000 gram?
hier ff het schematje vanaf 3 maand.

bij 3 maand  / 4800 - 6600  gram  / 5 x 140 - 200 ml volledige zuigelingenvoeding
(700 - 1000 ml)
bij 4 maand  / 5400 - 7400 gram /  5 x 160 - 200 ml volledige zuigelingenvoeding      
(800 - 1000 ml)  
bij 5 maand /  5900 - 8000 gram  /  4 - 5 x 200 ml  volledige zuigelingenvoeding    
(800 - 1000 ml)

het is een richtlijn. ik hoop dat je er wat aan hebt. nogmaals succes

groetjes

Terug
Bovenaan