Hij wil echt niet......EN IK WEL........WAT NU

En nog 1 ding: geef duidelijk aan dat hij je niet helemaal eerlijk benaderd. Als hij nog niet wil, ok dat is niet leuk maar dan weet je hoe het er voor staat. Het is niet eerlijk met jouw gevoelens te spelen en de ene keer te zeggen we gaan er voor en dan later te zeggen: ik maakte een grapje. Dat kwetst jou en doet je verdriet en dat moet hij niet doen. Leg hem dat ook uit, dat hij jouw serieuze gevoelens op deze manier een beetje bespot. Dan kun je daarna misschien nog eens verder praten?

Veel succes en Gizzmo's verhaal geeft je misschien hoop?

Hoi Francis,

Jeetje wat moeilijk, maar ik ben het wel eens met de overige dames. En ik snap ook wel als  die gevoelens al heel lang spelen dat het moeilijk is om te wachten en dat het frustrerend is dat je vriend het niet wil, of althans nog niet.
Maar ik ben ook van mening hoe meer je erover "zeurt" hoe langer het zal duren. Begin er nog een keer over en leg hem uit waarom je graag een kindje met heb wil en vertel hem dat je er echt klaar voor bent en laat het dan daarbij. Het heeft geen zin om te pushen, op den duur draait hij misschien wel bij. Hij moet waarschijnlijk nog gewoon aan het idee wennen, weet niet hoe oud hij is.......maar mannen denken gelijk dat hun hele wereld op zijn kop gaat staan terwijl dat echt wel meevalt. Hopelijk kan je het geduld op brengen om ook geduld met hem te hebben, want als hij echt de liefde van je leven is dan lukt je dat, maar dat geldt ook voor hem.....

Sterkte ermee.

Lotje

Hoi,

Hoe moeilijk het ook is, ik vind dat je iemand niet kan dwingen vader  te worden. En dan maar "zo maar" zwanger te raken zonder zijn medeweten. Ik weet niet hoor, kun je dat je hele leven lang voor je houden. En misschien ook: stel als hij weggaat, wil je  2 kinderen alleen opvoeden?
Ik denk wel dat je heel goed voor jezelf moet uitmaken: wil je bij hem blijven als hij nooit een kind wil (daar lijkt het toch op)? Het lijkt me supermoeilijk om die beslissing te maken hoor. Maar ja, als je echt nog een kindje wil en hij niet, is een andere relatie misschien de enige oplossing voor je.
Hebben jullie al eens samen gesproken over jouw wens en zijn weigering met een neutraal iemand erbij. Dat kan ook helpen, dat je allebei rustig je verhaal kunt doen en dat je dan al pratend toch tot afspraken kunt komen.
Meid, heel veel sterkte!

groetjes, keesje

dank jullie wel hoor meiden
ook voor jullie medeleven
typ het nog 1x     dat ik het zal doen zonder dat hij het wil,is gewoon frustatie,en een boze reactie
uiteindelijk is dat naturlijk ook niet wat ik wil.
ik weet zeker dat ik bij hem wil blijven voor altijd,maar dta betekend ook niet dta hij een machts positie moet hebben.
als hij het wil misschien over een jaar of 5,dan wil ik het niet meer
dus we zullen allebei water bij de wijn moeten doen.
en dan zal ik mijn drang aan de kant moeten zetten,wat niet zal gaan ,maar het moet.
en zal ook iets aan zijn datum moeten doen,want ik ga echt geen 5 jaar wachten,dat vind ik gewoon niet leuk voor mijn dochter,en ook voor mezelf niet.

nogmaals bedankt meiden,ik ga vanavond met hem rond de tafel,en zal een paar van jullietips hiebij gebruiken.
ik laat het morgen op de site weten,hoe of wat hij nu gaat zegge.

fijne avond allemaal

Hoi Francis

Allereerst vind ik het op zijn zachts gezegd erg onaardig van jouw partner dat ie als het ware speelt met jouw gevoel, je wilt een kindje hebt het aangegeven heb zelf een datum afgesproken en hij zegt dan "je doet maar" en dan zegt ie dat dat niet zo is. Ik vind dat hij met je solt. Ik heb dit ook gehad en heb het zelfs met een deskundige besproken en die zei ook tegen mij geef het een jaar want wat doe je als hij er nooit aan toe is? Hij kan wel zeggen ja ooit maar dat weet je niet zeker niet met iemand die zoals ik het lees erg onverschillig reageert op jouw wens.

Mijn partner zei op de dag dat ik zei we hadden afgesproken nu te starten dat ie het helemaal benauwd kreeg en niet wilde. Ik heb gezegd dat is de afspraak wil je niet prima maar dan ga ik. We zijn er aan begonnen ik was in 1x zwanger hij was niet blij de hele zwangerschap had ie niet echt belangstelling en toen hij hoorde dat het een meisje werd moest ie helemaal wennen!

En nu is het helemaal  zijn meisje. Hij was in de wolken toen ze geboren werd! Zo blij met zijn dochter we hebben ondertussen ook een zoon en als het aan mijn man ligt mag ik er zoveel als ik maar wil. Nog is hij blij dat ik toen de beslissing heb genomen.
Ik weet zo werkt het niet altijd maar ik zou er mijn partner als ik jou was wel wat meer doordringen  dat jouw gevoel ook telt en de gevolgen voor de relatie want dit hou je echt geen jaren meer vol. En als hij niet wil praten zou ik als ik jou was daar echt consequenties tegenover gaan zetten.

Succes
Lies

Hoi Francis,
Ik herken me helemaal in jouw verhaal! Tot voor kort zat ik namelijk in hetzelfde schuitje. Mijn man en ik hebben altijd gezegd dat we 2 kinderen wilde. We hebben al een dochter, van inmiddels 4 jaar. Rond haar 2de begon het bij mij weer te kriebelen, mijn man wilde eerst verbouwen in huis. Toen de verbouwing bijna klaar was gaf mijn man plotseling aan dat hij erg twijfelde over een 2de en misschien wel helemaal geen 2de meer wilde! Hij zei simpelweg dat ik hem niet kon dwingen om een 2de kind te willen, hoeveel pijn het mij ook deed. Maar andersom dwong hij mij wel om geen 2de te krijgen...maar dat was dan toch anders vond hij. Hier heb ik het ontzettend moeilijk mee gehad. Hij zei niet "nooit geen 2de" waardoor de deur op een klein kiertje bleef staan en ik ruim 2 jaar in de stress, onzekerheid en frustratie heb gezeten. Zo af en toe kaarte ik het weer aan, als ik er zelf weer erg mee zat, en dat waren meestal geen fijne gesprekken. Ik heb het op een gegeven moment wel iets meer van me af kunnen zetten, wel met in m'n achterhoofd dat het er ooit wel weer van zou komen. Mijn man had veel moeite met het onregelmatige leven dat we hadden, door mijn avonddiensten. We hebben er beide aan gewerkt om een regelmatiger leven te krijgen en hieraan te wennen. En tot mijn grote blijdschap gaf mijn man eindelijk aan dat hij wel een 2de wilde, zoals het nu allemaal ging! Vorige week is mijn spiraal verwijderd en we gaan er dus weer voor!
Mijn tip: vraag om duidelijkheid! Laat hem weten hoe je je voelt en dat je van hem verlangt dat hij bij zichzelf nagaat wat hij nu wil en wanneer. Misschien heeft hij er onbewust ook wel een reden voor en kan daar aan gewerkt worden.
Meid, heel veel sterkte, ik weet hoe erg die drang kan zijn. Als mijn man ooit definitief "nee" gezegd zou hebben, zou ik niet weten hoe het allemaal zou aflopen...
Groetjes, Edith.

hallo francis

mijn menig is dat je er een keer goed voor moet gaan zitten wat jullie nu wel en niet willen, want het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen.
dat is een goede basis van een relatie.

succes en ik hoop dat hij er mee instemt want volgens mij is het iets prachtigs

groetjes anoeska

Edith en Lies
bedankt dat jullie zo gereageerd hebben
ergens is het goed om te lezen dat er nog meer mannen zijn die het niet willen/wilde

gister hebben we echt tot diep in de nacht zitten praten en ik heb ook gezegd dat hij mij ook dwingt om niet nog een keer moeder te worden,maar hij zegt dat ik dat niet zo moet bekijken,maar ik vind dat dus wel.

hij kon mij geen een duidelijk antwoord geven,ik heb hem zelfs gevraagd of hij wel voor 100% achter onze relatie staat
maar dat is wel zo zegt hij,
hij heeft verschillende dingen gezegd...als ik 28 ben....maar misschien ben ik er dan nog niet aan toe.
nou we kunnen toch kijken over anderhalf jaar....maar misschien ben ik er dan nog niet aan toe,hij bleef dus gewoon hetzelfde doen als hoe hij er altijd over praat.
 ik heb hem nu gezegd dat het op deze manier helemaal niet hoeft,omdat hij er zo over twijfelt hij zei zelfs dat het hem misselijk maakte,toen ben ik gestopt met praten,heb gezegd dat ik het er niet meer over wil hebben,maar dat hij er dan ook voor altijd over moet zwijgen.
daar schrok hij wel van....dus nu hoop ik dat hij is echt goed na gaat denken,en dat hij zijn echte eerlijke mening geeft en niet van die lullige praatjes.

als hij er niet binnen nu en een maand over begint,dan is het voor mij duidelijk.
ik blijf wel bij hem,maar hi zal dan geen kind van mij krijgen,en ik heb er al 1 dus hij zal op den duur toch iets aan missen
klinkt misschien kinderachtig van mij,maar ik heb een hele lieve dochter die heel graag een broertje of een zusje wil,maar als ze straks in de pubertijd zit,dan heeft ze daar ook geen behoefte meer aan.
dus ik kies gewoon voor haar,en ik hoop dat hij er heel erg veel spijt van krijgt.
mijn aanmelding voor hier was dus maar voor korte duur
ik wil jullie allemaal heel veel suces wensen met het zwanger worden.
en nogmaals bedankt allemaal.
groetjes Francis

Terug
Bovenaan